Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity vyhráli letošní ročník Freescale Cup Challenge 2014 pro E

06.05.2014 | |

Finálové kolo soutěže se konalo ve Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS v německém Erlangenu. Freescale Cup je celosvětovou soutěží, v níž studenti stavějí, programují a závodí na speciální dráze s inteligentními modely aut. Od nasazení na start se auta řídí sama a musejí setrvat na trati po celý čas závodu. Auto, které zdolá vytyčenou trasu nejrychleji, aniž by z ní vypadlo, vyhrává závod. Auta jsou řízena 32 bitovými počítači Qorriva® nebo Kinetis® od Freescale, což jsou rozšířené průmyslové počítače této společnosti. Všechna auta musejí mít stejný podvozek a baterie.

75 studentů ve 25 týmech reprezentovalo své univerzity z 11 evropských zemí. Trať měla celkem 180 čtverečních metrů plochy a byly na ní rozmístěny retardéry, křižovatky, terénní nerovnosti a šikany. Studenti strávili 6 měsíců stavbou, programováním a testováním vozítek. Jeden a půl dne měli na konečné testy a vyladění aut před rozhodujícím závodem.

Tým FEI - Minetors z Bratislavy, který soutěž vyhrál, dokončil těsně před týmem POLIce z Politecnico Milano v itálii a KNE Fideltronic z AGH University of Science and Technology Krakow v Polsku.

„Freescale Cup přitahuje stále více studentů a učitelů, díky svému rychlému tempu a propojení s automotive sektorem a robotickými aplikacemi obecně" říká Flavio Stiffan odpovědný ve Freescale za programy pro univerzity v regionu EMEA a dodává: „Jsem si jist, že to, co se studenti naučí během těchto šesti měsíců, je maximálně podpoří v úspěšném rozvoji jejich kariéry. V průmyslu si velmi váží studentů, kteří mají praktické zkušenosti prokazující schopnost spolupracovat s jinými, inovovat a překonávat sebe sama.“

Albert Heuberger, ředitel Fraunhofer IIS k tomu říká: „Fraunhofer IIS hostil mezinárodní studentskou soutěž  Freescale Cup poslední dva roky. Fascinace technologií, závazek k ostatním členům týmu a fair play byly doslova hmatatelné. Opět se nám potvrdilo, že technika dává lidi dohromady, proto pro nás jako světového leadera v aplikovaném výzkumu je nesmírná čest být hostileli finále Freescale Cupu.“

2 nejlepší týmy z každého regionu se budou účastnit celosvětového finále Freescale Cupu, které se bude konat na Hanyang University v korejském Soulu od 29 do 30 srpna 2014.

Více na https://community.freescale.com/groups/tfc-emea