Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity vyhráli letošní ročník Freescale Cup Challenge 2014 pro E

06.05.2014 | |

Finálové kolo soutěže se konalo ve Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS v německém Erlangenu. Freescale Cup je celosvětovou soutěží, v níž studenti stavějí, programují a závodí na speciální dráze s inteligentními modely aut. Od nasazení na start se auta řídí sama a musejí setrvat na trati po celý čas závodu. Auto, které zdolá vytyčenou trasu nejrychleji, aniž by z ní vypadlo, vyhrává závod. Auta jsou řízena 32 bitovými počítači Qorriva® nebo Kinetis® od Freescale, což jsou rozšířené průmyslové počítače této společnosti. Všechna auta musejí mít stejný podvozek a baterie.

75 studentů ve 25 týmech reprezentovalo své univerzity z 11 evropských zemí. Trať měla celkem 180 čtverečních metrů plochy a byly na ní rozmístěny retardéry, křižovatky, terénní nerovnosti a šikany. Studenti strávili 6 měsíců stavbou, programováním a testováním vozítek. Jeden a půl dne měli na konečné testy a vyladění aut před rozhodujícím závodem.

Tým FEI - Minetors z Bratislavy, který soutěž vyhrál, dokončil těsně před týmem POLIce z Politecnico Milano v itálii a KNE Fideltronic z AGH University of Science and Technology Krakow v Polsku.

„Freescale Cup přitahuje stále více studentů a učitelů, díky svému rychlému tempu a propojení s automotive sektorem a robotickými aplikacemi obecně" říká Flavio Stiffan odpovědný ve Freescale za programy pro univerzity v regionu EMEA a dodává: „Jsem si jist, že to, co se studenti naučí během těchto šesti měsíců, je maximálně podpoří v úspěšném rozvoji jejich kariéry. V průmyslu si velmi váží studentů, kteří mají praktické zkušenosti prokazující schopnost spolupracovat s jinými, inovovat a překonávat sebe sama.“

Albert Heuberger, ředitel Fraunhofer IIS k tomu říká: „Fraunhofer IIS hostil mezinárodní studentskou soutěž  Freescale Cup poslední dva roky. Fascinace technologií, závazek k ostatním členům týmu a fair play byly doslova hmatatelné. Opět se nám potvrdilo, že technika dává lidi dohromady, proto pro nás jako světového leadera v aplikovaném výzkumu je nesmírná čest být hostileli finále Freescale Cupu.“

2 nejlepší týmy z každého regionu se budou účastnit celosvětového finále Freescale Cupu, které se bude konat na Hanyang University v korejském Soulu od 29 do 30 srpna 2014.

Více na https://community.freescale.com/groups/tfc-emea