Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

S velkými daty přichází velká zodpovědnost

12.06.2015 | VentureBeat | venturebeat.com

Marketingoví experti jsou v současné době schopni cílit reklamu na své zákazníky (a potencionální zákazníky) precizněji, než kdy dříve. 

Součástí revoluce v cílení reklamy na zákazníky jsou nové a efektivní analytické systémy, platformy a množství dalších nástrojů. Klíčem k úspěchu je ale rovněž dostupnost dostatčných objemů dat. Společnosti dnes dokáží obnovit i zdánlivě ztracená data a to jim dává schopnost dosáhnout skutečně obdivuhodné a občas i hrůzu nahánějící cílené reklamy.

Cílená reklama

Příkladem může být společnost Viant, která spravuje síť videoreklam a disponuje enormní databází, kterou využívá k nalezení potencionálních zákazníků. Jedním z důvodů, proč je databáze Viantu tak obsáhlá, je to, že firma vlastní gigant MySpace. I když dnes je MySpace se svými 40 miliony uživateli v porovnání s Facebookem jehlou v kupce sena, za dobu své existence získal přes miliardu registrovaných uživatelů.  A i přesto, že většina těchto uživatelů se do MySpace nepřihlásila již několik let, jejich účet stále obsahuje důležitá data - jméno, pohlaví, datum narození, emailovou adresu a další detaily.

Ve zkratce: Stejné databáze a technologie, které činí cílenou reklamu tak efektivní a silnou v rukou marketingových expertů, rovněž lákají hackery a vlády, které díky nim mohou jednoduše sledovat občany. Marketingoví experti tak sedí na truhle s pokladem. A je prakticky jisté, že přijdou lidé, kteří se budou snažit tento poklad přivlastnit a profitovat z jeho obsahu. Je tedy nutné, aby se zabezpečení tak ohromného množství dat v oblasti cílené reklamy stalo prioritou číslo 1. A to čím dříve, tím lépe.

Celý článek na VentureBeat

Image Credit: VentureBeat, Oleksiy Mark/Shutterstock

-jk-