Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Více aktualit

Rekordní přenos dat rychlostí 57 Gb/s

23.03.2016 | University of Illinois | news.illinois.edu

Inženýři z University of Illinois vyvinuli technologii, která přenáší data neuvěřitelnou rychlostí 57 GB/s, a to bez chyb. 

Výzkumný tým vede profesor elektroinženýrství a výpočetní techniky Milton Feng. Fengův tým pracuje s technologií VCSEL několik let a v roce 2014 se stal vůbec prvním týmem v USA, který dosáhl bezchybného přenosu dat rychlostí 40 GB/s. V nedávné zprávě nyní tým uvádí, že dosáhl rychlosti 57 GB/s při pokojové teplotě a 50 GB/s při vyšších teplotách až do 85 °C.

Nový rekord v přenosu dat

Dosáhnout vysokých rychlostí při vyšších teplotách není vůbec jednoduché, uvedl Feng. Na vině je materiál používaný pro přenosy, kterému vyhovují nižší teploty. Jak ale může potvrdit každý, komu se přehřívá notebook, počítačové komponenty se s narůstajícím zatížením zahřívají.

„Tento typ technologie bude využit nejen u data center, ale i v případě letecké komunikace, např. u letadel, protože vedení z optických vláken je mnohem lehčí než měděný drát,“ řekl Feng.

Celý článek na University of Illinois

Image Credit: University of Illinois

-jk-