Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Více aktualit

Toyota má zřejmě prototyp nového druhu spalovacího motoru vhodného pro hybridní vozidla

08.07.2014 | |

Toyota nejspíš vytvořila koncept nového typu spalovacího motoru. Motor nese pracovní název Free Piston Engine Linear Generator (FPEG).
O pístech se zde hovoří jako o volných, protože nejsou spojeny s hřídelí. Píst předává svou energii cívce, která ho obklopuje, čímž vytvoří puls třífázového střídavého proudu. Motor může fungovat jak bez svíček v dieselovém provedení tak jako standardní benzínový. Co veřejnost nadchlo asi nejvíce je deklatrovaná účinnosti 42 % což výrazně překonává všechny dnes běžně používané motory. Předváděcí prototyp – okolo 24 cm v průměru a 50 cm dlouhý může mít výkon až 15 koňských sil. Dvouválcový model by měl mít samovyrovnávací funkci a mnohem nižší virace.

Celý článek na extremetech.com