Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

První sériově vyráběné elektrické vozidlo ve třídě od 7,5 do 12 tun je od ProtonMotor

02.10.2013 | |

Vozidlo je postaveno na prototypu vytvořeném společností Smith Electric Vehicles a pohání jej kombinace baterie a vodíkového palivového článku. Článek o výkonu 8 kW průběžně dobíjí baterii. Tím se výrazně zvyšuje dojezd vozidla, které tak navíc může mít ve výbavě i klimatizaci, nebo chlazení nákladového prostoru. Toto řešení spočívající v kombinaci dvou zdrojů společnost ProtonMotor nazvala HyRange. Takto modulární systém umožňuje, aby byl výkon stupňován podle potřeby.

Vozidlo je ihned k dispozici k testování zákazníkům, kteří o něj budou mít zájem. Projekt vývoje podpořil NIP (Nationalen Innovationsprogramms Wasserstoff – Německý národní program pro inovaci ve vodíkových technologiích). Systém HyRange byl vyvinut speciálně pro nasazení v užitkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní automobily, ale také prostředky hromadné dopravy. Vývoj trval asi 3 roky.

Více informací na stránkách ProtonMotor