Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Tesla odhalila vlastní čip pro plně autonomní řízení

26.04.2019 | Electrek | www.electrek.co

Na nedávném zasedání investorů prozradil Elon Musk podrobnosti o nové generaci čipu pro vozy Tesla, který sám nazval „objektivně nejlepším čipem na světě“. První zprávy o vlastním čipu automobilky Tesla pronikly na veřejnost před několika lety.

Již na začátku dubna Tesla oznámila, že nový čip pro plně autonomní řízení, dosud označovaný jako Autopilot Hardware 3.0, zahájil svou produkci. Společnost nyní přišla s novou informací, že čip je součástí všech vozů Model S a Model X, které sjely z výrobní linky ke konci března (cca od 20. března), a všech vozů Model 3 s výrobním datem na začátku dubna (cca od 12. dubna).

Čip Tesla

Musk se nechal slyšet, že dlouho pátral po čipu, který by splňoval požadavky pro vytvoření umělé neuronové sítě. Na trhu však nebylo k dispozici ideální řešení a proto společnost přistoupila k výrobě vlastního čipu a s ním souvisejícího softwaru. Podle inženýrů Tesly je nový čip až 21krát rychlejší při zpracování jednoho snímku za sekundu ve srovnání s předchozí generací hardwaru použitého pro funkci autopilota, jehož výrobcem a dodavatelem byla společnost Nvidia. Současně s tím došlo ke snížení nákladů na výrobu až o 20 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Tesla

-jk-