Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Společnost Lightyear představila automobil poháněný sluncem

03.07.2017 | TechXplore | www.techxplore.com

Společnost Lightyear vznikla s cílem povýšit výrobu elektrických automobilů na novou úroveň. Nyní představila svůj elektromobil s pohonem na čtyři kola, který dle slov společnosti dokáže za slunného počasí jezdit i několik měsíců - to vše díky solárním panelům

Obecně vzato neexistuje žádný smysluplný způsob, jak přidat další zdroj energie k elektrickému automobilu v důsledku nedostatku místa potřebného k instalaci solárních článků, které by mohly dodávat další energii vozidlu, jež mnohdy váží přes tisíc kilogramů. Inženýři společnosti Lightyear se proto přiklonili k nezvyklému řešení a střechu automobilu pokryli solárními panely.

Lightyear

Patrick Caughill z webu Futurism uvedl: „Nový elektromobil společnosti Lightyear bude poháněn energií uskladněnou v klasické baterii, kterou lze nabít pomocí standardní zásuvky, stejně jako solárními panely umístěnými na střeše automobilu. Za ideálních podmínek, např. na Havaji, kde slunce svítí po většinu roku, může automobil teoreticky jezdit i několik měsíců bez nutnosti nabíjení.” V případě využití samotné baterie se dojezd pohybuje někde mezi 400 - 800 km.

Celý článek na TechXplore

Image Credit: Lightyear

-jk-