Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Společnost Uber spustila svůj program s autonomními vozidly v San Franciscu

23.12.2016 | The Verge | www.theverge.com

Posledních několik měsíců brázdí samořídící automobily Uber ulice San Francisca a jsou nevyhnutelnou známkou blížící se revoluce v automobilovém průmyslu. 

Nyní konečně nastal ten moment, kdy se pasažéři v San Franciscu mohou oficiálně posadit do luxusního samořídícího Volva XC90 s koženými sedačkami, LIDAR senzory pro mapování terénu a s kufrem plným elektroniky.

Samořídíci auto od Uber

Zatímco jízda v automobilu je místy až příliš jednotvárná, pohled na snahu společnosti Uber o posunutí hranic a prosazení autonomních vozidel do běžného provozu je pravým opakem. Kalifornie má jedny z nejpřísnějších zákonů co se autonomních vozidel týče a státní oddělení motorových vozidel zatím neudělilo společnosti Uber povolení k provozu na veřejných silnicích. Uber se však brání a vůz stáhnout ze silnic nechce.

V porovnání s automobilem Ford Fusion, který Uber používá v Pittsburghu, je samořídící technologie XC90 efektivnější a je lépe začleněná do vozidla. Počet kamer byl snížen z 22 u Ford Fusion na pouhých sedm a radarové snímače jsou instalovány v předním nárazníku.  Technické vybavení vozidla přesto není integrováno zcela nenápadně: automobil je rovněž vybaven senzorem LIDAR na střeše, který skenuje okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů.

Celý článek na The Verge

Image Credit: The Verge

-jk-