Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

První autonomní kognitivní vozidlo využívající systém Watson od IBM

08.07.2016 | Kurzweil | www.kurzweilai.net

Společnost Local Motors, tvůrce prvních 3D tištěných automobilů na světě, nyní vyvinula samořídící „kognitivní” vozidlo ve spolupráci s IBM a jeho systémem Watson.

Vozidlo, nebo chcete-li menší menší autobus, pojme 12 pasažérů a jmenuje je Olli. K vzájemné komunikaci vozidla a jeho pasažérů používá kognitivní systém Watson od IBM. Olli bude nasazen na lokálních veřejných cestách ve Washingtonu  a ke konci letošního roku také v Miami-Dade County na Floridě.

Kognitivní samořídící vozidlo od Local Motors

Olli je prvním vozidlem na světě, které využívá cloudovou kognitivní schopnost systému Watson IoT od IBM a učí se z velkého množství získávaných dat pomocí více než 30 senzorů rozmístěných ve vozidle. Další senzory mohou být libovolně přidávány dle lokálních požadavků pasažérů.

Díky čtyřem základním rozhraním systému Watson budou moci pasažéři za jízdy komunikovat s Ollim a ptát se ho na různá témata, ať již o jeho fungování nebo přednostech či o jeho rozhodování co se jízdy týče.

Celý článek na Kurzweil

Image Credit: Local Motors

-jk-