Aktuální vydání

Číslo 8-9/2020 vyšlo tiskem 3. 9. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; Průmyslové automatizační prvky

Trh, obchod, podnikání
Digitální transformace

Číslo 4-5/2020 vyšlo tiskem 18. 9. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Účinky a užití optického záření
Rostliny a světlo v biofilním interiéru Část 12
Rostliny a světlo ve veřejných prostorách
Melanopická denná osvetlenosť v budovách

Veletrhy a výstavy
FOR INTERIOR 2020: Inspirace pro bydlení a trendy světa nábytku a interiérů

První sériově vyráběné elektrické vozidlo ve třídě od 7,5 do 12 tun je od ProtonMotor

2. 10. 2013 | |

Vozidlo je postaveno na prototypu vytvořeném společností Smith Electric Vehicles a pohání jej kombinace baterie a vodíkového palivového článku. Článek o výkonu 8 kW průběžně dobíjí baterii. Tím se výrazně zvyšuje dojezd vozidla, které tak navíc může mít ve výbavě i klimatizaci, nebo chlazení nákladového prostoru. Toto řešení spočívající v kombinaci dvou zdrojů společnost ProtonMotor nazvala HyRange. Takto modulární systém umožňuje, aby byl výkon stupňován podle potřeby.

Vozidlo je ihned k dispozici k testování zákazníkům, kteří o něj budou mít zájem. Projekt vývoje podpořil NIP (Nationalen Innovationsprogramms Wasserstoff – Německý národní program pro inovaci ve vodíkových technologiích). Systém HyRange byl vyvinut speciálně pro nasazení v užitkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní automobily, ale také prostředky hromadné dopravy. Vývoj trval asi 3 roky.

Více informací na stránkách ProtonMotor