Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Skládací elektromobil vyřeší problémy s parkováním

22.08.2013 | |

Tým vývojářů z Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST), vyvinul elektrické vozítko Armadillo-T. Tento minielektromobil by mohl vyřešit problémy s parkováním v automobily věčně přecpaných velkoměstech. Jedná se o dvoumístné vozítko, ve kterém kromě prostoru pro pasažéry není už příliš dalšího místa. Energii si vozí v 13,6 kWh baterii, která postačí pro dojezd asi na 100 km (62 mil). Nejvyšší rychlost, které vozidlo dosáhne je 64 km/h (40 mil/hod).

Magazín Wired parametry komentuje s tím, že na jejich základě by jeden uvažoval o tom, že si pro potřeby své přepravy ve městě pořídí spíše skůtr, vzápětí však dodává, že jen do chvíle, kdy se toto 450 kg vážící vozítko při parkování zmenší z 2,7 metrů pro běžný provoz na 1,65 m parkovací velikosti tím, že svoji zadní část vysune nad střechu kabiny.

V Koreji, kde má parkovací místo v průměru asi jen 4,9 metrů by se na každé vešla 3 takováto vozítka – stačí mít v chytrém telefonu staženou příslušnou aplikaci. Jakmile totiž naleznete parkovací místo, vystoupíte z vozidla, pomocí aplikace auto na dálku složíte a jej navedete tam, kde si přejete parkovat. Díky velmi krátkému rozvoru a čtyřem nezávisle ovládaným kolům, je vozidlo schopné se otočit o 360 stupňů prakticky na místě. Vyhlídky na uvedení na trh však zatím nejsou příliš velké.

Celou zprávu naleznete na stránkách kaist.edu

Obrázek: KAIST