Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

První sériově vyráběné elektrické vozidlo ve třídě od 7,5 do 12 tun je od ProtonMotor

02.10.2013 | |

Vozidlo je postaveno na prototypu vytvořeném společností Smith Electric Vehicles a pohání jej kombinace baterie a vodíkového palivového článku. Článek o výkonu 8 kW průběžně dobíjí baterii. Tím se výrazně zvyšuje dojezd vozidla, které tak navíc může mít ve výbavě i klimatizaci, nebo chlazení nákladového prostoru. Toto řešení spočívající v kombinaci dvou zdrojů společnost ProtonMotor nazvala HyRange. Takto modulární systém umožňuje, aby byl výkon stupňován podle potřeby.

Vozidlo je ihned k dispozici k testování zákazníkům, kteří o něj budou mít zájem. Projekt vývoje podpořil NIP (Nationalen Innovationsprogramms Wasserstoff – Německý národní program pro inovaci ve vodíkových technologiích). Systém HyRange byl vyvinut speciálně pro nasazení v užitkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní automobily, ale také prostředky hromadné dopravy. Vývoj trval asi 3 roky.

Více informací na stránkách ProtonMotor