Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Tesla rozšířila síť svých rychlonabíječek SUPERCHARGER v Evropě

22.01.2014 | |

Nově pokryté trasy umožní majitelům Modelu S pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti mezi Německem, Rakouskem, Švýcarskem, Belgií a Nizozemím. Prvních šest Superchargerů bylo nainstalováno v Kalifornii v září 2012, v Evropě před více než rokem první v Norsku. Dnes po světě funguje celkem 81 Superchargerů, z toho 14 v Evropě. Tesla svými dobíjecími zařízeními dobila již akumulátory elektromobilů pro jízdu na vzdálenost celkem 11 milionů kilometrů, což odpovídá asi 1,13 milionům litrů paliva. V Německu lze nyní s MOdelem S bez zbytečného zdržování dojet například z Kolína nad Rýnem, přes Frankfurt a Stuttgart do Mnichova. Německo má nyní přímé napojení také na Nizozemí, Belgii, Švýcarsko a západ Rakouska. Supercharger je totiž jednou z nejvýkonnějších nabíječek současnosti. Při 120 kW DC jí stačí k dobití poloviny kapacity baterie Modelu S 20 minut. Síť Superchargerů je budována tak, aby poskytla souvislé pokrytí okolo nejfrekventovanějších dálnic. Do konce března 2014 bude žít méně než 320 km od Superchargeru 50 procent Němeců, 100% pokrytí dosáhne Tesla v Německu do konce roku 2014.

Více v tiskové zprávě ZDE
Obrázek: Tesla Motors