Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Toyota má zřejmě prototyp nového druhu spalovacího motoru vhodného pro hybridní vozidla

08.07.2014 | |

Toyota nejspíš vytvořila koncept nového typu spalovacího motoru. Motor nese pracovní název Free Piston Engine Linear Generator (FPEG).
O pístech se zde hovoří jako o volných, protože nejsou spojeny s hřídelí. Píst předává svou energii cívce, která ho obklopuje, čímž vytvoří puls třífázového střídavého proudu. Motor může fungovat jak bez svíček v dieselovém provedení tak jako standardní benzínový. Co veřejnost nadchlo asi nejvíce je deklatrovaná účinnosti 42 % což výrazně překonává všechny dnes běžně používané motory. Předváděcí prototyp – okolo 24 cm v průměru a 50 cm dlouhý může mít výkon až 15 koňských sil. Dvouválcový model by měl mít samovyrovnávací funkci a mnohem nižší virace.

Celý článek na extremetech.com