Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Platypus – osobní elektrická ponorka

02.12.2013 | |

Jistě se nejedná o první pokus sestrojit osobní ponorku, ale tato na to jde přece jen poněkud jinak. Jmenuje se Platypus a pod hladinu dopraví dvě osoby, zatímco sama zůstane nahoře. Vlastně se jedná o elektrický trimaran, který se řídí podobně jako motorka – řidič obkročmo sedí na jeho prostřední části. Jakmile se dostane na místo, kde si přeje potopit se, zastaví a prostřední část se s ním potopí několik metrů pod hladinu. Zde se prostřední část pohybuje díky dvěma motorům od společnsti Torqueedo, napájenými 10kW lithium-iontovou baterií. Motory dodají trimaranu rychlost až 10 uzlů a baterie umožní dojezd až 45 km při rychlosti 5 uzlů za hodinu.

Více o tomto plavidle naleznete například ZDE