Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

StratoBus – kříženec dronu, vzducholodi a družice

18.04.2014 | |

StratoBus trochu připomíná projekt Loon společnosti Google. Výhoda StratoBus platformy však spočívá v tom, že nabízí setrvání ve stejné pozici ve stratosféře a zachování naprosté autonomie, zatímco balony projektu Loon s

e budou krouživě pohybovat okolo země a umožní  jen omezenou autonomii. StratoBus – zařízení na způsob vzducholodi je vlastně křížencem me

zi dronem a družicí a bude schopno plnit celou řadu úkolů, například sledování a ochranu pobřežních vod, posilování kapacity GSM sítí při velkých veřejných shromážděních nebo GPS signálu v oblastech se silným provozem. Samotné zařízení bude 70 až 100 metrů dlouhé, široká asi 20 až 30 metrů. Přinese řadu technologických novinek, například systém výroby energie, který zajistí co nejlepší zachycení slunečních paprsků (solární články budou vybaveny aplikací pro posilování výkonu s patentovaným systémem Thales) ultralehký reverzibilní palivový článek pro skladování energie atd .. 

Větrnou energii pro zajištění pohybu nahradí dva elektrické motory, které zařízení propůjčí rychlost až 90 km/h. První prototyp StratoBusu by mohl létat ve stratosféře už za 5 let.

Více na www.thalesgroup.com