Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Platypus – osobní elektrická ponorka

02.12.2013 | |

Jistě se nejedná o první pokus sestrojit osobní ponorku, ale tato na to jde přece jen poněkud jinak. Jmenuje se Platypus a pod hladinu dopraví dvě osoby, zatímco sama zůstane nahoře. Vlastně se jedná o elektrický trimaran, který se řídí podobně jako motorka – řidič obkročmo sedí na jeho prostřední části. Jakmile se dostane na místo, kde si přeje potopit se, zastaví a prostřední část se s ním potopí několik metrů pod hladinu. Zde se prostřední část pohybuje díky dvěma motorům od společnsti Torqueedo, napájenými 10kW lithium-iontovou baterií. Motory dodají trimaranu rychlost až 10 uzlů a baterie umožní dojezd až 45 km při rychlosti 5 uzlů za hodinu.

Více o tomto plavidle naleznete například ZDE