Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

StratoBus – kříženec dronu, vzducholodi a družice

18.04.2014 | |

StratoBus trochu připomíná projekt Loon společnosti Google. Výhoda StratoBus platformy však spočívá v tom, že nabízí setrvání ve stejné pozici ve stratosféře a zachování naprosté autonomie, zatímco balony projektu Loon s

e budou krouživě pohybovat okolo země a umožní  jen omezenou autonomii. StratoBus – zařízení na způsob vzducholodi je vlastně křížencem me

zi dronem a družicí a bude schopno plnit celou řadu úkolů, například sledování a ochranu pobřežních vod, posilování kapacity GSM sítí při velkých veřejných shromážděních nebo GPS signálu v oblastech se silným provozem. Samotné zařízení bude 70 až 100 metrů dlouhé, široká asi 20 až 30 metrů. Přinese řadu technologických novinek, například systém výroby energie, který zajistí co nejlepší zachycení slunečních paprsků (solární články budou vybaveny aplikací pro posilování výkonu s patentovaným systémem Thales) ultralehký reverzibilní palivový článek pro skladování energie atd .. 

Větrnou energii pro zajištění pohybu nahradí dva elektrické motory, které zařízení propůjčí rychlost až 90 km/h. První prototyp StratoBusu by mohl létat ve stratosféře už za 5 let.

Více na www.thalesgroup.com