Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Tesla rozšířila síť svých rychlonabíječek SUPERCHARGER v Evropě

22.01.2014 | |

Nově pokryté trasy umožní majitelům Modelu S pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti mezi Německem, Rakouskem, Švýcarskem, Belgií a Nizozemím. Prvních šest Superchargerů bylo nainstalováno v Kalifornii v září 2012, v Evropě před více než rokem první v Norsku. Dnes po světě funguje celkem 81 Superchargerů, z toho 14 v Evropě. Tesla svými dobíjecími zařízeními dobila již akumulátory elektromobilů pro jízdu na vzdálenost celkem 11 milionů kilometrů, což odpovídá asi 1,13 milionům litrů paliva. V Německu lze nyní s MOdelem S bez zbytečného zdržování dojet například z Kolína nad Rýnem, přes Frankfurt a Stuttgart do Mnichova. Německo má nyní přímé napojení také na Nizozemí, Belgii, Švýcarsko a západ Rakouska. Supercharger je totiž jednou z nejvýkonnějších nabíječek současnosti. Při 120 kW DC jí stačí k dobití poloviny kapacity baterie Modelu S 20 minut. Síť Superchargerů je budována tak, aby poskytla souvislé pokrytí okolo nejfrekventovanějších dálnic. Do konce března 2014 bude žít méně než 320 km od Superchargeru 50 procent Němeců, 100% pokrytí dosáhne Tesla v Německu do konce roku 2014.

Více v tiskové zprávě ZDE
Obrázek: Tesla Motors