Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

První česká bateriová tramvaj určená pro Turecko bude k vidění v Plzni

14.04.2015 | ŠKODA TRANSPORTATION, a.s. | http://skoda.cz

„Naše společnost před téměř rokem jako první v České republice úspěšně otestovala na zkušební trati ve škodováckém areálu unikátní „catenary-free“ technologii.  Tím jsme prokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí. Na koleje plzeňského dopravního podniku  brzy vyrazí v pořadí již třetí vyrobená bateriová tramvaj, aby zde absolvovala část typových zkoušek. První dva prototypy již byly dodány do turecké Konye, kde podstoupí zbývající část typových zkoušek. Dalších devět tramvají bude vyrobeno a dodáno do Konye do konce července letošního roku a všechny budou posléze vozit cestující v Konye,“ říká Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation.

Škoda Transportation uzavřela původně s dopravním podnikem v turecké Konye kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic. Všechny tramvaje z této dodávky byly do Konye dodány koncem letošního března. Minulý rok si místní zákazník navíc objednal dalších dvanáct tramvají, tentokrát na bateriový pohon.  Všechny tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky a navíc mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném asi 4 km dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro. Celková hodnota kontraktu na 72 tramvají činí 3,4 miliardy korun. 

Škoda Transportation v loňském roce vyrobila rekordních více než sto tramvají a i v letošním roce plánuje vyrobit téměř sto těchto moderních vozidel. „Úspěšně se nám podařilo zakončit dodávky tramvají ForCity Classic pro maďarské město Miskolc a pro tureckou Konyu. Letos bychom, kromě bateriových tramvají, rádi vyrobili více než padesát vozidel ForCity Plus pro slovenskou metropoli Bratislavu, čímž dojde k významné obměně místního vozového parku. Také nesmím zapomenout na dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa pro pražský dopravní podnik, které budou mimo jiné nově vybaveny klimatizací a Wi-Fi. V Číně se navíc rozbíhá licenční výroba devíti tramvají 27T pro tamější trh,“ doplňuje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Škoda For City Classic pro Turecké město Konya

Škodovácké „catenary-free“  tramvaje mohou v současnosti bez napájení přes pantograf ujet v nejtěžších podmínkách běžného městského provozu nejméně 3 kilometry, při rychlosti až 30 km/h. Tento druh napájení se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, nejsou tedy nutné vysoké investice do infrastruktury nebo jako v případě města Konya v historických částech města, kde by trolejové vedení narušovalo místní genius loci.

„Pro tyto účely Škodovka vyvinula vlastní systém, který vychází z osvědčené koncepce využívané již na škodováckých trolejbusech. Jedná se tak o výsledek vývoje českých inženýrů ze skupiny Škoda. Speciální trakční bateriové kontejnery jsou umístěny na střeše vozidla. Jejich složení a případné doplnění může být přizpůsobeno charakteru provozu a přání zákazníka. Při interních testech dokázala ujet naše bateriová tramvaj i více než deset kilometrů. Dobíjení baterií je možné průběžné při jízdě nebo při stání pod napájenou trolejí během několika minut,“ dodáváJaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu. 

Tiskové materiály Škoda Transportation, a.s.

ŠKODA TRANSPORTATION, a.s.

ŠKODA TRANSPORTATION, a.s.
Emila Škody 2922/1
Plzeň
301 00
http://skoda.cz/