Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Robot Nao jezdí v BMW

11.09.2014 | |

Roboty nejsou úplně nejlepšími řidiči. Robotická auta jsou kapitola jiná, ale posadit robot – humanoidní nebo jiný – za volant je většinou nejistý podnik.
Vzpomeňme si na velmi drahé roboty na DARPA Robotics Challenge, které se u toho dost zapotily, a přesto neodvedly úplně přesvědčivý výkon. Ale pro robota Nao v kombinaci s jeho robotickým MBW Z4 od RobotsLab - výrobce a prodejce výukových robotů ze San Francisca – je to hračka. 

Nao řídí své BMW zcela autonomně, nebo přesnější by bylo říci, že auto se jaksi řídí samo, když spoléhá na laserový hledáček, kterým vyhledává překážky a posílá pokyny robotu, který podle nich otáčí volantem. Účelem výukové sady je, aby sloužila jako platforma, kterou bude možné využít k výzkumu nebo výuce čehokoliv chcete, od SLAM algoritmů až po detekci překážek založenou na strojovém vidění.

Více na TechCrunch a RobotsLAB
Původní článek na IEEEspectrum

Image credit RobotsLAB