Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Superpedestrian představil Copenhagen Wheel – způsobí revoluci v městské cyklistice?

16.12.2013 | |

Na počátku prosince uvedla společnost Superpedsestrian na trh první model zařízení nazvaného Copenhagen Wheel. Zařízení se připevní na zadní kolo bicyklu jako hybridní pohon, který pomůže šlapajícímu cyklistovi při přesunech na větší vzdálenost nebo při jízdě do táhlých kopců.
Koncepce vznikla v roce 2009 na Massetschusets Institute of Thechnology. Záměrem bylo umožnit cyklistům, aby se na svém kole dostali bez námahy kamkoliv si budou přát.

Na kole s nainstalovaným Copenhagen Wheel se jede jako na normálním bicyklu. Přídavný motor a síla přenášená šlapáním do pedálů se plynule doplňují. Zařízení vyhodnocvuje informace o cyklistovi a samo rozpozná, kdy více zabral a je třeba mu pomoci zapojením přídavného pohonu. Copenhagen Wheel nemá žádná ovládací zařízení, dráty ani převody, čímž je vlastně zachována jednoduchost klasické jízdy na kole. Copenhagen Wheel je schopno fungovat také jako inteligentní zámek, který kolo zablokuje když jeho majitel odejde a odemkne při jeho návratu. Akumulátor lze snadno odmontovat a vzít kamkoliv s sebou k dobití.

Připojením k cyklistovu chytrému telefonu se Copenhagen Wheel snadno přizpůsobí individuálním potřebám uživatele. Mobilní aplikace umožňuje spravovat vlastní profil, prohlížet statistiky o vzdálenosti, kterou uživatel urazil nebo kalortiích, které při jízdě spálil a převýšení, které překonal, ale také je sdílet s přáteli. Tím se do městské cyklistiky dostává sociální rozměr.

Copenhagen Wheel bude k mání v první čtvrtině roku 2014, již nyní je ale možné si ho předobjednat. Cena začíná na 700 dolarech. Maximální rychlost je 32 km/h, zařízení váží 5,9 kg. Dobíjecí Lithium iontová baterie která vydrží až 1000 cyklů, pracovní napětí je 48 V a v nabídce jsou zatím 250 a 350 wattové varianty. Copenhagen Wheel lze připevnit na 26 palcové a 700C ráfky. 

Více informací ZDE
foto : Superpedestrian