Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě zvítězili v letošním ročníku EMEA Freescale

15.04.2013 | |

Finále evropského kola Freescale Cup Challenge se letos konalo na Univerzitě Noisy Le Grand v Paříži a vyhráli ho studenti z týmu FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Freescale Cup je celosvětová studentská soutěž sponzorovaná společností Freescale Semiconductor. Studentské týmy v ní mají za úkol postavit modely inteligentních aut v měřítku 1/18 naprogramovat je tak, aby co nejrychleji projela předepsanou trasu. Auto, které trasu dokončí nejrychleji, aniž by z ní vyjelo, vyhrává závod.

83 studentů ve 27 týmech reprezentovalo v Paříži své vysoké školy z 10 evropských zemí. Závodní okruh na celkové ploše 180 m2 čtverečních obsahoval různé retardéry, křižovatky, nerovnosti, kopce a šikany.

Studenti měli 1 a ½ dne na to, aby před vlastním závodem otestovali a doladili svá vozidla. Během tréninku měli studenti předvést schopnost svých aut vyhýbat se překážkám, rychle akcelerovat ale také zastavit na určené vzdálenosti.

Tým FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity dokončil těsně před týmem Wheel eXtreme z Wroclawské Technické Univerzity a třetím v pořadí, kterým byl Crash Team z Universita di Padova.

Vítězný tým se zůčastní Freescale Cup Worldwide Finals které se pojede v čínském Harbinu 23. srpna 2013.

Fotografie a videa ze závodu nalezete na Freescale Community University Site.
Naleznete zde také instruktážní materiály, které studentům poskytnou tipy jak optimalizovat svůj projekt inteligentního auta.

Kontakty pro příhlášku na ročník 2013-2014 naleznete na http://www.freescale.com/freescalecup, přihlášky se přijímají od května.