Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Rychlonabíjecí nehořlavé bateriové články

01.03.2017 | The University of Texas at Austin | news.utexas.edu

Tým inženýrů pod vedením 94letého Johna Goodenougha, profesora Cockrell School of Engineering na Texaské univerzitě v Austinu a spolutvůrce lithium-ion baterie, vyvinul první zcela pevný bateriový článek, který může být použit k výrobě bezpečnější dobíjitelné baterie s dlouhou životností pro mobilní zařízení, elektromobily a přístroje k uskladnění energie. 

Posledním objevem Goodenougha a jeho týmu je zcela pevná baterie, která je nehořlavá a má dlouhý cyklus životnosti s vysokou objemovou hustotou energie a rychlým nabíjecím a vybíjecím cyklem.

Nové pevné baterie

Výzkumníci předvedli, že jejich nový bateriový článek má minimálně třikrát větší hustotu energie než dnešní Li-lon baterie. Hustota energie baterie určuje dojezd elektrického automobilu. Vyšší hustota energie tedy znamená, že auto ujede větší vzdálenost mezi jednotlivými nabitími. Nová baterie také umožňuje vyšší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, což přispívá k vyšší životnosti, stejně jako k rychlejšímu opětovnému dobití.

Celý článek na The University of Texas at Austin

Image Credit: The University of Texas at Austin

-jk-