Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Více aktualit

Superpedestrian představil Copenhagen Wheel – způsobí revoluci v městské cyklistice?

16.12.2013 | |

Na počátku prosince uvedla společnost Superpedsestrian na trh první model zařízení nazvaného Copenhagen Wheel. Zařízení se připevní na zadní kolo bicyklu jako hybridní pohon, který pomůže šlapajícímu cyklistovi při přesunech na větší vzdálenost nebo při jízdě do táhlých kopců.
Koncepce vznikla v roce 2009 na Massetschusets Institute of Thechnology. Záměrem bylo umožnit cyklistům, aby se na svém kole dostali bez námahy kamkoliv si budou přát.

Na kole s nainstalovaným Copenhagen Wheel se jede jako na normálním bicyklu. Přídavný motor a síla přenášená šlapáním do pedálů se plynule doplňují. Zařízení vyhodnocvuje informace o cyklistovi a samo rozpozná, kdy více zabral a je třeba mu pomoci zapojením přídavného pohonu. Copenhagen Wheel nemá žádná ovládací zařízení, dráty ani převody, čímž je vlastně zachována jednoduchost klasické jízdy na kole. Copenhagen Wheel je schopno fungovat také jako inteligentní zámek, který kolo zablokuje když jeho majitel odejde a odemkne při jeho návratu. Akumulátor lze snadno odmontovat a vzít kamkoliv s sebou k dobití.

Připojením k cyklistovu chytrému telefonu se Copenhagen Wheel snadno přizpůsobí individuálním potřebám uživatele. Mobilní aplikace umožňuje spravovat vlastní profil, prohlížet statistiky o vzdálenosti, kterou uživatel urazil nebo kalortiích, které při jízdě spálil a převýšení, které překonal, ale také je sdílet s přáteli. Tím se do městské cyklistiky dostává sociální rozměr.

Copenhagen Wheel bude k mání v první čtvrtině roku 2014, již nyní je ale možné si ho předobjednat. Cena začíná na 700 dolarech. Maximální rychlost je 32 km/h, zařízení váží 5,9 kg. Dobíjecí Lithium iontová baterie která vydrží až 1000 cyklů, pracovní napětí je 48 V a v nabídce jsou zatím 250 a 350 wattové varianty. Copenhagen Wheel lze připevnit na 26 palcové a 700C ráfky. 

Více informací ZDE
foto : Superpedestrian