Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Více aktualit

Toyota má zřejmě prototyp nového druhu spalovacího motoru vhodného pro hybridní vozidla

08.07.2014 | |

Toyota nejspíš vytvořila koncept nového typu spalovacího motoru. Motor nese pracovní název Free Piston Engine Linear Generator (FPEG).
O pístech se zde hovoří jako o volných, protože nejsou spojeny s hřídelí. Píst předává svou energii cívce, která ho obklopuje, čímž vytvoří puls třífázového střídavého proudu. Motor může fungovat jak bez svíček v dieselovém provedení tak jako standardní benzínový. Co veřejnost nadchlo asi nejvíce je deklatrovaná účinnosti 42 % což výrazně překonává všechny dnes běžně používané motory. Předváděcí prototyp – okolo 24 cm v průměru a 50 cm dlouhý může mít výkon až 15 koňských sil. Dvouválcový model by měl mít samovyrovnávací funkci a mnohem nižší virace.

Celý článek na extremetech.com