Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Více aktualit

První česká bateriová tramvaj určená pro Turecko bude k vidění v Plzni

14.04.2015 | ŠKODA TRANSPORTATION, a.s. | http://skoda.cz

„Naše společnost před téměř rokem jako první v České republice úspěšně otestovala na zkušební trati ve škodováckém areálu unikátní „catenary-free“ technologii.  Tím jsme prokázali, že umíme držet krok se světovou konkurencí. Na koleje plzeňského dopravního podniku  brzy vyrazí v pořadí již třetí vyrobená bateriová tramvaj, aby zde absolvovala část typových zkoušek. První dva prototypy již byly dodány do turecké Konye, kde podstoupí zbývající část typových zkoušek. Dalších devět tramvají bude vyrobeno a dodáno do Konye do konce července letošního roku a všechny budou posléze vozit cestující v Konye,“ říká Václav Petr, projektový manažer Škoda Transportation.

Škoda Transportation uzavřela původně s dopravním podnikem v turecké Konye kontrakt na 60 tramvají ForCity Classic. Všechny tramvaje z této dodávky byly do Konye dodány koncem letošního března. Minulý rok si místní zákazník navíc objednal dalších dvanáct tramvají, tentokrát na bateriový pohon.  Všechny tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky a navíc mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném asi 4 km dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro. Celková hodnota kontraktu na 72 tramvají činí 3,4 miliardy korun. 

Škoda Transportation v loňském roce vyrobila rekordních více než sto tramvají a i v letošním roce plánuje vyrobit téměř sto těchto moderních vozidel. „Úspěšně se nám podařilo zakončit dodávky tramvají ForCity Classic pro maďarské město Miskolc a pro tureckou Konyu. Letos bychom, kromě bateriových tramvají, rádi vyrobili více než padesát vozidel ForCity Plus pro slovenskou metropoli Bratislavu, čímž dojde k významné obměně místního vozového parku. Také nesmím zapomenout na dalších více než třicet nejmodernějších tramvají ForCity Alfa pro pražský dopravní podnik, které budou mimo jiné nově vybaveny klimatizací a Wi-Fi. V Číně se navíc rozbíhá licenční výroba devíti tramvají 27T pro tamější trh,“ doplňuje Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Škoda For City Classic pro Turecké město Konya

Škodovácké „catenary-free“  tramvaje mohou v současnosti bez napájení přes pantograf ujet v nejtěžších podmínkách běžného městského provozu nejméně 3 kilometry, při rychlosti až 30 km/h. Tento druh napájení se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, nejsou tedy nutné vysoké investice do infrastruktury nebo jako v případě města Konya v historických částech města, kde by trolejové vedení narušovalo místní genius loci.

„Pro tyto účely Škodovka vyvinula vlastní systém, který vychází z osvědčené koncepce využívané již na škodováckých trolejbusech. Jedná se tak o výsledek vývoje českých inženýrů ze skupiny Škoda. Speciální trakční bateriové kontejnery jsou umístěny na střeše vozidla. Jejich složení a případné doplnění může být přizpůsobeno charakteru provozu a přání zákazníka. Při interních testech dokázala ujet naše bateriová tramvaj i více než deset kilometrů. Dobíjení baterií je možné průběžné při jízdě nebo při stání pod napájenou trolejí během několika minut,“ dodáváJaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu. 

Tiskové materiály Škoda Transportation, a.s.

ŠKODA TRANSPORTATION, a.s.

ŠKODA TRANSPORTATION, a.s.
Emila Škody 2922/1
Plzeň
301 00
http://skoda.cz/