Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

StratoBus – kříženec dronu, vzducholodi a družice

18.04.2014 | |

StratoBus trochu připomíná projekt Loon společnosti Google. Výhoda StratoBus platformy však spočívá v tom, že nabízí setrvání ve stejné pozici ve stratosféře a zachování naprosté autonomie, zatímco balony projektu Loon s

e budou krouživě pohybovat okolo země a umožní  jen omezenou autonomii. StratoBus – zařízení na způsob vzducholodi je vlastně křížencem me

zi dronem a družicí a bude schopno plnit celou řadu úkolů, například sledování a ochranu pobřežních vod, posilování kapacity GSM sítí při velkých veřejných shromážděních nebo GPS signálu v oblastech se silným provozem. Samotné zařízení bude 70 až 100 metrů dlouhé, široká asi 20 až 30 metrů. Přinese řadu technologických novinek, například systém výroby energie, který zajistí co nejlepší zachycení slunečních paprsků (solární články budou vybaveny aplikací pro posilování výkonu s patentovaným systémem Thales) ultralehký reverzibilní palivový článek pro skladování energie atd .. 

Větrnou energii pro zajištění pohybu nahradí dva elektrické motory, které zařízení propůjčí rychlost až 90 km/h. První prototyp StratoBusu by mohl létat ve stratosféře už za 5 let.

Více na www.thalesgroup.com