Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Robot Nao jezdí v BMW

11.09.2014 | |

Roboty nejsou úplně nejlepšími řidiči. Robotická auta jsou kapitola jiná, ale posadit robot – humanoidní nebo jiný – za volant je většinou nejistý podnik.
Vzpomeňme si na velmi drahé roboty na DARPA Robotics Challenge, které se u toho dost zapotily, a přesto neodvedly úplně přesvědčivý výkon. Ale pro robota Nao v kombinaci s jeho robotickým MBW Z4 od RobotsLab - výrobce a prodejce výukových robotů ze San Francisca – je to hračka. 

Nao řídí své BMW zcela autonomně, nebo přesnější by bylo říci, že auto se jaksi řídí samo, když spoléhá na laserový hledáček, kterým vyhledává překážky a posílá pokyny robotu, který podle nich otáčí volantem. Účelem výukové sady je, aby sloužila jako platforma, kterou bude možné využít k výzkumu nebo výuce čehokoliv chcete, od SLAM algoritmů až po detekci překážek založenou na strojovém vidění.

Více na TechCrunch a RobotsLAB
Původní článek na IEEEspectrum

Image credit RobotsLAB