Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Rychlonabíjecí nehořlavé bateriové články

01.03.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Tým inženýrů pod vedením 94letého Johna Goodenougha, profesora Cockrell School of Engineering na Texaské univerzitě v Austinu a spolutvůrce lithium-ion baterie, vyvinul první zcela pevný bateriový článek, který může být použit k výrobě bezpečnější dobíjitelné baterie s dlouhou životností pro mobilní zařízení, elektromobily a přístroje k uskladnění energie. 

Posledním objevem Goodenougha a jeho týmu je zcela pevná baterie, která je nehořlavá a má dlouhý cyklus životnosti s vysokou objemovou hustotou energie a rychlým nabíjecím a vybíjecím cyklem.

Nové pevné baterie

Výzkumníci předvedli, že jejich nový bateriový článek má minimálně třikrát větší hustotu energie než dnešní Li-lon baterie. Hustota energie baterie určuje dojezd elektrického automobilu. Vyšší hustota energie tedy znamená, že auto ujede větší vzdálenost mezi jednotlivými nabitími. Nová baterie také umožňuje vyšší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, což přispívá k vyšší životnosti, stejně jako k rychlejšímu opětovnému dobití.

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: The University of Texas at Austin

-jk-