Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Tesla rozšířila síť svých rychlonabíječek SUPERCHARGER v Evropě

22.01.2014 | |

Nově pokryté trasy umožní majitelům Modelu S pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti mezi Německem, Rakouskem, Švýcarskem, Belgií a Nizozemím. Prvních šest Superchargerů bylo nainstalováno v Kalifornii v září 2012, v Evropě před více než rokem první v Norsku. Dnes po světě funguje celkem 81 Superchargerů, z toho 14 v Evropě. Tesla svými dobíjecími zařízeními dobila již akumulátory elektromobilů pro jízdu na vzdálenost celkem 11 milionů kilometrů, což odpovídá asi 1,13 milionům litrů paliva. V Německu lze nyní s MOdelem S bez zbytečného zdržování dojet například z Kolína nad Rýnem, přes Frankfurt a Stuttgart do Mnichova. Německo má nyní přímé napojení také na Nizozemí, Belgii, Švýcarsko a západ Rakouska. Supercharger je totiž jednou z nejvýkonnějších nabíječek současnosti. Při 120 kW DC jí stačí k dobití poloviny kapacity baterie Modelu S 20 minut. Síť Superchargerů je budována tak, aby poskytla souvislé pokrytí okolo nejfrekventovanějších dálnic. Do konce března 2014 bude žít méně než 320 km od Superchargeru 50 procent Němeců, 100% pokrytí dosáhne Tesla v Německu do konce roku 2014.

Více v tiskové zprávě ZDE
Obrázek: Tesla Motors