Aktuální vydání

Číslo 7/2021 vyšlo tiskem 30. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 7. 2021. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Technická informace o výrobku
Nová generace přepěťových ochran CITEL s integrovaným předjištěním – DACF25S
Opakovaně použitelné čisticí utěrky pro průmysl, řemesla a dokonalou čistotu

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem
18. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 7. 2021.

Osvětlení interiérů
Osvětlení nového ateliéru Ronyho Plesla
Realizace osvětlení INGE aneb dobrých zpráv není nikdy dost

Měření a výpočty
Měřič UV záření VOLTCRAFT UV-500

První sériově vyráběné elektrické vozidlo ve třídě od 7,5 do 12 tun je od ProtonMotor

2. 10. 2013 | |

Vozidlo je postaveno na prototypu vytvořeném společností Smith Electric Vehicles a pohání jej kombinace baterie a vodíkového palivového článku. Článek o výkonu 8 kW průběžně dobíjí baterii. Tím se výrazně zvyšuje dojezd vozidla, které tak navíc může mít ve výbavě i klimatizaci, nebo chlazení nákladového prostoru. Toto řešení spočívající v kombinaci dvou zdrojů společnost ProtonMotor nazvala HyRange. Takto modulární systém umožňuje, aby byl výkon stupňován podle potřeby.

Vozidlo je ihned k dispozici k testování zákazníkům, kteří o něj budou mít zájem. Projekt vývoje podpořil NIP (Nationalen Innovationsprogramms Wasserstoff – Německý národní program pro inovaci ve vodíkových technologiích). Systém HyRange byl vyvinut speciálně pro nasazení v užitkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní automobily, ale také prostředky hromadné dopravy. Vývoj trval asi 3 roky.

Více informací na stránkách ProtonMotor