Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

První autonomní kognitivní vozidlo využívající systém Watson od IBM

08.07.2016 | Kurzweil | www.kurzweilai.net

Společnost Local Motors, tvůrce prvních 3D tištěných automobilů na světě, nyní vyvinula samořídící „kognitivní” vozidlo ve spolupráci s IBM a jeho systémem Watson.

Vozidlo, nebo chcete-li menší menší autobus, pojme 12 pasažérů a jmenuje je Olli. K vzájemné komunikaci vozidla a jeho pasažérů používá kognitivní systém Watson od IBM. Olli bude nasazen na lokálních veřejných cestách ve Washingtonu  a ke konci letošního roku také v Miami-Dade County na Floridě.

Kognitivní samořídící vozidlo od Local Motors

Olli je prvním vozidlem na světě, které využívá cloudovou kognitivní schopnost systému Watson IoT od IBM a učí se z velkého množství získávaných dat pomocí více než 30 senzorů rozmístěných ve vozidle. Další senzory mohou být libovolně přidávány dle lokálních požadavků pasažérů.

Díky čtyřem základním rozhraním systému Watson budou moci pasažéři za jízdy komunikovat s Ollim a ptát se ho na různá témata, ať již o jeho fungování nebo přednostech či o jeho rozhodování co se jízdy týče.

Celý článek na Kurzweil

Image Credit: Local Motors

-jk-