Aktuální vydání

Číslo 10/2021 vyšlo tiskem 1. 10. 2021. V elektronické verzi na webu 1. 11. 2021. 

Téma: Elektroenergetika; Kvalita elektřiny; Obnovitelné zdroje energie

Hlavní článek
Lokální specifika Jihočeského kraje s ohledem na využívání automobilů s alternativními druhy paliv

Číslo 4-5/2021 vyšlo tiskem
17. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 17. 9. 2021.

Světelnětechnická zařízení
Rekonstrukce osvětlení podchodu a nástupišť vlakového nádraží Ústí nad Orlicí

Veřejné osvětlení
Osvětlení parku u Biskupství ostravsko-opavského v Ostravě
Venkovní osvětlovací soustavy a rušivé světlo
Generel verejného osvetlenia 9. časť
Environmentálne hľadiská

První sériově vyráběné elektrické vozidlo ve třídě od 7,5 do 12 tun je od ProtonMotor

2. 10. 2013 | |

Vozidlo je postaveno na prototypu vytvořeném společností Smith Electric Vehicles a pohání jej kombinace baterie a vodíkového palivového článku. Článek o výkonu 8 kW průběžně dobíjí baterii. Tím se výrazně zvyšuje dojezd vozidla, které tak navíc může mít ve výbavě i klimatizaci, nebo chlazení nákladového prostoru. Toto řešení spočívající v kombinaci dvou zdrojů společnost ProtonMotor nazvala HyRange. Takto modulární systém umožňuje, aby byl výkon stupňován podle potřeby.

Vozidlo je ihned k dispozici k testování zákazníkům, kteří o něj budou mít zájem. Projekt vývoje podpořil NIP (Nationalen Innovationsprogramms Wasserstoff – Německý národní program pro inovaci ve vodíkových technologiích). Systém HyRange byl vyvinut speciálně pro nasazení v užitkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní automobily, ale také prostředky hromadné dopravy. Vývoj trval asi 3 roky.

Více informací na stránkách ProtonMotor