Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Platypus – osobní elektrická ponorka

02.12.2013 | |

Jistě se nejedná o první pokus sestrojit osobní ponorku, ale tato na to jde přece jen poněkud jinak. Jmenuje se Platypus a pod hladinu dopraví dvě osoby, zatímco sama zůstane nahoře. Vlastně se jedná o elektrický trimaran, který se řídí podobně jako motorka – řidič obkročmo sedí na jeho prostřední části. Jakmile se dostane na místo, kde si přeje potopit se, zastaví a prostřední část se s ním potopí několik metrů pod hladinu. Zde se prostřední část pohybuje díky dvěma motorům od společnsti Torqueedo, napájenými 10kW lithium-iontovou baterií. Motory dodají trimaranu rychlost až 10 uzlů a baterie umožní dojezd až 45 km při rychlosti 5 uzlů za hodinu.

Více o tomto plavidle naleznete například ZDE