Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Společnost Lightyear představila automobil poháněný sluncem

03.07.2017 | TechXplore | www.techxplore.com

Společnost Lightyear vznikla s cílem povýšit výrobu elektrických automobilů na novou úroveň. Nyní představila svůj elektromobil s pohonem na čtyři kola, který dle slov společnosti dokáže za slunného počasí jezdit i několik měsíců - to vše díky solárním panelům

Obecně vzato neexistuje žádný smysluplný způsob, jak přidat další zdroj energie k elektrickému automobilu v důsledku nedostatku místa potřebného k instalaci solárních článků, které by mohly dodávat další energii vozidlu, jež mnohdy váží přes tisíc kilogramů. Inženýři společnosti Lightyear se proto přiklonili k nezvyklému řešení a střechu automobilu pokryli solárními panely.

Lightyear

Patrick Caughill z webu Futurism uvedl: „Nový elektromobil společnosti Lightyear bude poháněn energií uskladněnou v klasické baterii, kterou lze nabít pomocí standardní zásuvky, stejně jako solárními panely umístěnými na střeše automobilu. Za ideálních podmínek, např. na Havaji, kde slunce svítí po většinu roku, může automobil teoreticky jezdit i několik měsíců bez nutnosti nabíjení.” V případě využití samotné baterie se dojezd pohybuje někde mezi 400 - 800 km.

Celý článek na TechXplore

Image Credit: Lightyear

-jk-