Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Studenti ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě zvítězili v letošním ročníku EMEA Freescale

15.04.2013 | |

Finále evropského kola Freescale Cup Challenge se letos konalo na Univerzitě Noisy Le Grand v Paříži a vyhráli ho studenti z týmu FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě.

Freescale Cup je celosvětová studentská soutěž sponzorovaná společností Freescale Semiconductor. Studentské týmy v ní mají za úkol postavit modely inteligentních aut v měřítku 1/18 naprogramovat je tak, aby co nejrychleji projela předepsanou trasu. Auto, které trasu dokončí nejrychleji, aniž by z ní vyjelo, vyhrává závod.

83 studentů ve 27 týmech reprezentovalo v Paříži své vysoké školy z 10 evropských zemí. Závodní okruh na celkové ploše 180 m2 čtverečních obsahoval různé retardéry, křižovatky, nerovnosti, kopce a šikany.

Studenti měli 1 a ½ dne na to, aby před vlastním závodem otestovali a doladili svá vozidla. Během tréninku měli studenti předvést schopnost svých aut vyhýbat se překážkám, rychle akcelerovat ale také zastavit na určené vzdálenosti.

Tým FEI-Minetors ze Slovenské technické univerzity dokončil těsně před týmem Wheel eXtreme z Wroclawské Technické Univerzity a třetím v pořadí, kterým byl Crash Team z Universita di Padova.

Vítězný tým se zůčastní Freescale Cup Worldwide Finals které se pojede v čínském Harbinu 23. srpna 2013.

Fotografie a videa ze závodu nalezete na Freescale Community University Site.
Naleznete zde také instruktážní materiály, které studentům poskytnou tipy jak optimalizovat svůj projekt inteligentního auta.

Kontakty pro příhlášku na ročník 2013-2014 naleznete na http://www.freescale.com/freescalecup, přihlášky se přijímají od května.