Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Samozahřívací a rychle dobíjitelná baterie pro elektromobily

30.06.2018 | Pennsylvania State University | www.psu.edu

Mezi jednu z nevýhod tradičních lithium-iontových baterií patří neschopnost rychlého dobíjení při teplotách pod 10 °C. Tuto skutečnost se pokouší změnit inženýři Penn State, kteří vytvořili baterii schopnou samozahřívání, což umožňuje její rychlé nabití bez ohledu na okolní teplotu.

Z čerstvého objevu by mohl mít užitek automobilový průmysl, konkrétně elektromobily. Zkrácení doby potřebné k nabití baterie elektrického vozidla na 15 minut, což se v konečném důsledku blíží celkové době potřebné k natankování tradičního benzínového či naftového automobilu, by mohlo uspíšit nasazení elektromobilů do běžného provozu. Bylo by k tomu samozřejmě zapotřebí též efektivního rozmístění nabíjecích stanic, aby nemuseli řidiči přemýšlet nad dojezdem.

Samozahřívací baterie

Z výsledků testování prototypu samozahřívací baterie vyplývá, že je schopna vydržet 4500 nabíjecích cyklů 15minutového nabíjení při teplotě 0 °C s pouhou 20% ztrátou celkové kapacity. Výsledkem je životnost 12,5 let a celkový dojezd 450 000 km.

Celý článek na Pennsylvania State University

Image Credit: Chao-Yang Wang / Penn State

-jk-