Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Skládací elektromobil vyřeší problémy s parkováním

22. 8. 2013 | |

Tým vývojářů z Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), vyvinul elektrické vozítko Armadillo-T. Tento minielektromobil by mohl vyřešit problémy s parkováním v automobily věčně přecpaných velkoměstech. Jedná se o dvoumístné vozítko, ve kterém kromě prostoru pro pasažéry není už příliš dalšího místa. Energii si vozí v 13,6 kWh baterii, která postačí pro dojezd asi na 100 km (62 mil). Nejvyšší rychlost, které vozidlo dosáhne je 64 km/h (40 mil/hod).

Magazín Wired parametry komentuje s tím, že na jejich základě by jeden uvažoval o tom, že si pro potřeby své přepravy ve městě pořídí spíše skůtr, vzápětí však dodává, že jen do chvíle, kdy se toto 450 kg vážící vozítko při parkování zmenší z 2,7 metrů pro běžný provoz na 1,65 m parkovací velikosti tím, že svoji zadní část vysune nad střechu kabiny.

V Koreji, kde má parkovací místo v průměru asi jen 4,9 metrů by se na každé vešla 3 takováto vozítka – stačí mít v chytrém telefonu staženou příslušnou aplikaci. Jakmile totiž naleznete parkovací místo, vystoupíte z vozidla, pomocí aplikace auto na dálku složíte a jej navedete tam, kde si přejete parkovat. Díky velmi krátkému rozvoru a čtyřem nezávisle ovládaným kolům, je vozidlo schopné se otočit o 360 stupňů prakticky na místě. Vyhlídky na uvedení na trh však zatím nejsou příliš velké.

Celou zprávu naleznete na stránkách kaist.edu

Obrázek: KAIST