Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Robotický šváb nové generace

03.07.2018 | SEAS | www.seas.harvard.edu

V přírodě dokáže šváb přežít pod vodou až 30 minut. Ještě lepších hodnot však dosahuje nový robotický šváb harvardských výzkumníků nazvaný HAMR, který umí chodit po zemi, klouzat na hladině a chodit pod vodou.

Výhodou této další generace robota HAMR jsou multifunkční klapky na jednotlivých nožičkách, které využívají povrchové napětí a indukovaný odpor, aby udržely robota na hladině. V případě potřeby se může robot kdykoli ponořit pod hladinu.

Robotický šváb

Pohyb na hladině vody umožňuje robotovi překonávat podvodní překážky a snížit aerodynamický odpor. Díky čtyřem asymetrickým klapkám a speciálnímu způsobu chůze dokáže HAMR doslova pádlovat na hladině vody. Pohyb robota by se dal přirovnat k pohybu brouka, což mu umožňuje efektivní pohyb dopředu a otáčení.

Celý článek na SEAS

Image Credit: Harvard University

-jk-