Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Společnost Uber spustila svůj program s autonomními vozidly v San Franciscu

23.12.2016 | The Verge | www.theverge.com

Posledních několik měsíců brázdí samořídící automobily Uber ulice San Francisca a jsou nevyhnutelnou známkou blížící se revoluce v automobilovém průmyslu. 

Nyní konečně nastal ten moment, kdy se pasažéři v San Franciscu mohou oficiálně posadit do luxusního samořídícího Volva XC90 s koženými sedačkami, LIDAR senzory pro mapování terénu a s kufrem plným elektroniky.

Samořídíci auto od Uber

Zatímco jízda v automobilu je místy až příliš jednotvárná, pohled na snahu společnosti Uber o posunutí hranic a prosazení autonomních vozidel do běžného provozu je pravým opakem. Kalifornie má jedny z nejpřísnějších zákonů co se autonomních vozidel týče a státní oddělení motorových vozidel zatím neudělilo společnosti Uber povolení k provozu na veřejných silnicích. Uber se však brání a vůz stáhnout ze silnic nechce.

V porovnání s automobilem Ford Fusion, který Uber používá v Pittsburghu, je samořídící technologie XC90 efektivnější a je lépe začleněná do vozidla. Počet kamer byl snížen z 22 u Ford Fusion na pouhých sedm a radarové snímače jsou instalovány v předním nárazníku.  Technické vybavení vozidla přesto není integrováno zcela nenápadně: automobil je rovněž vybaven senzorem LIDAR na střeše, který skenuje okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů.

Celý článek na The Verge

Image Credit: The Verge

-jk-