Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Samozahřívací a rychle dobíjitelná baterie pro elektromobily

30.06.2018 | Pennsylvania State University | www.psu.edu

Mezi jednu z nevýhod tradičních lithium-iontových baterií patří neschopnost rychlého dobíjení při teplotách pod 10 °C. Tuto skutečnost se pokouší změnit inženýři Penn State, kteří vytvořili baterii schopnou samozahřívání, což umožňuje její rychlé nabití bez ohledu na okolní teplotu.

Z čerstvého objevu by mohl mít užitek automobilový průmysl, konkrétně elektromobily. Zkrácení doby potřebné k nabití baterie elektrického vozidla na 15 minut, což se v konečném důsledku blíží celkové době potřebné k natankování tradičního benzínového či naftového automobilu, by mohlo uspíšit nasazení elektromobilů do běžného provozu. Bylo by k tomu samozřejmě zapotřebí též efektivního rozmístění nabíjecích stanic, aby nemuseli řidiči přemýšlet nad dojezdem.

Samozahřívací baterie

Z výsledků testování prototypu samozahřívací baterie vyplývá, že je schopna vydržet 4500 nabíjecích cyklů 15minutového nabíjení při teplotě 0 °C s pouhou 20% ztrátou celkové kapacity. Výsledkem je životnost 12,5 let a celkový dojezd 450 000 km.

Celý článek na Pennsylvania State University

Image Credit: Chao-Yang Wang / Penn State

-jk-