Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Pražskému hradu začala sloužit elektrická Octavia

28.05.2012 | |

Pražský hrad začal pro každodenní kurýrní cesty využívat elektrickou Škodu Octavia Green E-line, která denně ujede něco mezi 40 a 140 kilometry. tato zástupkyně elektrické flotily vozidel Škoda je tak od začátku května testována v náročném terénu historického centra Prahy. Elektrická Octavia přejíždí především mezi Hradem, Úřadem vlády, Poslaneckou sněmovnou a Senátem. Bílá hradní Octavia je jedním z deseti elektricky poháněných vozidel Škoda, která se od začátku roku prakticky testují. Cílem zkušebního provozu je získání praktických zkušeností s použitým typem elektrického pohonu.

„Jsme rádi, že nám Pražský hrad dal tuto skvělou příležitost vyzkoušet Octavia Green E-line v praxi," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky Škoda. "Díky poloze hradu na kopci bude muset auto zvládat náročná stoupání i sjezdy. Proto očekáváme, že testování přinese cenné údaje pro další vývoj elektrických pohonů," dodává Pečenka.
"Vláda klade velký důraz na ochranu životního prostředí. Elektrická vozidla znamenají nulové emise a bezhlučný provoz, ale také nízké provozní náklady," říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. "Octavia Green E-line nám umožní testovat tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách, a získat s ní konkrétní zkušenosti."

Vůz bude používán především pro každodenní kurýrní cesty mezi Hradem, vládními úřady, Českou národní bankou, parlamentem a Ministerstvem zahraničí. V plánu jsou cesty i do jiných státních úřadů a na některá velvyslanectví. Kromě toho bude e-kurýrní služba obsluhovat linku na zámek v Lánech na Rakovnicku. Tak najede Octavia Green E-line 40 až 140 kilometrů za den. Za volantem bílého kombi se budou střídat tři řidiči Správy Pražského hradu.

Octavia Green E-line čerpá energii z lithium-iontové baterie se 180 články. Li-ion dodává motoru souvislý výkon 60 kW. Dojezd 150 kilometrů by byl dostatečný pro uspokojení potřeb většiny Evropanů používajících automobily ke každodenní přepravě. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně také v zavazadlovém prostoru. Pro cestující je k dispozici pět míst.

Octavia Green E-line vychází z modelu Octavia Combi. Díky modulárnímu šasi je tato řada pro umístění baterie, elektrické řídicí jednotky a elektromotoru ideální. Maximální výkon motoru je 85 kW. Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici ihned po rozjezdu. Taková agilita je ideální pro použití v městských podmínkách. Octavia Green E-line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 12 sekund, a její nejvyšší rychlost je 135 km/h.

Aktivity Škody v oblasti elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie značky zaměřené na co nejhospodárnější využití paliva. Škoda předpokládá, že její automobily budou v budoucnu poháněny kombinací různých technologií. To s sebou nese i snahu o maximální zefektivní současných TDI a TSI motorů ŠKODA a jejich převodovek.

foto: Volkswagen AG