Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity vyhráli letošní ročník Freescale Cup Challenge 2014 pro E

06.05.2014 | |

Finálové kolo soutěže se konalo ve Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS v německém Erlangenu. Freescale Cup je celosvětovou soutěží, v níž studenti stavějí, programují a závodí na speciální dráze s inteligentními modely aut. Od nasazení na start se auta řídí sama a musejí setrvat na trati po celý čas závodu. Auto, které zdolá vytyčenou trasu nejrychleji, aniž by z ní vypadlo, vyhrává závod. Auta jsou řízena 32 bitovými počítači Qorriva® nebo Kinetis® od Freescale, což jsou rozšířené průmyslové počítače této společnosti. Všechna auta musejí mít stejný podvozek a baterie.

75 studentů ve 25 týmech reprezentovalo své univerzity z 11 evropských zemí. Trať měla celkem 180 čtverečních metrů plochy a byly na ní rozmístěny retardéry, křižovatky, terénní nerovnosti a šikany. Studenti strávili 6 měsíců stavbou, programováním a testováním vozítek. Jeden a půl dne měli na konečné testy a vyladění aut před rozhodujícím závodem.

Tým FEI - Minetors z Bratislavy, který soutěž vyhrál, dokončil těsně před týmem POLIce z Politecnico Milano v itálii a KNE Fideltronic z AGH University of Science and Technology Krakow v Polsku.

„Freescale Cup přitahuje stále více studentů a učitelů, díky svému rychlému tempu a propojení s automotive sektorem a robotickými aplikacemi obecně" říká Flavio Stiffan odpovědný ve Freescale za programy pro univerzity v regionu EMEA a dodává: „Jsem si jist, že to, co se studenti naučí během těchto šesti měsíců, je maximálně podpoří v úspěšném rozvoji jejich kariéry. V průmyslu si velmi váží studentů, kteří mají praktické zkušenosti prokazující schopnost spolupracovat s jinými, inovovat a překonávat sebe sama.“

Albert Heuberger, ředitel Fraunhofer IIS k tomu říká: „Fraunhofer IIS hostil mezinárodní studentskou soutěž  Freescale Cup poslední dva roky. Fascinace technologií, závazek k ostatním členům týmu a fair play byly doslova hmatatelné. Opět se nám potvrdilo, že technika dává lidi dohromady, proto pro nás jako světového leadera v aplikovaném výzkumu je nesmírná čest být hostileli finále Freescale Cupu.“

2 nejlepší týmy z každého regionu se budou účastnit celosvětového finále Freescale Cupu, které se bude konat na Hanyang University v korejském Soulu od 29 do 30 srpna 2014.

Více na https://community.freescale.com/groups/tfc-emea