Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

Rekordní přenos dat rychlostí 57 Gb/s

23.03.2016 | University of Illinois | news.illinois.edu

Inženýři z University of Illinois vyvinuli technologii, která přenáší data neuvěřitelnou rychlostí 57 GB/s, a to bez chyb. 

Výzkumný tým vede profesor elektroinženýrství a výpočetní techniky Milton Feng. Fengův tým pracuje s technologií VCSEL několik let a v roce 2014 se stal vůbec prvním týmem v USA, který dosáhl bezchybného přenosu dat rychlostí 40 GB/s. V nedávné zprávě nyní tým uvádí, že dosáhl rychlosti 57 GB/s při pokojové teplotě a 50 GB/s při vyšších teplotách až do 85 °C.

Nový rekord v přenosu dat

Dosáhnout vysokých rychlostí při vyšších teplotách není vůbec jednoduché, uvedl Feng. Na vině je materiál používaný pro přenosy, kterému vyhovují nižší teploty. Jak ale může potvrdit každý, komu se přehřívá notebook, počítačové komponenty se s narůstajícím zatížením zahřívají.

„Tento typ technologie bude využit nejen u data center, ale i v případě letecké komunikace, např. u letadel, protože vedení z optických vláken je mnohem lehčí než měděný drát,“ řekl Feng.

Celý článek na University of Illinois

Image Credit: University of Illinois

-jk-