Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Scewo - prototyp invalidního vozíku budoucnosti

03.04.2017 | Tech Xplore | techxplore.com

Není žádným překvapením, že vývoj nových technologií se nejvýrazněji odráží v oblasti chytrých telefonů, elektrických aut, dronů a dokonce i robotických vysavačů. Sekce invalidních vozíků kupodivu nedoznala velkého pokroku.

Změnit by to měl Scewo - invalidní vozík budoucnosti, za jehož vývojem stojí tým studentů Spolkové vysoké technické školy v Curychu (ETH). Vozík má šířku 65 cm, délku 105 cm a váží 101 kg.

Invalidní vozík budoucnosti

Dle oficiálního vyjádření na webové stránce Scewo je vozík vybaven technologií pro samovyvažování a přejezd obrubníků, čemuž napomáhají velká kola a systém menších pomocných koleček.

 Mezi další funkce patří jízdní režim, režim schody (ano, vozík překoná i schody), výškový režim (menší kolečka v zadní části vozíku lze snížit pod úroveň hlavních kol a nadzvednout sedadlo) a režim sledování k překonávání kluzkých povrchů (sníh, štěrk atd.).

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Scewo

-jk-