Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Rychlonabíjecí nehořlavé bateriové články

01.03.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Tým inženýrů pod vedením 94letého Johna Goodenougha, profesora Cockrell School of Engineering na Texaské univerzitě v Austinu a spolutvůrce lithium-ion baterie, vyvinul první zcela pevný bateriový článek, který může být použit k výrobě bezpečnější dobíjitelné baterie s dlouhou životností pro mobilní zařízení, elektromobily a přístroje k uskladnění energie. 

Posledním objevem Goodenougha a jeho týmu je zcela pevná baterie, která je nehořlavá a má dlouhý cyklus životnosti s vysokou objemovou hustotou energie a rychlým nabíjecím a vybíjecím cyklem.

Nové pevné baterie

Výzkumníci předvedli, že jejich nový bateriový článek má minimálně třikrát větší hustotu energie než dnešní Li-lon baterie. Hustota energie baterie určuje dojezd elektrického automobilu. Vyšší hustota energie tedy znamená, že auto ujede větší vzdálenost mezi jednotlivými nabitími. Nová baterie také umožňuje vyšší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, což přispívá k vyšší životnosti, stejně jako k rychlejšímu opětovnému dobití.

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: The University of Texas at Austin

-jk-