Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Pražskému hradu začala sloužit elektrická Octavia

28.05.2012 | |

Pražský hrad začal pro každodenní kurýrní cesty využívat elektrickou Škodu Octavia Green E-line, která denně ujede něco mezi 40 a 140 kilometry. tato zástupkyně elektrické flotily vozidel Škoda je tak od začátku května testována v náročném terénu historického centra Prahy. Elektrická Octavia přejíždí především mezi Hradem, Úřadem vlády, Poslaneckou sněmovnou a Senátem. Bílá hradní Octavia je jedním z deseti elektricky poháněných vozidel Škoda, která se od začátku roku prakticky testují. Cílem zkušebního provozu je získání praktických zkušeností s použitým typem elektrického pohonu.

„Jsme rádi, že nám Pražský hrad dal tuto skvělou příležitost vyzkoušet Octavia Green E-line v praxi," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "Díky poloze hradu na kopci bude muset auto zvládat náročná stoupání i sjezdy. Proto očekáváme, že testování přinese cenné údaje pro další vývoj elektrických pohonů," dodává Pečenka.
"Vláda klade velký důraz na ochranu životního prostředí. Elektrická vozidla znamenají nulové emise a bezhlučný provoz, ale také nízké provozní náklady," říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. "Octavia Green E-line nám umožní testovat tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách, a získat s ní konkrétní zkušenosti."

Vůz bude používán především pro každodenní kurýrní cesty mezi Hradem, vládními úřady, Českou národní bankou, parlamentem a Ministerstvem zahraničí. V plánu jsou cesty i do jiných státních úřadů a na některá velvyslanectví. Kromě toho bude e-kurýrní služba obsluhovat linku na zámek v Lánech na Rakovnicku. Tak najede Octavia Green E-line 40 až 140 kilometrů za den. Za volantem bílého kombi se budou střídat tři řidiči Správy Pražského hradu.

Octavia Green E-line čerpá energii z lithium-iontové baterie se 180 články. Li-ion dodává motoru souvislý výkon 60 kW. Dojezd 150 kilometrů by byl dostatečný pro uspokojení potřeb většiny Evropanů používajících automobily ke každodenní přepravě. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně také v zavazadlovém prostoru. Pro cestující je k dispozici pět míst.

Octavia Green E-line vychází z modelu Octavia Combi. Díky modulárnímu šasi je tato řada pro umístění baterie, elektrické řídicí jednotky a elektromotoru ideální. Maximální výkon motoru je 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Taková agilita je ideální pro použití v městských podmínkách. Octavia Green E-line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 12 sekund, a její nejvyšší rychlost je 135 km/h.

Aktivity Škody v oblasti elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie značky zaměřené na co nejhospodárnější využití paliva. Škoda předpokládá, že její automobily budou v budoucnu poháněny kombinací různých technologií. To s sebou nese i snahu o maximální zefektivní současných TDI a TSI motorů ŠKODA a jejich převodovek.

foto: Volkswagen AG