Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Společnost Uber spustila svůj program s autonomními vozidly v San Franciscu

23.12.2016 | The Verge | www.theverge.com

Posledních několik měsíců brázdí samořídící automobily Uber ulice San Francisca a jsou nevyhnutelnou známkou blížící se revoluce v automobilovém průmyslu. 

Nyní konečně nastal ten moment, kdy se pasažéři v San Franciscu mohou oficiálně posadit do luxusního samořídícího Volva XC90 s koženými sedačkami, LIDAR senzory pro mapování terénu a s kufrem plným elektroniky.

Samořídíci auto od Uber

Zatímco jízda v automobilu je místy až příliš jednotvárná, pohled na snahu společnosti Uber o posunutí hranic a prosazení autonomních vozidel do běžného provozu je pravým opakem. Kalifornie má jedny z nejpřísnějších zákonů co se autonomních vozidel týče a státní oddělení motorových vozidel zatím neudělilo společnosti Uber povolení k provozu na veřejných silnicích. Uber se však brání a vůz stáhnout ze silnic nechce.

V porovnání s automobilem Ford Fusion, který Uber používá v Pittsburghu, je samořídící technologie XC90 efektivnější a je lépe začleněná do vozidla. Počet kamer byl snížen z 22 u Ford Fusion na pouhých sedm a radarové snímače jsou instalovány v předním nárazníku.  Technické vybavení vozidla přesto není integrováno zcela nenápadně: automobil je rovněž vybaven senzorem LIDAR na střeše, který skenuje okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů.

Celý článek na The Verge

Image Credit: The Verge

-jk-