Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity vyhráli letošní ročník Freescale Cup Challenge 2014 pro E

06.05.2014 | |

Finálové kolo soutěže se konalo ve Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS v německém Erlangenu. Freescale Cup je celosvětovou soutěží, v níž studenti stavějí, programují a závodí na speciální dráze s inteligentními modely aut. Od nasazení na start se auta řídí sama a musejí setrvat na trati po celý čas závodu. Auto, které zdolá vytyčenou trasu nejrychleji, aniž by z ní vypadlo, vyhrává závod. Auta jsou řízena 32 bitovými počítači Qorriva® nebo Kinetis® od Freescale, což jsou rozšířené průmyslové počítače této společnosti. Všechna auta musejí mít stejný podvozek a baterie.

75 studentů ve 25 týmech reprezentovalo své univerzity z 11 evropských zemí. Trať měla celkem 180 čtverečních metrů plochy a byly na ní rozmístěny retardéry, křižovatky, terénní nerovnosti a šikany. Studenti strávili 6 měsíců stavbou, programováním a testováním vozítek. Jeden a půl dne měli na konečné testy a vyladění aut před rozhodujícím závodem.

Tým FEI - Minetors z Bratislavy, který soutěž vyhrál, dokončil těsně před týmem POLIce z Politecnico Milano v itálii a KNE Fideltronic z AGH University of Science and Technology Krakow v Polsku.

„Freescale Cup přitahuje stále více studentů a učitelů, díky svému rychlému tempu a propojení s automotive sektorem a robotickými aplikacemi obecně" říká Flavio Stiffan odpovědný ve Freescale za programy pro univerzity v regionu EMEA a dodává: „Jsem si jist, že to, co se studenti naučí během těchto šesti měsíců, je maximálně podpoří v úspěšném rozvoji jejich kariéry. V průmyslu si velmi váží studentů, kteří mají praktické zkušenosti prokazující schopnost spolupracovat s jinými, inovovat a překonávat sebe sama.“

Albert Heuberger, ředitel Fraunhofer IIS k tomu říká: „Fraunhofer IIS hostil mezinárodní studentskou soutěž  Freescale Cup poslední dva roky. Fascinace technologií, závazek k ostatním členům týmu a fair play byly doslova hmatatelné. Opět se nám potvrdilo, že technika dává lidi dohromady, proto pro nás jako světového leadera v aplikovaném výzkumu je nesmírná čest být hostileli finále Freescale Cupu.“

2 nejlepší týmy z každého regionu se budou účastnit celosvětového finále Freescale Cupu, které se bude konat na Hanyang University v korejském Soulu od 29 do 30 srpna 2014.

Více na https://community.freescale.com/groups/tfc-emea