Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Společnost ABB uvedla na trh rychlonabíjecí robot pro autobusy veřejné dopravy

30. 11. -0001 | ABB s.r.o. | www.abb.cz

Společnost ABB, přední světový dodavatel technologií pro energetiku a automatizaci, oznámila, že uvádí na trh automatický rychlonabíjecí systém, který může překonat jedny z posledních překážek rozsáhlejšího zavádění městských elektrobusů – dlouhou dobu nabíjení a krátký dojezd.

Díky automatickému střešnímu připojení a obvyklé době nabíjení 4 až 6 minut lze systém snadno začlenit do stávajících autobusových linek, a to instalací rychlonabíječek na konečných stanicích, terminálech, depech nebo na mezilehlých zastávkách. Rychlonabíjecí systém ABB je praktické řešení založené na mezinárodních normách (např. IEC 61851-23), které zaručuje bezpečnost, soulad s předpisy a širokou podporu automobilového průmyslu. Tyto prvky umožňují bezpečný provoz řešení na jakékoli autobusové lince a s libovolným elektrobusem, který má na střeše instalováno správné rozhraní.

Prvním veřejným projektem využívajícím tuto technologii bude začlenění dvou elektrických autobusů Volvo a čtyř automatických nabíječek elektrobusů ABB do stávajících linek systému veřejné dopravy v Lucemburku, kde bude na stávajících linkách do roku 2016 jezdit šest elektrických hybridních autobusů Volvo. Nový elektrický hybridní autobus Volvo dokáže snížit spotřebu paliva až o 75 % ve srovnání s běžnými dieselovými autobusy. To zvyšuje ekologičnost provozu a zároveň snižuje provozní náklady.

„Na vyspělých a rozvíjejících se trzích se výrazně investuje do městské elektromobility. Cílem je omezit dopravní zácpy i ekologickou zátěž spojenou s rostoucím počtem cestujících,“ uvedl Pekka Tiitinen, prezident divize ABB Automatizace výroby a pohony. „Růstová strategie ABB Next Level vychází z příležitostí na těchto rychle se rozvíjejících trzích za podpory silného portfolia technologií a služeb.“

Automatické nabíjecí řešení ABB využívá „pantograf“ – ověřený mechanický koncept připojení napájecího zdroje k vlakům, tramvajím a autobusům. Když autobus přijede na nabíjecí stanice, s nabíječkou naváže bezdrátové spojení a speciální obrácený pantograf se automaticky vysune dolů. Po provedení bezpečnostních zkoušek systém zajistí výkonné a rychlé nabití autobusu.

Modulární konstrukce s nabíjecím výkonem 150, 300 nebo 450 kW dodá kterémukoli městskému elektrobusu za několik minut dostatek energie pro celodenní nepřetržitou obsluhu příslušné linky. Kromě spolehlivého nabíjení vyžadují vytížené městské autobusové linky maximálně dostupný a rychlý servis. ABB nabízí soubor prověřených funkcí týkajících se konektivity, například dálkovou diagnostiku, dálkové řízení a bezdrátovou aktualizaci softwaru.

S více než 3 000 rychlonabíječkami na stejnosměrný proud a s webovým připojením společnost ABB dokázala, že její soubor funkcí pro konektivitu umožňuje oborově nejdelší dobu provozu a rychlý servisní zásah, a to kdekoli na světě.

 

Image Credit ABB

Tiskové materiály ABB

ABB s.r.o.

ABB s.r.o.
BB Centrum – DELTA II
Vyskočilova 1561/4a
Praha 4
140 00
www.abb.cz