Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Robot-provazochodec zlevní kontroly elektrického vedení

27.09.2013 | |

Na Kalifornské univerzitě v San Diegu vytvořili robot jménem SkySweeper, který je uzpůsobený k pohybou po drátech vysokého napětí. Robot zde bude vyhledávat poškození a jiné závady vyžadující opravu. Robot byl sestaven z přebytečných součástek „z šuplíku“, jen plastové části byly vytištěny na levné 3D tiskárně – náklady na jeho vytvoření tak nepřesáhly 1000 dolarů, což jej činí daleko levnějším než dva roboty, které jsou používány ke kontrolám vedení v Kaliofrnii v současnosti.

„Současné roboty pro kontrolu vedení jsou velké, složité a drahé. Provozovatelé vedení mohou ke kontrolám používat také řízené nebo automatické helikoptéry, vybavené infračerveným snímačem“ říká Nick Morozovsky, doktorand v oboru mechaniky. „Toto je však mnohem jednodušší“. Morozovsky robota navrhnul v Laboratoři koordinované robotiky, pod vedením profesora mechaniky a letectví Toma Bewleyho.

Robota lze dále dovybavit indukčními cívkami, které by odebíraly energii ze samotného vedení, což by znamenalo, že robot by mohl být nasazen několik týdnů nebo měsíců v kuse. SkySweeper je tvořen dvěma rameny ve tvaru V s kloubem poháněným motorem v jejich středu, a jeho konce jsou vybaveny svorkami, které otevírají nebo zavírají, podle toho, jak je to potřeba při pohybu po vedení. Robot tím, že uvolní svorku na jedné straně a utáhne jí na druhé, vytvoří opěrný bod, který mu umožní přisunout druhé rameno s povolenou svorkou.

Více na: mae.ucsd.edu