Aktuální vydání

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 20. 1. 2021. V elektronické verzi na webu 10. 2. 2021. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů

Číslo 6/2020 vyšlo tiskem 14. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 18. 12. 2020.

Veletrhy a výstavy
Ohlédnutí za dvacátým druhým ročníkem Designbloku
Soutěž časopisu Světlo na veletrhu FOR ARCH a FOR GARDEN 2020

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 48
Světelný design pro show Vivaldianno
Světlík – dílna se světlem a o světle pro děti

Práce s virtuální realitou, bezdrátová zařízení a letadla využívající energii z blesků

16. 11. 2016 | ČEZ a.s. | www.cez.cz

Na centrále Skupiny ČEZ proběhl podruhé Inovační maraton. Čtyřiadvacet hodin v kuse vymýšlela třicítka studentů v 6 týmech originální inovace, a pomáhala tak Skupině ČEZ s řešením strategických otázek. Akce byla určená pro studenty a čerstvé absolventy vysokých škol, kteří se nebojí výzev, mají chuť na sobě pracovat a chtějí poznat fungování velké společnosti.

Inovační maraton je koncipován jako soutěž týmů, které řeší zadání spojené s reálnými potřebami firmy. Během 24 hodin účastníci vymýšlí originální a inovativní řešení a spolupracují u toho se stratégy a inovátory Skupiny ČEZ, od nichž získávají zpětnou vazbu. Mezi nápady se letos objevilo využívání virtuální reality při představování produktů, bezdrátová zařízení či orientace na chytré domácnosti.

ČEZ inovační maraton 2016

„Bylo obtížné snažit se být produktivní po celých 24 hodin a vymýšlet nové nápady. Také jsme si museli dávat pozor, abychom měli neustále v hlavě, co vlastně řešíme, co je zadání a neodbíhali příliš daleko,“ potvrzuje náročnost akce jeden z účastníků Martin Pátek.

Inovační maraton probíhá 24 hodin v kuse, aby si účastníci vyzkoušeli práci pod tlakem a v náročných podmínkách. Navíc musejí spolupracovat v týmech s lidmi z různých oborů, které ten den viděli úplně poprvé. Studenti naopak během maratonu získávají zkušenosti, nové informace i praxi z tvorby produktů. Součástí akce byla také projížďka v elektromobilu a networking se zaměstnanci různých divizí ČEZ. Vítězný tým vyhrál placenou stáž ve Skupině ČEZ a bude mít šanci dále rozpracovat svůj koncept.

„Já jsem absolutně spokojená, program splnil má očekávání. Chtěla jsem se seznámit s inovačními technikami, získat nové kontakty, poznat Skupinu ČEZ z trošku jiného hlediska, protože jsem pro ČEZ už jednou pracovala v jiné souvislosti. Takže pro mě za jedna,“ hodnotí akci studentka Tereza Žilkováz vítězného týmu, který přišel s inovativním řešením spojeným s virtuální realitou. „Hodně mě překvapilo, že jsme v našem týmu neměli žádnou velkou krizi. Očekávala jsem, že budu opravdu hodně unavená, že na sebe budeme k ránu třeba naštvaní. Ale ne, fakt nám to klapalo až do konce,“ dodává.

Spokojenost zavládla i mezi organizátory. „Je neuvěřitelně inspirativní vidět zapálené mladé lidi z různých škol a s různými zájmy, kteří dávají hlavy dohromady a vymýšlí velké věci. I když jsme – stejně jako loni – zažili napjaté chvilky, celkový dojem z akce je pro mě perfektní. Chci moc poděkovat všem účastníkům. Byli velice stateční! Nyní jejich nápady rozpracujeme a doufám, že některé účastníky brzy přivítáme ve Skupině ČEZ jako nové kolegy,“ říká Petr Disman, manažer projektů strategie Skupiny ČEZ.

Tiskové materiály ČEZ