Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Svěží konkurence lithium-iontových baterií

07.07.2017 | University of Texas at Dallas | www.utdallas.edu

V bitvě baterií je lithium-iontový akumulátor jasným králem, který pohání prakticky všechna elektronická zařízení od chytrých telefonů po notebooky a v neposlední řadě také expandující trh elektrických automobilů. 

Nový materiál na bázi manganu a sodíkových iontů, který vyvinuli výzkumníci z dallaské University of Texas ve spolupráci s Seoul National University, by mohl na pole baterií vnést svěží konkurenci díky nízkým nákladům na výrobu a šetrnosti vůči životnímu prostředí.

Nový typ baterie

Nový materiál, který je schopen uchovat vysokou hustotu energie lithium-iontové katody, nahrazuje většinu lithiových atomů (na obrázku vyznačených zeleně) sodíkem (ve žluté barvě). Vrstvená struktura nového materiál rovněž začleňuje mangan (fialová barva) a kyslík (červená barva).

Baterie se skládá z pozitivní elektrody neboli katody a negativní elektrody neboli anody a elektrolytu, který je umístěn mezi nimi. Katoda standardní lithium-iontové baterie se skládá z lithia, kobaltu, niklu a kyslíku, zatímco anoda je vyrobena z grafitu, což je druh uhlíku. Při nabíjení se ionty lithia pohybují elektrolytem k anodě a spojí se s uhlíkem. Při vybíjení baterie se ionty lithia přesouvají zpět do katody a vytváří tak elektrickou energii.

Celý článek na University of Texas at Dallas

Image Credit: University of Texas at Dallas

-jk-