Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě zvítězili v letošním ročníku EMEA Freescale

15.04.2013 | |

Finále evropského kola Freescale Cup Challenge se letos konalo na Univerzitě Noisy Le Grand v Paříži a vyhráli ho studenti z týmu FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Freescale Cup je celosvětová studentská soutěž sponzorovaná společností Freescale Semiconductor. Studentské týmy v ní mají za úkol postavit modely inteligentních aut v měřítku 1/18 naprogramovat je tak, aby co nejrychleji projela předepsanou trasu. Auto, které trasu dokončí nejrychleji, aniž by z ní vyjelo, vyhrává závod.

83 studentů ve 27 týmech reprezentovalo v Paříži své vysoké školy z 10 evropských zemí. Závodní okruh na celkové ploše 180 m2 čtverečních obsahoval různé retardéry, křižovatky, nerovnosti, kopce a šikany.

Studenti měli 1 a ½ dne na to, aby před vlastním závodem otestovali a doladili svá vozidla. Během tréninku měli studenti předvést schopnost svých aut vyhýbat se překážkám, rychle akcelerovat ale také zastavit na určené vzdálenosti.

Tým FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity dokončil těsně před týmem Wheel eXtreme z Wroclawské Technické Univerzity a třetím v pořadí, kterým byl Crash Team z Universita di Padova.

Vítězný tým se zůčastní Freescale Cup Worldwide Finals které se pojede v čínském Harbinu 23. srpna 2013.

Fotografie a videa ze závodu nalezete na Freescale Community University Site.
Naleznete zde také instruktážní materiály, které studentům poskytnou tipy jak optimalizovat svůj projekt inteligentního auta.

Kontakty pro příhlášku na ročník 2013-2014 naleznete na http://www.freescale.com/freescalecup, přihlášky se přijímají od května.