Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Prototyp Nissanu s pohonem na vodík získává konkrétní obrysy

10.08.2016 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Speciální automobil Nissan s jednotkou Solid Oxide Fuel-Cell pro přeměnu paliva na vodík na sebe poutá stále více pozornosti. První zmínka o tomto pohonu se na internetu objevila před několika měsíci.

Nyní Nissan v Rio de Janeiru odhalil dva nové prototypy  - automobil Nissan BladeGlider na elektrický pohon a prototyp s pohonem na jednotku Solid Oxide Fuel-Cell (SOFC).

Prototyp Nissanu na vodík

Druhý zmíněný prototyp produkuje při přeměně etanolu na vodík nepatrné množství CO2. Toto množství CO2 je ale snadno pohlceno rostlinami a prototyp se tak teoreticky může pyšnit nulovými emisemi. Automobilka Nissan podle oficiálního vyjádření plánuje dosáhnout „nulových emisí s nulovým dopadem na společnost”. Elektrické automobily se budou pyšnit dojezdem až 600 km. Velkou výhodou je také tichý provoz a okamžitá akcelerace.

Výhodou této technologie je, že k úspěšnému zavedení automobilů na vodíkový pohon do provozu není třeba budovat novou infrastrukturu. Automobily mohou doplnit palivo na každé stanici, která nabízí etanol. Ve skutečnosti to ani nemusí být 100% etanol. Může to být směs etanolu a vody,” uvedl ředitel Nissanu Carlos Ghosn.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Nissan

-jk-