Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Společnost Lightyear představila automobil poháněný sluncem

03.07.2017 | TechXplore | www.techxplore.com

Společnost Lightyear vznikla s cílem povýšit výrobu elektrických automobilů na novou úroveň. Nyní představila svůj elektromobil s pohonem na čtyři kola, který dle slov společnosti dokáže za slunného počasí jezdit i několik měsíců - to vše díky solárním panelům

Obecně vzato neexistuje žádný smysluplný způsob, jak přidat další zdroj energie k elektrickému automobilu v důsledku nedostatku místa potřebného k instalaci solárních článků, které by mohly dodávat další energii vozidlu, jež mnohdy váží přes tisíc kilogramů. Inženýři společnosti Lightyear se proto přiklonili k nezvyklému řešení a střechu automobilu pokryli solárními panely.

Lightyear

Patrick Caughill z webu Futurism uvedl: „Nový elektromobil společnosti Lightyear bude poháněn energií uskladněnou v klasické baterii, kterou lze nabít pomocí standardní zásuvky, stejně jako solárními panely umístěnými na střeše automobilu. Za ideálních podmínek, např. na Havaji, kde slunce svítí po většinu roku, může automobil teoreticky jezdit i několik měsíců bez nutnosti nabíjení.” V případě využití samotné baterie se dojezd pohybuje někde mezi 400 - 800 km.

Celý článek na TechXplore

Image Credit: Lightyear

-jk-