Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

For Arch 2018 – Jak dosáhnout chytrého a bezpečného domova Bezpečný domov je jedním z nejdůležitějších aspektů spokojeného života. Nestačí jen…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě zvítězili v letošním ročníku EMEA Freescale

15.04.2013 | |

Finále evropského kola Freescale Cup Challenge se letos konalo na Univerzitě Noisy Le Grand v Paříži a vyhráli ho studenti z týmu FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Freescale Cup je celosvětová studentská soutěž sponzorovaná společností Freescale Semiconductor. Studentské týmy v ní mají za úkol postavit modely inteligentních aut v měřítku 1/18 naprogramovat je tak, aby co nejrychleji projela předepsanou trasu. Auto, které trasu dokončí nejrychleji, aniž by z ní vyjelo, vyhrává závod.

83 studentů ve 27 týmech reprezentovalo v Paříži své vysoké školy z 10 evropských zemí. Závodní okruh na celkové ploše 180 m2 čtverečních obsahoval různé retardéry, křižovatky, nerovnosti, kopce a šikany.

Studenti měli 1 a ½ dne na to, aby před vlastním závodem otestovali a doladili svá vozidla. Během tréninku měli studenti předvést schopnost svých aut vyhýbat se překážkám, rychle akcelerovat ale také zastavit na určené vzdálenosti.

Tým FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity dokončil těsně před týmem Wheel eXtreme z Wroclawské Technické Univerzity a třetím v pořadí, kterým byl Crash Team z Universita di Padova.

Vítězný tým se zůčastní Freescale Cup Worldwide Finals které se pojede v čínském Harbinu 23. srpna 2013.

Fotografie a videa ze závodu nalezete na Freescale Community University Site.
Naleznete zde také instruktážní materiály, které studentům poskytnou tipy jak optimalizovat svůj projekt inteligentního auta.

Kontakty pro příhlášku na ročník 2013-2014 naleznete na http://www.freescale.com/freescalecup, přihlášky se přijímají od května.