Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Scewo - prototyp invalidního vozíku budoucnosti

03.04.2017 | Tech Xplore | techxplore.com

Není žádným překvapením, že vývoj nových technologií se nejvýrazněji odráží v oblasti chytrých telefonů, elektrických aut, dronů a dokonce i robotických vysavačů. Sekce invalidních vozíků kupodivu nedoznala velkého pokroku.

Změnit by to měl Scewo - invalidní vozík budoucnosti, za jehož vývojem stojí tým studentů Spolkové vysoké technické školy v Curychu (ETH). Vozík má šířku 65 cm, délku 105 cm a váží 101 kg.

Invalidní vozík budoucnosti

Dle oficiálního vyjádření na webové stránce Scewo je vozík vybaven technologií pro samovyvažování a přejezd obrubníků, čemuž napomáhají velká kola a systém menších pomocných koleček.

 Mezi další funkce patří jízdní režim, režim schody (ano, vozík překoná i schody), výškový režim (menší kolečka v zadní části vozíku lze snížit pod úroveň hlavních kol a nadzvednout sedadlo) a režim sledování k překonávání kluzkých povrchů (sníh, štěrk atd.).

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Scewo

-jk-