Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Prototyp Nissanu s pohonem na vodík získává konkrétní obrysy

10.08.2016 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Speciální automobil Nissan s jednotkou Solid Oxide Fuel-Cell pro přeměnu paliva na vodík na sebe poutá stále více pozornosti. První zmínka o tomto pohonu se na internetu objevila před několika měsíci.

Nyní Nissan v Rio de Janeiru odhalil dva nové prototypy  - automobil Nissan BladeGlider na elektrický pohon a prototyp s pohonem na jednotku Solid Oxide Fuel-Cell (SOFC).

Prototyp Nissanu na vodík

Druhý zmíněný prototyp produkuje při přeměně etanolu na vodík nepatrné množství CO2. Toto množství CO2 je ale snadno pohlceno rostlinami a prototyp se tak teoreticky může pyšnit nulovými emisemi. Automobilka Nissan podle oficiálního vyjádření plánuje dosáhnout „nulových emisí s nulovým dopadem na společnost”. Elektrické automobily se budou pyšnit dojezdem až 600 km. Velkou výhodou je také tichý provoz a okamžitá akcelerace.

Výhodou této technologie je, že k úspěšnému zavedení automobilů na vodíkový pohon do provozu není třeba budovat novou infrastrukturu. Automobily mohou doplnit palivo na každé stanici, která nabízí etanol. Ve skutečnosti to ani nemusí být 100% etanol. Může to být směs etanolu a vody,” uvedl ředitel Nissanu Carlos Ghosn.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: Nissan

-jk-