Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Superpedestrian představil Copenhagen Wheel – způsobí revoluci v městské cyklistice?

16.12.2013 | |

Na počátku prosince uvedla společnost Superpedsestrian na trh první model zařízení nazvaného Copenhagen Wheel. Zařízení se připevní na zadní kolo bicyklu jako hybridní pohon, který pomůže šlapajícímu cyklistovi při přesunech na větší vzdálenost nebo při jízdě do táhlých kopců.
Koncepce vznikla v roce 2009 na Massetschusets Institute of Thechnology. Záměrem bylo umožnit cyklistům, aby se na svém kole dostali bez námahy kamkoliv si budou přát.

Na kole s nainstalovaným Copenhagen Wheel se jede jako na normálním bicyklu. Přídavný motor a síla přenášená šlapáním do pedálů se plynule doplňují. Zařízení vyhodnocvuje informace o cyklistovi a samo rozpozná, kdy více zabral a je třeba mu pomoci zapojením přídavného pohonu. Copenhagen Wheel nemá žádná ovládací zařízení, dráty ani převody, čímž je vlastně zachována jednoduchost klasické jízdy na kole. Copenhagen Wheel je schopno fungovat také jako inteligentní zámek, který kolo zablokuje když jeho majitel odejde a odemkne při jeho návratu. Akumulátor lze snadno odmontovat a vzít kamkoliv s sebou k dobití.

Připojením k cyklistovu chytrému telefonu se Copenhagen Wheel snadno přizpůsobí individuálním potřebám uživatele. Mobilní aplikace umožňuje spravovat vlastní profil, prohlížet statistiky o vzdálenosti, kterou uživatel urazil nebo kalortiích, které při jízdě spálil a převýšení, které překonal, ale také je sdílet s přáteli. Tím se do městské cyklistiky dostává sociální rozměr.

Copenhagen Wheel bude k mání v první čtvrtině roku 2014, již nyní je ale možné si ho předobjednat. Cena začíná na 700 dolarech. Maximální rychlost je 32 km/h, zařízení váží 5,9 kg. Dobíjecí Lithium iontová baterie která vydrží až 1000 cyklů, pracovní napětí je 48 V a v nabídce jsou zatím 250 a 350 wattové varianty. Copenhagen Wheel lze připevnit na 26 palcové a 700C ráfky. 

Více informací ZDE
foto : Superpedestrian