Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

První autonomní kognitivní vozidlo využívající systém Watson od IBM

08.07.2016 | Kurzweil | www.kurzweilai.net

Společnost Local Motors, tvůrce prvních 3D tištěných automobilů na světě, nyní vyvinula samořídící „kognitivní” vozidlo ve spolupráci s IBM a jeho systémem Watson.

Vozidlo, nebo chcete-li menší menší autobus, pojme 12 pasažérů a jmenuje je Olli. K vzájemné komunikaci vozidla a jeho pasažérů používá kognitivní systém Watson od IBM. Olli bude nasazen na lokálních veřejných cestách ve Washingtonu  a ke konci letošního roku také v Miami-Dade County na Floridě.

Kognitivní samořídící vozidlo od Local Motors

Olli je prvním vozidlem na světě, které využívá cloudovou kognitivní schopnost systému Watson IoT od IBM a učí se z velkého množství získávaných dat pomocí více než 30 senzorů rozmístěných ve vozidle. Další senzory mohou být libovolně přidávány dle lokálních požadavků pasažérů.

Díky čtyřem základním rozhraním systému Watson budou moci pasažéři za jízdy komunikovat s Ollim a ptát se ho na různá témata, ať již o jeho fungování nebo přednostech či o jeho rozhodování co se jízdy týče.

Celý článek na Kurzweil

Image Credit: Local Motors

-jk-