Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Společnost Lightyear představila automobil poháněný sluncem

03.07.2017 | TechXplore | www.techxplore.com

Společnost Lightyear vznikla s cílem povýšit výrobu elektrických automobilů na novou úroveň. Nyní představila svůj elektromobil s pohonem na čtyři kola, který dle slov společnosti dokáže za slunného počasí jezdit i několik měsíců - to vše díky solárním panelům

Obecně vzato neexistuje žádný smysluplný způsob, jak přidat další zdroj energie k elektrickému automobilu v důsledku nedostatku místa potřebného k instalaci solárních článků, které by mohly dodávat další energii vozidlu, jež mnohdy váží přes tisíc kilogramů. Inženýři společnosti Lightyear se proto přiklonili k nezvyklému řešení a střechu automobilu pokryli solárními panely.

Lightyear

Patrick Caughill z webu Futurism uvedl: „Nový elektromobil společnosti Lightyear bude poháněn energií uskladněnou v klasické baterii, kterou lze nabít pomocí standardní zásuvky, stejně jako solárními panely umístěnými na střeše automobilu. Za ideálních podmínek, např. na Havaji, kde slunce svítí po většinu roku, může automobil teoreticky jezdit i několik měsíců bez nutnosti nabíjení.” V případě využití samotné baterie se dojezd pohybuje někde mezi 400 - 800 km.

Celý článek na TechXplore

Image Credit: Lightyear

-jk-