Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

Platypus – osobní elektrická ponorka

02.12.2013 | |

Jistě se nejedná o první pokus sestrojit osobní ponorku, ale tato na to jde přece jen poněkud jinak. Jmenuje se Platypus a pod hladinu dopraví dvě osoby, zatímco sama zůstane nahoře. Vlastně se jedná o elektrický trimaran, který se řídí podobně jako motorka – řidič obkročmo sedí na jeho prostřední části. Jakmile se dostane na místo, kde si přeje potopit se, zastaví a prostřední část se s ním potopí několik metrů pod hladinu. Zde se prostřední část pohybuje díky dvěma motorům od společnsti Torqueedo, napájenými 10kW lithium-iontovou baterií. Motory dodají trimaranu rychlost až 10 uzlů a baterie umožní dojezd až 45 km při rychlosti 5 uzlů za hodinu.

Více o tomto plavidle naleznete například ZDE