Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 15. 5. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím; Požární a bezpečnostní technika

Hlavní článek
Overenie materiálového koeficientu v norme STN EN 62305-3
Smart Cities (10. část – dokončení)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Elektrotechnická asociace zdůraznila své postavení v SPČR V květnových volbách do orgánů Svazu průmyslu a dopravy České republiky (SPČR) uspěli…

Více aktualit

Robotický invalidní vozík výzkumníků z Pittsburghské univerzity se zúčastnil soutěže Cybathlon

31.10.2016 | University of Pittsburgh | www.herl.pitt.edu

Robotický invalidní vozík pod zkratkou MEBot inženýrů z Pittsburghské univerzity se letos vůbec poprvé účastnil soutěže Cybathlon ve švýcarské Ženevě.

Cybathlon nepochybně zvýšil informovanost o potenciálu vysoce moderních technologií , mající pozitivní dopad pro lidi s postižením. Vzájemná rivalita mezi týmy letošní soutěže byla veskrze přátelská a tým stojící za konstrukcí MEBota obdržel několik nabídek ke spolupráci a postgraduálnímu studiu.

Robotický invalidní vozík na soutěži Cybathlon

MEBOT zvládl na své trase s lehkostí překonat slalom, několik srázů, dveře, překážky ve vysoké rychlosti i příčné svahy a rychle se stal oblíbeným u diváků i médií. MEBOT tedy zvládl bez větších obtíží všechny překážky a dorazil do cíle v čase 3 minuty a 1 sekunda; což bylo více než 30 sekund před ostatními. I když si MEBOTa všichni přihlížející diváci velmi oblíbili, nakonec se mu nepodařilo umístit na stupních vítězů.

I přesto nespočet lidí, kteří soutěž sledovali v televizi nebo na internetu, ocenilo elegantní a chytrý design a potenciál ke zlepšení životů mnoha lidí, kteří se musí spolehnout na motorizovaný invalidní vozík. MEBOT tak očividně zazářil a stal se centrem pozornosti pro své komerční využití v mnoha oblastech.

Celý článek na University of Pittsburgh

Image Credit: University of Pittsburgh

-jk-