Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Prototyp Nissanu s pohonem na vodík získává konkrétní obrysy

10.08.2016 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Speciální automobil Nissan s jednotkou Solid Oxide Fuel-Cell pro přeměnu paliva na vodík na sebe poutá stále více pozornosti. První zmínka o tomto pohonu se na internetu objevila před několika měsíci.

Nyní Nissan v Rio de Janeiru odhalil dva nové prototypy  - automobil Nissan BladeGlider na elektrický pohon a prototyp s pohonem na jednotku Solid Oxide Fuel-Cell (SOFC).

Prototyp Nissanu na vodík

Druhý zmíněný prototyp produkuje při přeměně etanolu na vodík nepatrné množství CO2. Toto množství CO2 je ale snadno pohlceno rostlinami a prototyp se tak teoreticky může pyšnit nulovými emisemi. Automobilka Nissan podle oficiálního vyjádření plánuje dosáhnout „nulových emisí s nulovým dopadem na společnost”. Elektrické automobily se budou pyšnit dojezdem až 600 km. Velkou výhodou je také tichý provoz a okamžitá akcelerace.

Výhodou této technologie je, že k úspěšnému zavedení automobilů na vodíkový pohon do provozu není třeba budovat novou infrastrukturu. Automobily mohou doplnit palivo na každé stanici, která nabízí etanol. Ve skutečnosti to ani nemusí být 100% etanol. Může to být směs etanolu a vody,” uvedl ředitel Nissanu Carlos Ghosn.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Nissan

-jk-