Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Sekisui Chemical vyvinulo vysokokapacitní foliovou Li-Ion s křemíkovou anodou

09.01.2014 | |

Ultraplochá baterie byla vyrobena technologií povlékání, která zároveň zvyšuje její kapacitu (až na 900 Wh/l), což je až třikrát více v porovnání s jinými produkty společnosti. Zvýšila se také bezpečnost článku, například co se nebezpečí průrazu ostrým předmětem týče. Možné bude dosáhnout až desetkrát vyššího tempa výroby.

Elektrolyt nových článků má vysokou vodivost a nanášení vysokokapacitního gelového elektrolytu je bezpečnější než doposud využívaná metoda vakuové infuze. Nově vyvinutá baterie je tenká, pružná a pokryje velkou plochu. Články nabízejí velké úspory co se týče využití prostrou (zaberou jej třetinu oproti jiným produktům o srovnatelné energetické hustotě) a snadno se přizpůsobí jakémukoliv tvaru. Využití tak naleznou v automobilech, domácnostech, spotřebičích atd. ... Sekisui Chemical však ještě neoznámilo životnost křemíkové anody.

Délka baterie může být až 200 cm šířka 30 cm šířky a tloušťka mezi 0,3 až 5 mm. Technologie výroby byla vyvinuta za podpory projektu Advanced Technology Research Project for the Application and Commercial Use of Lithium-Ion Batteries g organizace New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO). Sekisui nyní pracuje na realizaci sériové výroby a možnostech integrace baterií do široké škály zařízení včetně elektrických vozidel. Od léta 2014 budou k dispozici první tovární vzorky.

Více na seskuichemical.com