Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

StratoBus – kříženec dronu, vzducholodi a družice

18.04.2014 | |

StratoBus trochu připomíná projekt Loon společnosti Google. Výhoda StratoBus platformy však spočívá v tom, že nabízí setrvání ve stejné pozici ve stratosféře a zachování naprosté autonomie, zatímco balony projektu Loon s

e budou krouživě pohybovat okolo země a umožní  jen omezenou autonomii. StratoBus – zařízení na způsob vzducholodi je vlastně křížencem me

zi dronem a družicí a bude schopno plnit celou řadu úkolů, například sledování a ochranu pobřežních vod, posilování kapacity GSM sítí při velkých veřejných shromážděních nebo GPS signálu v oblastech se silným provozem. Samotné zařízení bude 70 až 100 metrů dlouhé, široká asi 20 až 30 metrů. Přinese řadu technologických novinek, například systém výroby energie, který zajistí co nejlepší zachycení slunečních paprsků (solární články budou vybaveny aplikací pro posilování výkonu s patentovaným systémem Thales) ultralehký reverzibilní palivový článek pro skladování energie atd .. 

Větrnou energii pro zajištění pohybu nahradí dva elektrické motory, které zařízení propůjčí rychlost až 90 km/h. První prototyp StratoBusu by mohl létat ve stratosféře už za 5 let.

Více na www.thalesgroup.com