Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce – Část 41
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Robotický invalidní vozík výzkumníků z Pittsburghské univerzity se zúčastnil soutěže Cybathlon

31.10.2016 | University of Pittsburgh | www.herl.pitt.edu

Robotický invalidní vozík pod zkratkou MEBot inženýrů z Pittsburghské univerzity se letos vůbec poprvé účastnil soutěže Cybathlon ve švýcarské Ženevě.

Cybathlon nepochybně zvýšil informovanost o potenciálu vysoce moderních technologií , mající pozitivní dopad pro lidi s postižením. Vzájemná rivalita mezi týmy letošní soutěže byla veskrze přátelská a tým stojící za konstrukcí MEBota obdržel několik nabídek ke spolupráci a postgraduálnímu studiu.

Robotický invalidní vozík na soutěži Cybathlon

MEBOT zvládl na své trase s lehkostí překonat slalom, několik srázů, dveře, překážky ve vysoké rychlosti i příčné svahy a rychle se stal oblíbeným u diváků i médií. MEBOT tedy zvládl bez větších obtíží všechny překážky a dorazil do cíle v čase 3 minuty a 1 sekunda; což bylo více než 30 sekund před ostatními. I když si MEBOTa všichni přihlížející diváci velmi oblíbili, nakonec se mu nepodařilo umístit na stupních vítězů.

I přesto nespočet lidí, kteří soutěž sledovali v televizi nebo na internetu, ocenilo elegantní a chytrý design a potenciál ke zlepšení životů mnoha lidí, kteří se musí spolehnout na motorizovaný invalidní vozík. MEBOT tak očividně zazářil a stal se centrem pozornosti pro své komerční využití v mnoha oblastech.

Celý článek na University of Pittsburgh

Image Credit: University of Pittsburgh

-jk-