Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Program vyvinutý na FEL ČVUT v Praze dokáže automaticky vykouzlit realistické ruční malby

27.08.2016 | FEL ČVUT | www.fel.cvut.cz

Tým vědců pod vedením doc. Daniela Sýkory z  katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v  Praze vyvinul nový nástroj pro automatickou stylizaci 3D obrazu StyLit. Ten dokáže věrně reprodukovat výtvarníkův styl a vytvořit tak syntetické malby, které svou realističností zmatou i odborníka. Unikátní software je sofistikovanější než současné dostupné komerční nástroje.

StyLit ČVUT FEL 3D, Daichi Ito, Pavla Sýkorová, Pavla Sýkorová a Lukáš Vlček.

Aplikace StyLit dokáže v reálném čase stylizovat vzhled složitějších 3D modelů na základě ručně kresleného příkladu jednoduché scény vytvořené uživatelem. Hlavní výhodou nové metody je analýza šíření světla ve scéně, která umožňuje věrně reprodukovat stylizaci specifických světelných efektů, jako jsou např. lesklé odrazy, stíny, či nepřímé osvětlení. Tyto efekty dodávají výsledným syntetickým malbám realistický vzhled, který bylo obtížné dosáhnout s využitím předchozích postupů.

Na vzniku softwaru se mimo vědců z  Fakulty elektrotechnické ČVUT podílelo také šest profesionálních grafiků a zástupci společnosti Adobe. Díky této spolupráci získala metoda potenciál významným způsobem usnadnit práci výtvarníkům a otevřít možnost automatizované tvorby grafického obsahu, jehož vizuální podoba je takřka k  nerozeznání od časově náročné ruční práce.

Metoda StyLit byla přihlášena na americkém patentovém úřadě a v blízké době se plánuje spuštění demo verze pro výzkumné a nekomerční účely.

Tiskové materiály FEL ČVUT