Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Tesla otevře pobočku v Číně

01.08.2013 | |

Přestože má Čína veliké problémy s kvalitou ovzduší, nikdy nejevila velký zájem o to řešit tento problém, a už vůbec ne podporou prodeje, výroby a provozu elektromobilů. Přestože se tento trend v posledních letech začíná pozvolna obracet, leektromobily mají stále jen zanedbatelný podíl na celkových prodejích nových automobilů v zemi.

Americká automobilka Tesla se však podle všeho rozhodla otevřít v Číně první pobočku. Uspět bude náročné, někteří komentátoři se nebojí hovořit o velmi riskantním kroku. Za první tři čtvrtletí roku 2012 se v Číně prodalo pouhých 3000 elektromobilů, což je jen o málo více, než je počet kusů nejúspěšnějších modelů jako např. Nissan Laef nebo Chevrolet Volt, prodaných za jeden měsíc USA.

V Číně dosud platí vysoké dovozní taxy a Číňané si také nejsou zcela jisti dojezdem vozidel na elektřinu. Konvenční benzinové a dieselové pohony se stávají čistšími a hospodárnějšími, což činí výhody elektrických aut méně zřetelné. Obecně se také ví, že distribuční síť v Číně je jednou z „nejšpinavějších“ na světě. To sice není technická překážka, ale nabízí se otázka, zda zrovna z takové sítě dobíjet elektromobily.

V Tesle se však zdají být již rozhodnuti. Více podrobností se pravděpodobně dozvíme po zveřejnění hospodářských výsledků firmy, které je stanoveno na 7. srpna 2013, Tesla však s největší pravděpodobností do konce tohoto roku otevře showroom v Pekingu, který bude třikrát větší než jakýkoliv její současný showroom v USA.

Může jít i o dobrý strategický krok. Čína neustále bohatne a luxusní značky jako Audi, BMW, Mercedes-Benz, Posche a jiné zde mají velice uspokojivé výsledky. Tesla se svým modelem S by z této vlny mohla také těžit. Pžředzvěstí toho je, že z Hong Kongu již společnost hlásí stovky přijatých objednávek.
Také čínská vláda se zdá být v poslední době poměrně nakloněná podpoře rozvoje elektromobility, přestože Čínané sami jsou spíše opatrní. Vláda v pslední době začala výrazně dotovat automobilky, které mají ve svém programu také výrobu elektromobilů, jako je například BYD.

Je zde spíše jiná obava – Theodore O’Neill z Litchfield Hills Research řekl San Chose Mercury News, že je také možné, že v Číně Model S vezmou, rozeberou na součástky, ty okopírují, a použijí v nízkorozpočtových imitacích.