Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Společnost Lightyear představila automobil poháněný sluncem

03.07.2017 | TechXplore | www.techxplore.com

Společnost Lightyear vznikla s cílem povýšit výrobu elektrických automobilů na novou úroveň. Nyní představila svůj elektromobil s pohonem na čtyři kola, který dle slov společnosti dokáže za slunného počasí jezdit i několik měsíců - to vše díky solárním panelům

Obecně vzato neexistuje žádný smysluplný způsob, jak přidat další zdroj energie k elektrickému automobilu v důsledku nedostatku místa potřebného k instalaci solárních článků, které by mohly dodávat další energii vozidlu, jež mnohdy váží přes tisíc kilogramů. Inženýři společnosti Lightyear se proto přiklonili k nezvyklému řešení a střechu automobilu pokryli solárními panely.

Lightyear

Patrick Caughill z webu Futurism uvedl: „Nový elektromobil společnosti Lightyear bude poháněn energií uskladněnou v klasické baterii, kterou lze nabít pomocí standardní zásuvky, stejně jako solárními panely umístěnými na střeše automobilu. Za ideálních podmínek, např. na Havaji, kde slunce svítí po většinu roku, může automobil teoreticky jezdit i několik měsíců bez nutnosti nabíjení.” V případě využití samotné baterie se dojezd pohybuje někde mezi 400 - 800 km.

Celý článek na TechXplore

Image Credit: Lightyear

-jk-