Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity vyhráli letošní ročník Freescale Cup Challenge 2014 pro E

06.05.2014 | |

Finálové kolo soutěže se konalo ve Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS v německém Erlangenu. Freescale Cup je celosvětovou soutěží, v níž studenti stavějí, programují a závodí na speciální dráze s inteligentními modely aut. Od nasazení na start se auta řídí sama a musejí setrvat na trati po celý čas závodu. Auto, které zdolá vytyčenou trasu nejrychleji, aniž by z ní vypadlo, vyhrává závod. Auta jsou řízena 32 bitovými počítači Qorriva® nebo Kinetis® od Freescale, což jsou rozšířené průmyslové počítače této společnosti. Všechna auta musejí mít stejný podvozek a baterie.

75 studentů ve 25 týmech reprezentovalo své univerzity z 11 evropských zemí. Trať měla celkem 180 čtverečních metrů plochy a byly na ní rozmístěny retardéry, křižovatky, terénní nerovnosti a šikany. Studenti strávili 6 měsíců stavbou, programováním a testováním vozítek. Jeden a půl dne měli na konečné testy a vyladění aut před rozhodujícím závodem.

Tým FEI - Minetors z Bratislavy, který soutěž vyhrál, dokončil těsně před týmem POLIce z Politecnico Milano v itálii a KNE Fideltronic z AGH University of Science and Technology Krakow v Polsku.

„Freescale Cup přitahuje stále více studentů a učitelů, díky svému rychlému tempu a propojení s automotive sektorem a robotickými aplikacemi obecně" říká Flavio Stiffan odpovědný ve Freescale za programy pro univerzity v regionu EMEA a dodává: „Jsem si jist, že to, co se studenti naučí během těchto šesti měsíců, je maximálně podpoří v úspěšném rozvoji jejich kariéry. V průmyslu si velmi váží studentů, kteří mají praktické zkušenosti prokazující schopnost spolupracovat s jinými, inovovat a překonávat sebe sama.“

Albert Heuberger, ředitel Fraunhofer IIS k tomu říká: „Fraunhofer IIS hostil mezinárodní studentskou soutěž  Freescale Cup poslední dva roky. Fascinace technologií, závazek k ostatním členům týmu a fair play byly doslova hmatatelné. Opět se nám potvrdilo, že technika dává lidi dohromady, proto pro nás jako světového leadera v aplikovaném výzkumu je nesmírná čest být hostileli finále Freescale Cupu.“

2 nejlepší týmy z každého regionu se budou účastnit celosvětového finále Freescale Cupu, které se bude konat na Hanyang University v korejském Soulu od 29 do 30 srpna 2014.

Více na https://community.freescale.com/groups/tfc-emea