Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Společnost Uber spustila svůj program s autonomními vozidly v San Franciscu

23.12.2016 | The Verge | www.theverge.com

Posledních několik měsíců brázdí samořídící automobily Uber ulice San Francisca a jsou nevyhnutelnou známkou blížící se revoluce v automobilovém průmyslu. 

Nyní konečně nastal ten moment, kdy se pasažéři v San Franciscu mohou oficiálně posadit do luxusního samořídícího Volva XC90 s koženými sedačkami, LIDAR senzory pro mapování terénu a s kufrem plným elektroniky.

Samořídíci auto od Uber

Zatímco jízda v automobilu je místy až příliš jednotvárná, pohled na snahu společnosti Uber o posunutí hranic a prosazení autonomních vozidel do běžného provozu je pravým opakem. Kalifornie má jedny z nejpřísnějších zákonů co se autonomních vozidel týče a státní oddělení motorových vozidel zatím neudělilo společnosti Uber povolení k provozu na veřejných silnicích. Uber se však brání a vůz stáhnout ze silnic nechce.

V porovnání s automobilem Ford Fusion, který Uber používá v Pittsburghu, je samořídící technologie XC90 efektivnější a je lépe začleněná do vozidla. Počet kamer byl snížen z 22 u Ford Fusion na pouhých sedm a radarové snímače jsou instalovány v předním nárazníku.  Technické vybavení vozidla přesto není integrováno zcela nenápadně: automobil je rovněž vybaven senzorem LIDAR na střeše, který skenuje okolní prostředí v rozsahu 360 stupňů.

Celý článek na The Verge

Image Credit: The Verge

-jk-