Aktuální vydání

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 20. 1. 2021. V elektronické verzi na webu 10. 2. 2021. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů

Číslo 6/2020 vyšlo tiskem 14. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 18. 12. 2020.

Veletrhy a výstavy
Ohlédnutí za dvacátým druhým ročníkem Designbloku
Soutěž časopisu Světlo na veletrhu FOR ARCH a FOR GARDEN 2020

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 48
Světelný design pro show Vivaldianno
Světlík – dílna se světlem a o světle pro děti

Toyota Motor Corporation vynaloží 7 miliard dolarů na další výzkum a vývoj hybridních pohonů

19. 7. 2013 | |

Portál ecoseed.org přinesl informaci, že s ohledem na dobré prodejní výsledky benzino-elektrického hybridu Prius plánuje Toyota vynaložit na výzkum a vývoj hybridních pohonů v nadcházejícím období až 7 miliard dolarů.

Od uvedení první generace Toyoty Pruius na trh v roce 1997 určila automobilka hybridní technologii jako základ dalšího vývoje svých vozidel a zaměřila se na zdokonalování všech jeho podstatných součástí, jsou motor, měniče, baterie a řídicí jednotky.
Aby ještě více upevnila své místo na trhu s hybridními vozidly, plánuje Toyota vynaložit ve fiskálním roce který skončí březnem 2014 asi 790 miliard jenů (7 miliard dolarů) na vývoj technologií přátelských k životnímu prostředí a na další zintenzivnění vývoje nových platforem a hlavních komponent – je to nárůst o 11 procent oproti předchozímu fiskálnímu roku.

Toyota již prodala více než 3 miliony Priusů po celém světě. Podeje hybridních vozů dosáhly 123 000 kusů v roce 2003 ale 1 192 000 vozidel kumulovaně v roce 2011, 1 688 000 kumulovaně v roce 2009 a v roce 2013 to bude 3 002 000. Většina vozidel se prodala v USA (1 335 000) a v Japonsku (1 325 000).
Část investic Toyoty půjde do 651 hektarového výzkumného a vývojového centra v Toyota City v prefektuře Aichi která bude základnou pro vývoj nové generace pohonů a její součástí bude nová aerodynamická laboratoř.

foto: Toyota Motor Corporation