Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Svěží konkurence lithium-iontových baterií

07.07.2017 | University of Texas at Dallas | www.utdallas.edu

V bitvě baterií je lithium-iontový akumulátor jasným králem, který pohání prakticky všechna elektronická zařízení od chytrých telefonů po notebooky a v neposlední řadě také expandující trh elektrických automobilů. 

Nový materiál na bázi manganu a sodíkových iontů, který vyvinuli výzkumníci z dallaské University of Texas ve spolupráci s Seoul National University, by mohl na pole baterií vnést svěží konkurenci díky nízkým nákladům na výrobu a šetrnosti vůči životnímu prostředí.

Nový typ baterie

Nový materiál, který je schopen uchovat vysokou hustotu energie lithium-iontové katody, nahrazuje většinu lithiových atomů (na obrázku vyznačených zeleně) sodíkem (ve žluté barvě). Vrstvená struktura nového materiál rovněž začleňuje mangan (fialová barva) a kyslík (červená barva).

Baterie se skládá z pozitivní elektrody neboli katody a negativní elektrody neboli anody a elektrolytu, který je umístěn mezi nimi. Katoda standardní lithium-iontové baterie se skládá z lithia, kobaltu, niklu a kyslíku, zatímco anoda je vyrobena z grafitu, což je druh uhlíku. Při nabíjení se ionty lithia pohybují elektrolytem k anodě a spojí se s uhlíkem. Při vybíjení baterie se ionty lithia přesouvají zpět do katody a vytváří tak elektrickou energii.

Celý článek na University of Texas at Dallas

Image Credit: University of Texas at Dallas

-jk-