Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Scewo - prototyp invalidního vozíku budoucnosti

03.04.2017 | Tech Xplore | techxplore.com

Není žádným překvapením, že vývoj nových technologií se nejvýrazněji odráží v oblasti chytrých telefonů, elektrických aut, dronů a dokonce i robotických vysavačů. Sekce invalidních vozíků kupodivu nedoznala velkého pokroku.

Změnit by to měl Scewo - invalidní vozík budoucnosti, za jehož vývojem stojí tým studentů Spolkové vysoké technické školy v Curychu (ETH). Vozík má šířku 65 cm, délku 105 cm a váží 101 kg.

Invalidní vozík budoucnosti

Dle oficiálního vyjádření na webové stránce Scewo je vozík vybaven technologií pro samovyvažování a přejezd obrubníků, čemuž napomáhají velká kola a systém menších pomocných koleček.

 Mezi další funkce patří jízdní režim, režim schody (ano, vozík překoná i schody), výškový režim (menší kolečka v zadní části vozíku lze snížit pod úroveň hlavních kol a nadzvednout sedadlo) a režim sledování k překonávání kluzkých povrchů (sníh, štěrk atd.).

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Scewo

-jk-