Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Robotický invalidní vozík výzkumníků z Pittsburghské univerzity se zúčastnil soutěže Cybathlon

31.10.2016 | University of Pittsburgh | www.herl.pitt.edu

Robotický invalidní vozík pod zkratkou MEBot inženýrů z Pittsburghské univerzity se letos vůbec poprvé účastnil soutěže Cybathlon ve švýcarské Ženevě.

Cybathlon nepochybně zvýšil informovanost o potenciálu vysoce moderních technologií , mající pozitivní dopad pro lidi s postižením. Vzájemná rivalita mezi týmy letošní soutěže byla veskrze přátelská a tým stojící za konstrukcí MEBota obdržel několik nabídek ke spolupráci a postgraduálnímu studiu.

Robotický invalidní vozík na soutěži Cybathlon

MEBOT zvládl na své trase s lehkostí překonat slalom, několik srázů, dveře, překážky ve vysoké rychlosti i příčné svahy a rychle se stal oblíbeným u diváků i médií. MEBOT tedy zvládl bez větších obtíží všechny překážky a dorazil do cíle v čase 3 minuty a 1 sekunda; což bylo více než 30 sekund před ostatními. I když si MEBOTa všichni přihlížející diváci velmi oblíbili, nakonec se mu nepodařilo umístit na stupních vítězů.

I přesto nespočet lidí, kteří soutěž sledovali v televizi nebo na internetu, ocenilo elegantní a chytrý design a potenciál ke zlepšení životů mnoha lidí, kteří se musí spolehnout na motorizovaný invalidní vozík. MEBOT tak očividně zazářil a stal se centrem pozornosti pro své komerční využití v mnoha oblastech.

Celý článek na University of Pittsburgh

Image Credit: University of Pittsburgh

-jk-