Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Scewo - prototyp invalidního vozíku budoucnosti

03.04.2017 | Tech Xplore | techxplore.com

Není žádným překvapením, že vývoj nových technologií se nejvýrazněji odráží v oblasti chytrých telefonů, elektrických aut, dronů a dokonce i robotických vysavačů. Sekce invalidních vozíků kupodivu nedoznala velkého pokroku.

Změnit by to měl Scewo - invalidní vozík budoucnosti, za jehož vývojem stojí tým studentů Spolkové vysoké technické školy v Curychu (ETH). Vozík má šířku 65 cm, délku 105 cm a váží 101 kg.

Invalidní vozík budoucnosti

Dle oficiálního vyjádření na webové stránce Scewo je vozík vybaven technologií pro samovyvažování a přejezd obrubníků, čemuž napomáhají velká kola a systém menších pomocných koleček.

 Mezi další funkce patří jízdní režim, režim schody (ano, vozík překoná i schody), výškový režim (menší kolečka v zadní části vozíku lze snížit pod úroveň hlavních kol a nadzvednout sedadlo) a režim sledování k překonávání kluzkých povrchů (sníh, štěrk atd.).

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Scewo

-jk-