Aktuální vydání

Číslo 4/2021 vyšlo tiskem 14. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 3. 5. 2021. 

Téma: Inteligentní budovy; Elektroinstalace; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Elektrické a úžitkové vlastnosti komerčných primárnych alkalických článkov

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

Prototyp Nissanu s pohonem na vodík získává konkrétní obrysy

10. 8. 2016 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Speciální automobil Nissan s jednotkou Solid Oxide Fuel-Cell pro přeměnu paliva na vodík na sebe poutá stále více pozornosti. První zmínka o tomto pohonu se na internetu objevila před několika měsíci.

Nyní Nissan v Rio de Janeiru odhalil dva nové prototypy  - automobil Nissan BladeGlider na elektrický pohon a prototyp s pohonem na jednotku Solid Oxide Fuel-Cell (SOFC).

Prototyp Nissanu na vodík

Druhý zmíněný prototyp produkuje při přeměně etanolu na vodík nepatrné množství CO2. Toto množství CO2 je ale snadno pohlceno rostlinami a prototyp se tak teoreticky může pyšnit nulovými emisemi. Automobilka Nissan podle oficiálního vyjádření plánuje dosáhnout „nulových emisí s nulovým dopadem na společnost”. Elektrické automobily se budou pyšnit dojezdem až 600 km. Velkou výhodou je také tichý provoz a okamžitá akcelerace.

Výhodou této technologie je, že k úspěšnému zavedení automobilů na vodíkový pohon do provozu není třeba budovat novou infrastrukturu. Automobily mohou doplnit palivo na každé stanici, která nabízí etanol. Ve skutečnosti to ani nemusí být 100% etanol. Může to být směs etanolu a vody,” uvedl ředitel Nissanu Carlos Ghosn.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Nissan

-jk-