Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

První autonomní kognitivní vozidlo využívající systém Watson od IBM

08.07.2016 | Kurzweil | www.kurzweilai.net

Společnost Local Motors, tvůrce prvních 3D tištěných automobilů na světě, nyní vyvinula samořídící „kognitivní” vozidlo ve spolupráci s IBM a jeho systémem Watson.

Vozidlo, nebo chcete-li menší menší autobus, pojme 12 pasažérů a jmenuje je Olli. K vzájemné komunikaci vozidla a jeho pasažérů používá kognitivní systém Watson od IBM. Olli bude nasazen na lokálních veřejných cestách ve Washingtonu  a ke konci letošního roku také v Miami-Dade County na Floridě.

Kognitivní samořídící vozidlo od Local Motors

Olli je prvním vozidlem na světě, které využívá cloudovou kognitivní schopnost systému Watson IoT od IBM a učí se z velkého množství získávaných dat pomocí více než 30 senzorů rozmístěných ve vozidle. Další senzory mohou být libovolně přidávány dle lokálních požadavků pasažérů.

Díky čtyřem základním rozhraním systému Watson budou moci pasažéři za jízdy komunikovat s Ollim a ptát se ho na různá témata, ať již o jeho fungování nebo přednostech či o jeho rozhodování co se jízdy týče.

Celý článek na Kurzweil

Image Credit: Local Motors

-jk-