Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Sekisui Chemical vyvinulo vysokokapacitní foliovou Li-Ion s křemíkovou anodou

09.01.2014 | |

Ultraplochá baterie byla vyrobena technologií povlékání, která zároveň zvyšuje její kapacitu (až na 900 Wh/l), což je až třikrát více v porovnání s jinými produkty společnosti. Zvýšila se také bezpečnost článku, například co se nebezpečí průrazu ostrým předmětem týče. Možné bude dosáhnout až desetkrát vyššího tempa výroby.

Elektrolyt nových článků má vysokou vodivost a nanášení vysokokapacitního gelového elektrolytu je bezpečnější než doposud využívaná metoda vakuové infuze. Nově vyvinutá baterie je tenká, pružná a pokryje velkou plochu. Články nabízejí velké úspory co se týče využití prostrou (zaberou jej třetinu oproti jiným produktům o srovnatelné energetické hustotě) a snadno se přizpůsobí jakémukoliv tvaru. Využití tak naleznou v automobilech, domácnostech, spotřebičích atd. ... Sekisui Chemical však ještě neoznámilo životnost křemíkové anody.

Délka baterie může být až 200 cm šířka 30 cm šířky a tloušťka mezi 0,3 až 5 mm. Technologie výroby byla vyvinuta za podpory projektu Advanced Technology Research Project for the Application and Commercial Use of Lithium-Ion Batteries g organizace New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO). Sekisui nyní pracuje na realizaci sériové výroby a možnostech integrace baterií do široké škály zařízení včetně elektrických vozidel. Od léta 2014 budou k dispozici první tovární vzorky.

Více na seskuichemical.com