Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

StratoBus – kříženec dronu, vzducholodi a družice

18.04.2014 | |

StratoBus trochu připomíná projekt Loon společnosti Google. Výhoda StratoBus platformy však spočívá v tom, že nabízí setrvání ve stejné pozici ve stratosféře a zachování naprosté autonomie, zatímco balony projektu Loon s

e budou krouživě pohybovat okolo země a umožní  jen omezenou autonomii. StratoBus – zařízení na způsob vzducholodi je vlastně křížencem me

zi dronem a družicí a bude schopno plnit celou řadu úkolů, například sledování a ochranu pobřežních vod, posilování kapacity GSM sítí při velkých veřejných shromážděních nebo GPS signálu v oblastech se silným provozem. Samotné zařízení bude 70 až 100 metrů dlouhé, široká asi 20 až 30 metrů. Přinese řadu technologických novinek, například systém výroby energie, který zajistí co nejlepší zachycení slunečních paprsků (solární články budou vybaveny aplikací pro posilování výkonu s patentovaným systémem Thales) ultralehký reverzibilní palivový článek pro skladování energie atd .. 

Větrnou energii pro zajištění pohybu nahradí dva elektrické motory, které zařízení propůjčí rychlost až 90 km/h. První prototyp StratoBusu by mohl létat ve stratosféře už za 5 let.

Více na www.thalesgroup.com