Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Prodloužení životnosti palivových článků

27.09.2017 | Washington University in St. Louis | source.wustl.edu

Palivové články by jednoho dne mohly generovat elektřinu prakticky pro každé baterií poháněné zařízení, včetně automobilů, notebooků a mobilních telefonů. Palivové články, které využívají vodík jako palivo a vzduch jako oxidant, jsou čistší než spalovací motory, jelikož produkují energii prostřednictvím elektrochemických reakcí. A protože jejich hlavním produktem je voda, mají výrazně menší dopad na životní prostředí.

Jedním z faktorů snižujících životnost palivových článků je oxidace středové elektrolytové membrány. Tento proces vede k vytváření mezer v membráně a v konečném důsledku může způsobit zkrat.

Životnost palivových článků

Tým inženýrů Washington University in St. Louis nyní vyvinul nový způsob kontroly oxidace palivových článků. Výzkumníci použili fluorescenční spektroskopii uvnitř palivového článku a identifikovali chemikálie odpovědné za oxidaci, zejména volné radikály. Nová technika by mohla pomoci výzkumníkům v lepším porozumění rozkladu článků a navržení preventivních opatření, která by výraznou měrou prodloužila životnost palivového článku.

Celý článek na Washington University in St. Louis

Image Credit: Shutterstock

-jk-