Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Rychlonabíjecí nehořlavé bateriové články

01.03.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Tým inženýrů pod vedením 94letého Johna Goodenougha, profesora Cockrell School of Engineering na Texaské univerzitě v Austinu a spolutvůrce lithium-ion baterie, vyvinul první zcela pevný bateriový článek, který může být použit k výrobě bezpečnější dobíjitelné baterie s dlouhou životností pro mobilní zařízení, elektromobily a přístroje k uskladnění energie. 

Posledním objevem Goodenougha a jeho týmu je zcela pevná baterie, která je nehořlavá a má dlouhý cyklus životnosti s vysokou objemovou hustotou energie a rychlým nabíjecím a vybíjecím cyklem.

Nové pevné baterie

Výzkumníci předvedli, že jejich nový bateriový článek má minimálně třikrát větší hustotu energie než dnešní Li-lon baterie. Hustota energie baterie určuje dojezd elektrického automobilu. Vyšší hustota energie tedy znamená, že auto ujede větší vzdálenost mezi jednotlivými nabitími. Nová baterie také umožňuje vyšší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, což přispívá k vyšší životnosti, stejně jako k rychlejšímu opětovnému dobití.

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: The University of Texas at Austin

-jk-