Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Robotický invalidní vozík výzkumníků z Pittsburghské univerzity se zúčastnil soutěže Cybathlon

31.10.2016 | University of Pittsburgh | www.herl.pitt.edu

Robotický invalidní vozík pod zkratkou MEBot inženýrů z Pittsburghské univerzity se letos vůbec poprvé účastnil soutěže Cybathlon ve švýcarské Ženevě.

Cybathlon nepochybně zvýšil informovanost o potenciálu vysoce moderních technologií , mající pozitivní dopad pro lidi s postižením. Vzájemná rivalita mezi týmy letošní soutěže byla veskrze přátelská a tým stojící za konstrukcí MEBota obdržel několik nabídek ke spolupráci a postgraduálnímu studiu.

Robotický invalidní vozík na soutěži Cybathlon

MEBOT zvládl na své trase s lehkostí překonat slalom, několik srázů, dveře, překážky ve vysoké rychlosti i příčné svahy a rychle se stal oblíbeným u diváků i médií. MEBOT tedy zvládl bez větších obtíží všechny překážky a dorazil do cíle v čase 3 minuty a 1 sekunda; což bylo více než 30 sekund před ostatními. I když si MEBOTa všichni přihlížející diváci velmi oblíbili, nakonec se mu nepodařilo umístit na stupních vítězů.

I přesto nespočet lidí, kteří soutěž sledovali v televizi nebo na internetu, ocenilo elegantní a chytrý design a potenciál ke zlepšení životů mnoha lidí, kteří se musí spolehnout na motorizovaný invalidní vozík. MEBOT tak očividně zazářil a stal se centrem pozornosti pro své komerční využití v mnoha oblastech.

Celý článek na University of Pittsburgh

Image Credit: University of Pittsburgh

-jk-