Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Scewo - prototyp invalidního vozíku budoucnosti

03.04.2017 | Tech Xplore | techxplore.com

Není žádným překvapením, že vývoj nových technologií se nejvýrazněji odráží v oblasti chytrých telefonů, elektrických aut, dronů a dokonce i robotických vysavačů. Sekce invalidních vozíků kupodivu nedoznala velkého pokroku.

Změnit by to měl Scewo - invalidní vozík budoucnosti, za jehož vývojem stojí tým studentů Spolkové vysoké technické školy v Curychu (ETH). Vozík má šířku 65 cm, délku 105 cm a váží 101 kg.

Invalidní vozík budoucnosti

Dle oficiálního vyjádření na webové stránce Scewo je vozík vybaven technologií pro samovyvažování a přejezd obrubníků, čemuž napomáhají velká kola a systém menších pomocných koleček.

 Mezi další funkce patří jízdní režim, režim schody (ano, vozík překoná i schody), výškový režim (menší kolečka v zadní části vozíku lze snížit pod úroveň hlavních kol a nadzvednout sedadlo) a režim sledování k překonávání kluzkých povrchů (sníh, štěrk atd.).

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Scewo

-jk-