Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Platypus – osobní elektrická ponorka

02.12.2013 | |

Jistě se nejedná o první pokus sestrojit osobní ponorku, ale tato na to jde přece jen poněkud jinak. Jmenuje se Platypus a pod hladinu dopraví dvě osoby, zatímco sama zůstane nahoře. Vlastně se jedná o elektrický trimaran, který se řídí podobně jako motorka – řidič obkročmo sedí na jeho prostřední části. Jakmile se dostane na místo, kde si přeje potopit se, zastaví a prostřední část se s ním potopí několik metrů pod hladinu. Zde se prostřední část pohybuje díky dvěma motorům od společnsti Torqueedo, napájenými 10kW lithium-iontovou baterií. Motory dodají trimaranu rychlost až 10 uzlů a baterie umožní dojezd až 45 km při rychlosti 5 uzlů za hodinu.

Více o tomto plavidle naleznete například ZDE