Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

První automatické vozy vyjíždějí do provozu v Nizozemí

03.02.2016 | The Telegraph | www.telegraph.co.uk

V Nizozemí bylo uvedeno do provozu první automatické vozidlo pro kyvadlovou dopravu s názvem WEpod. Při první zkušební jízdě svého druhu vozidlo svezlo šest cestujících po 200 m dlouhé rovince. 

V budoucnu by měl tento automatický dopravní prostředek převážet cestující mezi městy Wageningen a Ede v provincii Gelderland. Během své testovací fáze není plánována jízda v nepříznivých podmínkách, jako v noci, při špatném počasí nebo v husté dopravě. Bezpečnost pasažérů a vozidla zajistí technici v kontrolní místnosti. Vozidlo pojme šest pasažérů a jeho maximální rychlost je 25 km/h.

V Nizozemí vyjely do provozu první automatická vozidla

Výrobce plánuje vybavit vozidlo dalšími kamerami, radarem, laserem a GPS k mapování okolí. Vozidlo bude také vybaveno větším množstvím kamer, které najdou využití jako alternativa k GPS - mohou totiž sledovat okolí podrobněji a upozornit na překážky.

WEpod si lze objednat pomocí aplikace. Pasažéři si budou moci vybrat sedadlo a upřesnit místo odjezdu. Zpočátku budou vozidla jezdit po předurčené cestě, ale od května 2016 je plánováno rozšíření do dalších oblastí Nizozemí.

Celý článek na The Telegraph

Image Credit: WEpod

-jk-