Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Počítač Watson společnosti IBM učí roboty sociálním dovednostem

5. 10. 2015 | Impact Lab | www.impactlab.net

Společnost IBM chce naučit roboty lépe porozumět a napodobit lidskou komunikaci. Využívá k tomu několik technik, které vyvinula v rámci svého projektu počítače Watson.

Během své přednášky na konferenci RoboBusiness v kalifornském San José předvedl Robert High, šéf technologické divize v IBM, za pomoci malého humanoidního robota některé z metod, které jeho tým využívá.

Watson učí roboty sociální interakci

Robot - model Nao společnosti Aldebaran, během konverzace s Highem hovořil s reálnou intonací a svoou řeč doprovázel odpovídajícími gesty rukou. Dokonce vyjádřil jistý náznak netrpělivosti a sakrasmu, když předstíral pohled na hodinky v momentě, kdy nabádal Higha, aby uspíšil konverzaci.

Interakce s roboty se stává stále důležitějším tématem, protože průmyslové roboty vstupují do dalších a dalších odvětví a začínají spolupracovat s lidmi. Vznikají proto firmy, ktteré vyvíjejí roboty specializované na využití ve skladech, kancelářích a domácnostech.

Celý článek na Impact Lab

Image Credit: Wikipedia

-jk-