Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Toyota má zřejmě prototyp nového druhu spalovacího motoru vhodného pro hybridní vozidla

08.07.2014 | |

Toyota nejspíš vytvořila koncept nového typu spalovacího motoru. Motor nese pracovní název Free Piston Engine Linear Generator (FPEG).
O pístech se zde hovoří jako o volných, protože nejsou spojeny s hřídelí. Píst předává svou energii cívce, která ho obklopuje, čímž vytvoří puls třífázového střídavého proudu. Motor může fungovat jak bez svíček v dieselovém provedení tak jako standardní benzínový. Co veřejnost nadchlo asi nejvíce je deklatrovaná účinnosti 42 % což výrazně překonává všechny dnes běžně používané motory. Předváděcí prototyp – okolo 24 cm v průměru a 50 cm dlouhý může mít výkon až 15 koňských sil. Dvouválcový model by měl mít samovyrovnávací funkci a mnohem nižší virace.

Celý článek na extremetech.com