Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Toyota má zřejmě prototyp nového druhu spalovacího motoru vhodného pro hybridní vozidla

08.07.2014 | |

Toyota nejspíš vytvořila koncept nového typu spalovacího motoru. Motor nese pracovní název Free Piston Engine Linear Generator (FPEG).
O pístech se zde hovoří jako o volných, protože nejsou spojeny s hřídelí. Píst předává svou energii cívce, která ho obklopuje, čímž vytvoří puls třífázového střídavého proudu. Motor může fungovat jak bez svíček v dieselovém provedení tak jako standardní benzínový. Co veřejnost nadchlo asi nejvíce je deklatrovaná účinnosti 42 % což výrazně překonává všechny dnes běžně používané motory. Předváděcí prototyp – okolo 24 cm v průměru a 50 cm dlouhý může mít výkon až 15 koňských sil. Dvouválcový model by měl mít samovyrovnávací funkci a mnohem nižší virace.

Celý článek na extremetech.com