Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

První autonomní kognitivní vozidlo využívající systém Watson od IBM

08.07.2016 | Kurzweil | www.kurzweilai.net

Společnost Local Motors, tvůrce prvních 3D tištěných automobilů na světě, nyní vyvinula samořídící „kognitivní” vozidlo ve spolupráci s IBM a jeho systémem Watson.

Vozidlo, nebo chcete-li menší menší autobus, pojme 12 pasažérů a jmenuje je Olli. K vzájemné komunikaci vozidla a jeho pasažérů používá kognitivní systém Watson od IBM. Olli bude nasazen na lokálních veřejných cestách ve Washingtonu  a ke konci letošního roku také v Miami-Dade County na Floridě.

Kognitivní samořídící vozidlo od Local Motors

Olli je prvním vozidlem na světě, které využívá cloudovou kognitivní schopnost systému Watson IoT od IBM a učí se z velkého množství získávaných dat pomocí více než 30 senzorů rozmístěných ve vozidle. Další senzory mohou být libovolně přidávány dle lokálních požadavků pasažérů.

Díky čtyřem základním rozhraním systému Watson budou moci pasažéři za jízdy komunikovat s Ollim a ptát se ho na různá témata, ať již o jeho fungování nebo přednostech či o jeho rozhodování co se jízdy týče.

Celý článek na Kurzweil

Image Credit: Local Motors

-jk-