Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Rekordní přenos dat rychlostí 57 Gb/s

23.03.2016 | University of Illinois | news.illinois.edu

Inženýři z University of Illinois vyvinuli technologii, která přenáší data neuvěřitelnou rychlostí 57 GB/s, a to bez chyb. 

Výzkumný tým vede profesor elektroinženýrství a výpočetní techniky Milton Feng. Fengův tým pracuje s technologií VCSEL několik let a v roce 2014 se stal vůbec prvním týmem v USA, který dosáhl bezchybného přenosu dat rychlostí 40 GB/s. V nedávné zprávě nyní tým uvádí, že dosáhl rychlosti 57 GB/s při pokojové teplotě a 50 GB/s při vyšších teplotách až do 85 °C.

Nový rekord v přenosu dat

Dosáhnout vysokých rychlostí při vyšších teplotách není vůbec jednoduché, uvedl Feng. Na vině je materiál používaný pro přenosy, kterému vyhovují nižší teploty. Jak ale může potvrdit každý, komu se přehřívá notebook, počítačové komponenty se s narůstajícím zatížením zahřívají.

„Tento typ technologie bude využit nejen u data center, ale i v případě letecké komunikace, např. u letadel, protože vedení z optických vláken je mnohem lehčí než měděný drát,“ řekl Feng.

Celý článek na University of Illinois

Image Credit: University of Illinois

-jk-