Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Tesla rozšířila síť svých rychlonabíječek SUPERCHARGER v Evropě

22.01.2014 | |

Nově pokryté trasy umožní majitelům Modelu S pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti mezi Německem, Rakouskem, Švýcarskem, Belgií a Nizozemím. Prvních šest Superchargerů bylo nainstalováno v Kalifornii v září 2012, v Evropě před více než rokem první v Norsku. Dnes po světě funguje celkem 81 Superchargerů, z toho 14 v Evropě. Tesla svými dobíjecími zařízeními dobila již akumulátory elektromobilů pro jízdu na vzdálenost celkem 11 milionů kilometrů, což odpovídá asi 1,13 milionům litrů paliva. V Německu lze nyní s MOdelem S bez zbytečného zdržování dojet například z Kolína nad Rýnem, přes Frankfurt a Stuttgart do Mnichova. Německo má nyní přímé napojení také na Nizozemí, Belgii, Švýcarsko a západ Rakouska. Supercharger je totiž jednou z nejvýkonnějších nabíječek současnosti. Při 120 kW DC jí stačí k dobití poloviny kapacity baterie Modelu S 20 minut. Síť Superchargerů je budována tak, aby poskytla souvislé pokrytí okolo nejfrekventovanějších dálnic. Do konce března 2014 bude žít méně než 320 km od Superchargeru 50 procent Němeců, 100% pokrytí dosáhne Tesla v Německu do konce roku 2014.

Více v tiskové zprávě ZDE
Obrázek: Tesla Motors