Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Rychlonabíjecí nehořlavé bateriové články

01.03.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Tým inženýrů pod vedením 94letého Johna Goodenougha, profesora Cockrell School of Engineering na Texaské univerzitě v Austinu a spolutvůrce lithium-ion baterie, vyvinul první zcela pevný bateriový článek, který může být použit k výrobě bezpečnější dobíjitelné baterie s dlouhou životností pro mobilní zařízení, elektromobily a přístroje k uskladnění energie. 

Posledním objevem Goodenougha a jeho týmu je zcela pevná baterie, která je nehořlavá a má dlouhý cyklus životnosti s vysokou objemovou hustotou energie a rychlým nabíjecím a vybíjecím cyklem.

Nové pevné baterie

Výzkumníci předvedli, že jejich nový bateriový článek má minimálně třikrát větší hustotu energie než dnešní Li-lon baterie. Hustota energie baterie určuje dojezd elektrického automobilu. Vyšší hustota energie tedy znamená, že auto ujede větší vzdálenost mezi jednotlivými nabitími. Nová baterie také umožňuje vyšší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, což přispívá k vyšší životnosti, stejně jako k rychlejšímu opětovnému dobití.

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: The University of Texas at Austin

-jk-