Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Tesla otevře pobočku v Číně

01.08.2013 | |

Přestože má Čína veliké problémy s kvalitou ovzduší, nikdy nejevila velký zájem o to řešit tento problém, a už vůbec ne podporou prodeje, výroby a provozu elektromobilů. Přestože se tento trend v posledních letech začíná pozvolna obracet, leektromobily mají stále jen zanedbatelný podíl na celkových prodejích nových automobilů v zemi.

Americká automobilka Tesla se však podle všeho rozhodla otevřít v Číně první pobočku. Uspět bude náročné, někteří komentátoři se nebojí hovořit o velmi riskantním kroku. Za první tři čtvrtletí roku 2012 se v Číně prodalo pouhých 3000 elektromobilů, což je jen o málo více, než je počet kusů nejúspěšnějších modelů jako např. Nissan Laef nebo Chevrolet Volt, prodaných za jeden měsíc USA.

V Číně dosud platí vysoké dovozní taxy a Číňané si také nejsou zcela jisti dojezdem vozidel na elektřinu. Konvenční benzinové a dieselové pohony se stávají čistšími a hospodárnějšími, což činí výhody elektrických aut méně zřetelné. Obecně se také ví, že distribuční síť v Číně je jednou z „nejšpinavějších“ na světě. To sice není technická překážka, ale nabízí se otázka, zda zrovna z takové sítě dobíjet elektromobily.

V Tesle se však zdají být již rozhodnuti. Více podrobností se pravděpodobně dozvíme po zveřejnění hospodářských výsledků firmy, které je stanoveno na 7. srpna 2013, Tesla však s největší pravděpodobností do konce tohoto roku otevře showroom v Pekingu, který bude třikrát větší než jakýkoliv její současný showroom v USA.

Může jít i o dobrý strategický krok. Čína neustále bohatne a luxusní značky jako Audi, BMW, Mercedes-Benz, Posche a jiné zde mají velice uspokojivé výsledky. Tesla se svým modelem S by z této vlny mohla také těžit. Pžředzvěstí toho je, že z Hong Kongu již společnost hlásí stovky přijatých objednávek.
Také čínská vláda se zdá být v poslední době poměrně nakloněná podpoře rozvoje elektromobility, přestože Čínané sami jsou spíše opatrní. Vláda v pslední době začala výrazně dotovat automobilky, které mají ve svém programu také výrobu elektromobilů, jako je například BYD.

Je zde spíše jiná obava – Theodore O’Neill z Litchfield Hills Research řekl San Chose Mercury News, že je také možné, že v Číně Model S vezmou, rozeberou na součástky, ty okopírují, a použijí v nízkorozpočtových imitacích.