Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

For Arch 2018 – Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova Bezpečný domov je jedním z nejdůležitějších aspektů spokojeného života. Nestačí jen…

Více aktualit

Svěží konkurence lithium-iontových baterií

07.07.2017 | University of Texas at Dallas | www.utdallas.edu

V bitvě baterií je lithium-iontový akumulátor jasným králem, který pohání prakticky všechna elektronická zařízení od chytrých telefonů po notebooky a v neposlední řadě také expandující trh elektrických automobilů. 

Nový materiál na bázi manganu a sodíkových iontů, který vyvinuli výzkumníci z dallaské University of Texas ve spolupráci s Seoul National University, by mohl na pole baterií vnést svěží konkurenci díky nízkým nákladům na výrobu a šetrnosti vůči životnímu prostředí.

Nový typ baterie

Nový materiál, který je schopen uchovat vysokou hustotu energie lithium-iontové katody, nahrazuje většinu lithiových atomů (na obrázku vyznačených zeleně) sodíkem (ve žluté barvě). Vrstvená struktura nového materiál rovněž začleňuje mangan (fialová barva) a kyslík (červená barva).

Baterie se skládá z pozitivní elektrody neboli katody a negativní elektrody neboli anody a elektrolytu, který je umístěn mezi nimi. Katoda standardní lithium-iontové baterie se skládá z lithia, kobaltu, niklu a kyslíku, zatímco anoda je vyrobena z grafitu, což je druh uhlíku. Při nabíjení se ionty lithia pohybují elektrolytem k anodě a spojí se s uhlíkem. Při vybíjení baterie se ionty lithia přesouvají zpět do katody a vytváří tak elektrickou energii.

Celý článek na University of Texas at Dallas

Image Credit: University of Texas at Dallas

-jk-