Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Rekordní přenos dat rychlostí 57 Gb/s

23.03.2016 | University of Illinois | news.illinois.edu

Inženýři z University of Illinois vyvinuli technologii, která přenáší data neuvěřitelnou rychlostí 57 GB/s, a to bez chyb. 

Výzkumný tým vede profesor elektroinženýrství a výpočetní techniky Milton Feng. Fengův tým pracuje s technologií VCSEL několik let a v roce 2014 se stal vůbec prvním týmem v USA, který dosáhl bezchybného přenosu dat rychlostí 40 GB/s. V nedávné zprávě nyní tým uvádí, že dosáhl rychlosti 57 GB/s při pokojové teplotě a 50 GB/s při vyšších teplotách až do 85 °C.

Nový rekord v přenosu dat

Dosáhnout vysokých rychlostí při vyšších teplotách není vůbec jednoduché, uvedl Feng. Na vině je materiál používaný pro přenosy, kterému vyhovují nižší teploty. Jak ale může potvrdit každý, komu se přehřívá notebook, počítačové komponenty se s narůstajícím zatížením zahřívají.

„Tento typ technologie bude využit nejen u data center, ale i v případě letecké komunikace, např. u letadel, protože vedení z optických vláken je mnohem lehčí než měděný drát,“ řekl Feng.

Celý článek na University of Illinois

Image Credit: University of Illinois

-jk-