Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Tesla odhalila vlastní čip pro plně autonomní řízení

26.04.2019 | Electrek | www.electrek.co

Na nedávném zasedání investorů prozradil Elon Musk podrobnosti o nové generaci čipu pro vozy Tesla, který sám nazval „objektivně nejlepším čipem na světě“. První zprávy o vlastním čipu automobilky Tesla pronikly na veřejnost před několika lety.

Již na začátku dubna Tesla oznámila, že nový čip pro plně autonomní řízení, dosud označovaný jako Autopilot Hardware 3.0, zahájil svou produkci. Společnost nyní přišla s novou informací, že čip je součástí všech vozů Model S a Model X, které sjely z výrobní linky ke konci března (cca od 20. března), a všech vozů Model 3 s výrobním datem na začátku dubna (cca od 12. dubna).

Čip Tesla

Musk se nechal slyšet, že dlouho pátral po čipu, který by splňoval požadavky pro vytvoření umělé neuronové sítě. Na trhu však nebylo k dispozici ideální řešení a proto společnost přistoupila k výrobě vlastního čipu a s ním souvisejícího softwaru. Podle inženýrů Tesly je nový čip až 21krát rychlejší při zpracování jednoho snímku za sekundu ve srovnání s předchozí generací hardwaru použitého pro funkci autopilota, jehož výrobcem a dodavatelem byla společnost Nvidia. Současně s tím došlo ke snížení nákladů na výrobu až o 20 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Tesla

-jk-