Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Společnost Uber spustila svůj program s autonomními vozidly v San Franciscu

23.12.2016 | The Verge | www.theverge.com

Posledních několik měsíců brázdí samořídící automobily Uber ulice San Francisca a jsou nevyhnutelnou známkou blížící se revoluce v automobilovém průmyslu. 

Nyní konečně nastal ten moment, kdy se pasažéři v San Franciscu mohou oficiálně posadit do luxusního samořídícího Volva XC90 s koženými sedačkami, LIDAR senzory pro mapování terénu a s kufrem plným elektroniky.

Samořídíci auto od Uber

Zatímco jízda v automobilu je místy až příliš jednotvárná, pohled na snahu společnosti Uber o posunutí hranic a prosazení autonomních vozidel do běžného provozu je pravým opakem. Kalifornie má jedny z nejpřísnějších zákonů co se autonomních vozidel týče a státní oddělení motorových vozidel zatím neudělilo společnosti Uber povolení k provozu na veřejných silnicích. Uber se však brání a vůz stáhnout ze silnic nechce.

V porovnání s automobilem Ford Fusion, který Uber používá v Pittsburghu, je samořídící technologie XC90 efektivnější a je lépe začleněná do vozidla. Počet kamer byl snížen z 22 u Ford Fusion na pouhých sedm a radarové snímače jsou instalovány v předním nárazníku.  Technické vybavení vozidla přesto není integrováno zcela nenápadně: automobil je rovněž vybaven senzorem LIDAR na střeše, který skenuje okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů.

Celý článek na The Verge

Image Credit: The Verge

-jk-