Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Superpedestrian představil Copenhagen Wheel – způsobí revoluci v městské cyklistice?

16.12.2013 | |

Na počátku prosince uvedla společnost Superpedsestrian na trh první model zařízení nazvaného Copenhagen Wheel. Zařízení se připevní na zadní kolo bicyklu jako hybridní pohon, který pomůže šlapajícímu cyklistovi při přesunech na větší vzdálenost nebo při jízdě do táhlých kopců.
Koncepce vznikla v roce 2009 na Massetschusets Institute of Thechnology. Záměrem bylo umožnit cyklistům, aby se na svém kole dostali bez námahy kamkoliv si budou přát.

Na kole s nainstalovaným Copenhagen Wheel se jede jako na normálním bicyklu. Přídavný motor a síla přenášená šlapáním do pedálů se plynule doplňují. Zařízení vyhodnocvuje informace o cyklistovi a samo rozpozná, kdy více zabral a je třeba mu pomoci zapojením přídavného pohonu. Copenhagen Wheel nemá žádná ovládací zařízení, dráty ani převody, čímž je vlastně zachována jednoduchost klasické jízdy na kole. Copenhagen Wheel je schopno fungovat také jako inteligentní zámek, který kolo zablokuje když jeho majitel odejde a odemkne při jeho návratu. Akumulátor lze snadno odmontovat a vzít kamkoliv s sebou k dobití.

Připojením k cyklistovu chytrému telefonu se Copenhagen Wheel snadno přizpůsobí individuálním potřebám uživatele. Mobilní aplikace umožňuje spravovat vlastní profil, prohlížet statistiky o vzdálenosti, kterou uživatel urazil nebo kalortiích, které při jízdě spálil a převýšení, které překonal, ale také je sdílet s přáteli. Tím se do městské cyklistiky dostává sociální rozměr.

Copenhagen Wheel bude k mání v první čtvrtině roku 2014, již nyní je ale možné si ho předobjednat. Cena začíná na 700 dolarech. Maximální rychlost je 32 km/h, zařízení váží 5,9 kg. Dobíjecí Lithium iontová baterie která vydrží až 1000 cyklů, pracovní napětí je 48 V a v nabídce jsou zatím 250 a 350 wattové varianty. Copenhagen Wheel lze připevnit na 26 palcové a 700C ráfky. 

Více informací ZDE
foto : Superpedestrian