Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Více aktualit

Rychlodobíjecí stanice rostou kolem českých dálnic. Nejnovější fungují mezi Prahou a Plzní

19.07.2018 | ČEZ, a. s. | www.cez.cz

Síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily rychle vzniká kolem českých dálnic a umožňuje v mnoha směrech cestování napříč republikou. Nejnověji začala fungovat dvojice rychlodobíjecích stanic v lokalitě Žebrák, na dálnici D5 mezi Prahou a Plzní, která vznikla díky grantu z evropského programu Connecting Europe Facility (CEF). Jeho prostřednictvím Evropská komise podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

Dobíjecí stanice elektromobilů ABB

Doplnit většinu kapacity baterií elektromobilu a za 25 minut pokračovat v jízdě do dalšího města. To bez problémů zvládnou rychlodobíjecí stanice, které v poslední době rostou v blízkosti českých dálnic. V tomto týdnu zahájila provoz dvojice „rychlodobíječek“ u dálnice D5 v lokalitě Žebrák. Desítky dalších jsou v různých fázích projektování a výstavby na hlavních tazích napříč Českou republikou – od Rozvadova po Ostravu, od Ústí nad Labem po Břeclav. Více než 100 jich ČEZ do roku 2020 vybuduje díky grantu z evropského programu CEF. Další vznikají z vlastních prostředků Skupiny ČEZ. Síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ nabízí momentálně služby 112 stanic, z toho 54 rychlodobíjecích. Více na www.elektromobilita.cz/cs/mapa-dobijecich-stanic.html

„Rychlé cestování mezi městy předpokládá výstavbu rychlodobíjecích stanic schopných obsloužit elektromobily všech značek a nejrozšířenějších standardů dobíjení. Stanice na dálnici D5 umožní řidičům elektromobilů pokračovat dále směrem na Plzeň a k západní hranici. Díky evropskému grantu z programu CEF pro oblast Doprava a po nutné projektové přípravě jsme mohli v posledních měsících výrazně zrychlit výstavbu tohoto typu stanic. Do konce letošního roku bychom naši síť rádi rozšířili o dalších několik desítek stanic, např. u dálnice D1 i jiných významných tahů,“ vysvětluje Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB Česká republika. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW.

„Jsme velmi hrdí na to, že se společností ČEZ tvoříme budoucnost udržitelné mobility v České republice. Jako lídr na trhu e-mobility se zasazujeme o dodání systémů s vysokou technickou úrovní a spolehlivostí, které nám zaručí udržitelný rozvoj e-mobility i do budoucna“, slibuje si od realizace výstavby Tanja Vainio, generální ředitelka ABB Česká Republika a Slovensko.

Stanice ABB jsou standardně připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku, včetně spotřeby energie či výpočtu statistiky za určité období. Jde o aplikace „Drive Care“ a „charger Care”.

Tiskové materiály ČEZ