Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Skládací elektromobil vyřeší problémy s parkováním

22.08.2013 | |

Tým vývojářů z Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), vyvinul elektrické vozítko Armadillo-T. Tento minielektromobil by mohl vyřešit problémy s parkováním v automobily věčně přecpaných velkoměstech. Jedná se o dvoumístné vozítko, ve kterém kromě prostoru pro pasažéry není už příliš dalšího místa. Energii si vozí v 13,6 kWh baterii, která postačí pro dojezd asi na 100 km (62 mil). Nejvyšší rychlost, které vozidlo dosáhne je 64 km/h (40 mil/hod).

Magazín Wired parametry komentuje s tím, že na jejich základě by jeden uvažoval o tom, že si pro potřeby své přepravy ve městě pořídí spíše skůtr, vzápětí však dodává, že jen do chvíle, kdy se toto 450 kg vážící vozítko při parkování zmenší z 2,7 metrů pro běžný provoz na 1,65 m parkovací velikosti tím, že svoji zadní část vysune nad střechu kabiny.

V Koreji, kde má parkovací místo v průměru asi jen 4,9 metrů by se na každé vešla 3 takováto vozítka – stačí mít v chytrém telefonu staženou příslušnou aplikaci. Jakmile totiž naleznete parkovací místo, vystoupíte z vozidla, pomocí aplikace auto na dálku složíte a jej navedete tam, kde si přejete parkovat. Díky velmi krátkému rozvoru a čtyřem nezávisle ovládaným kolům, je vozidlo schopné se otočit o 360 stupňů prakticky na místě. Vyhlídky na uvedení na trh však zatím nejsou příliš velké.

Celou zprávu naleznete na stránkách kaist.edu

Obrázek: KAIST