Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Tesla odhalila vlastní čip pro plně autonomní řízení

26.04.2019 | Electrek | www.electrek.co

Na nedávném zasedání investorů prozradil Elon Musk podrobnosti o nové generaci čipu pro vozy Tesla, který sám nazval „objektivně nejlepším čipem na světě“. První zprávy o vlastním čipu automobilky Tesla pronikly na veřejnost před několika lety.

Již na začátku dubna Tesla oznámila, že nový čip pro plně autonomní řízení, dosud označovaný jako Autopilot Hardware 3.0, zahájil svou produkci. Společnost nyní přišla s novou informací, že čip je součástí všech vozů Model S a Model X, které sjely z výrobní linky ke konci března (cca od 20. března), a všech vozů Model 3 s výrobním datem na začátku dubna (cca od 12. dubna).

Čip Tesla

Musk se nechal slyšet, že dlouho pátral po čipu, který by splňoval požadavky pro vytvoření umělé neuronové sítě. Na trhu však nebylo k dispozici ideální řešení a proto společnost přistoupila k výrobě vlastního čipu a s ním souvisejícího softwaru. Podle inženýrů Tesly je nový čip až 21krát rychlejší při zpracování jednoho snímku za sekundu ve srovnání s předchozí generací hardwaru použitého pro funkci autopilota, jehož výrobcem a dodavatelem byla společnost Nvidia. Současně s tím došlo ke snížení nákladů na výrobu až o 20 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Tesla

-jk-