Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Spaxels - balet zářících dronů na noční obloze

06.10.2014 | |

Spaxels, to jsou quadkoptéry vybavené programovatelným LED systémem. Ve vzduchu vytvoří roj, který je schopen létat v různých formacích a na noční oblozevytvářet dynamické trojrozměrné objekty. Ars Electronica Futurelab jako jedni z mála dovedou pracovat se světlem tímto způsobem a vyjadřit tak estetické formy, které byly dříve možné pouze na obrazovkách počítačů. Skrze Spaxels přichází světlo do trojrozměrného prostoru skutečného světa.

Původní vizí bylo vyvinout displej, který půjde za hranice běžných médií na bázi obrazovky. Hlavní výhodou tohoto způsobu vizualizace je, že při zobrazení konkrétní vizuální formy lze využít výhod digitálního designu, které mnohonásobně přesahují možnosti monitporu počítače, velkých displejů i projektoru. Dovolují vytvořit zcela nový estetický slovník, který skýtá daleko větší svobodu projevu, než jaká kdy byla před tím k dispozici.

Zdrojem inspirace pro spaxels je koncepce pixelu, avšak koordinací jednotlivých světelných bodů v prostoru a jejich charakteristik je možné vytvořit libovolný statický nebo pohyblivý obraz. V této souvislosti, je každá quadkoptéra samostatným spaxelem (prostorovým pixelem), který, jako součást choreografie skupiny, může představovat řadu forem, tvarů a dynamických sekvencí.

Spaxels debutovaly s rojem 49 quadkoptér na Linzer Klangwolke v roce 2012. Po nich následovala řada dalších show po celém Rakousku i v zahraničí. Počáteční fáze vývoje Spaxels je nyní kompletní a jak tým tvrdí, pro další realizace je limitem jen nebe (sky is the limit)! Od architektonických vizualizací až po dynamické prostorové prvky v interiérech, jsou možnosti pro nasazení koordinovaných spaxelových útvarů v široké škále podob prakticky neomezené.

Image credit: Ars Electronica Futurelab