Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě zvítězili v letošním ročníku EMEA Freescale

15.04.2013 | |

Finále evropského kola Freescale Cup Challenge se letos konalo na Univerzitě Noisy Le Grand v Paříži a vyhráli ho studenti z týmu FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Freescale Cup je celosvětová studentská soutěž sponzorovaná společností Freescale Semiconductor. Studentské týmy v ní mají za úkol postavit modely inteligentních aut v měřítku 1/18 naprogramovat je tak, aby co nejrychleji projela předepsanou trasu. Auto, které trasu dokončí nejrychleji, aniž by z ní vyjelo, vyhrává závod.

83 studentů ve 27 týmech reprezentovalo v Paříži své vysoké školy z 10 evropských zemí. Závodní okruh na celkové ploše 180 m2 čtverečních obsahoval různé retardéry, křižovatky, nerovnosti, kopce a šikany.

Studenti měli 1 a ½ dne na to, aby před vlastním závodem otestovali a doladili svá vozidla. Během tréninku měli studenti předvést schopnost svých aut vyhýbat se překážkám, rychle akcelerovat ale také zastavit na určené vzdálenosti.

Tým FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity dokončil těsně před týmem Wheel eXtreme z Wroclawské Technické Univerzity a třetím v pořadí, kterým byl Crash Team z Universita di Padova.

Vítězný tým se zůčastní Freescale Cup Worldwide Finals které se pojede v čínském Harbinu 23. srpna 2013.

Fotografie a videa ze závodu nalezete na Freescale Community University Site.
Naleznete zde také instruktážní materiály, které studentům poskytnou tipy jak optimalizovat svůj projekt inteligentního auta.

Kontakty pro příhlášku na ročník 2013-2014 naleznete na http://www.freescale.com/freescalecup, přihlášky se přijímají od května.