Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Sekisui Chemical vyvinulo vysokokapacitní foliovou Li-Ion s křemíkovou anodou

09.01.2014 | |

Ultraplochá baterie byla vyrobena technologií povlékání, která zároveň zvyšuje její kapacitu (až na 900 Wh/l), což je až třikrát více v porovnání s jinými produkty společnosti. Zvýšila se také bezpečnost článku, například co se nebezpečí průrazu ostrým předmětem týče. Možné bude dosáhnout až desetkrát vyššího tempa výroby.

Elektrolyt nových článků má vysokou vodivost a nanášení vysokokapacitního gelového elektrolytu je bezpečnější než doposud využívaná metoda vakuové infuze. Nově vyvinutá baterie je tenká, pružná a pokryje velkou plochu. Články nabízejí velké úspory co se týče využití prostrou (zaberou jej třetinu oproti jiným produktům o srovnatelné energetické hustotě) a snadno se přizpůsobí jakémukoliv tvaru. Využití tak naleznou v automobilech, domácnostech, spotřebičích atd. ... Sekisui Chemical však ještě neoznámilo životnost křemíkové anody.

Délka baterie může být až 200 cm šířka 30 cm šířky a tloušťka mezi 0,3 až 5 mm. Technologie výroby byla vyvinuta za podpory projektu Advanced Technology Research Project for the Application and Commercial Use of Lithium-Ion Batteries g organizace New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO). Sekisui nyní pracuje na realizaci sériové výroby a možnostech integrace baterií do široké škály zařízení včetně elektrických vozidel. Od léta 2014 budou k dispozici první tovární vzorky.

Více na seskuichemical.com