Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Sekisui Chemical vyvinulo vysokokapacitní foliovou Li-Ion s křemíkovou anodou

09.01.2014 | |

Ultraplochá baterie byla vyrobena technologií povlékání, která zároveň zvyšuje její kapacitu (až na 900 Wh/l), což je až třikrát více v porovnání s jinými produkty společnosti. Zvýšila se také bezpečnost článku, například co se nebezpečí průrazu ostrým předmětem týče. Možné bude dosáhnout až desetkrát vyššího tempa výroby.

Elektrolyt nových článků má vysokou vodivost a nanášení vysokokapacitního gelového elektrolytu je bezpečnější než doposud využívaná metoda vakuové infuze. Nově vyvinutá baterie je tenká, pružná a pokryje velkou plochu. Články nabízejí velké úspory co se týče využití prostrou (zaberou jej třetinu oproti jiným produktům o srovnatelné energetické hustotě) a snadno se přizpůsobí jakémukoliv tvaru. Využití tak naleznou v automobilech, domácnostech, spotřebičích atd. ... Sekisui Chemical však ještě neoznámilo životnost křemíkové anody.

Délka baterie může být až 200 cm šířka 30 cm šířky a tloušťka mezi 0,3 až 5 mm. Technologie výroby byla vyvinuta za podpory projektu Advanced Technology Research Project for the Application and Commercial Use of Lithium-Ion Batteries g organizace New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO). Sekisui nyní pracuje na realizaci sériové výroby a možnostech integrace baterií do široké škály zařízení včetně elektrických vozidel. Od léta 2014 budou k dispozici první tovární vzorky.

Více na seskuichemical.com