Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Více aktualit

Phoenix-Zeppelin na veletrhu Czech Rail Days v Ostravě

31.05.2012 | |

Phoenix-Zeppelin se od 19. do 21. června zúčastní Czech Rail Days v Ostravě, největšího specializovaného veletrhu v oboru železniční dopravy v České republice. Pro návštěvníky jsou připraveny motory v lokomotivních aplikacích.

Hlavní část exponátů Phoenix-Zeppelin se bude nacházet v expozici společnosti CZ LOKO, a.s. V modernizované lokomotivě 753.601 bude osvědčený dvanáctiválec Caterpillar 3512 CHD o výkonu 1 550 kW. „Motor tohoto typu byl v loňském roce jubilejním 500. lokomotivním motorem Caterpillar, který společnost Phoenix-Zeppelin dodala minulý rok,“ řekl Zdeněk Řešátko, ředitel divize energetické systémy z Phoenix-Zeppelin. V lokomotivě typu 744 je instalován motor Caterpillar 3508C o výkonu 1 000 kW.
Návštěvníci mohou zhlédnout na volné ploše expozici malých motorů, která názorně ukazuje rozdíly v konstrukci motorů splňujících emise dle současné legislativy EU Stage IIIB. Konkrétně se jedná o motory Cat C4.4 určené pro drážní speciály – SVP, MUV 71 a MUV 74. V obou případech jde o řadové přeplňované elektronicky řízené čtyřválce se zdvihovým objemem 4,4 litru, přímým vstřikem paliva, systémem common rail a mezichladičem plnicího vzduchu.

Rozdíl mezi motorem Cat C4.4 97 kW / 2 200 ot·min-1 splňujícím emisní normu STAGE IIIA a zde představenou novinkou Cat C4.4 129,5 kW / 2 200 ot·min-1 Stage IIIB je v použité technologii EGR ‒ částečné recirkulaci spalin doplněné o emisní modul složený z oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic v tomto případě s pasivní regenerací.

K prohlédnutí bude plynový motor Caterpillar 3412G instalovaný v modernizované lokomotivě řady 714. Na modernizaci této lokomotivy se podílejí společnosti VÍTKOVICE Doprava, a.s., CZ LOKO, a.s., Phoenix-Zeppelin a další. Ověření provozuschopnosti tohoto motoru v trakci má zásadní význam. Plynové motory výkonů nad 300 kW se dosud používaly především v režimu konstantních otáček a málo se měnící zátěže, například v teplárenství, v kogeneračních jednotkách nebo k pohonu kompresorů.

„Provozní náklady u plynového motoru jsou na úrovni 40–50 % provozních nákladů u stejně výkonného dieselového motoru,“ řekl Zdeněk Řešátko. „To je také důvod, proč provozovatelé různých strojů zvažují náhradu dieselového motoru motorem plynovým. Předpokladem úspěchu většího rozšíření plynových motorů v této oblasti je zachování dynamiky dieselového motoru při splnění požadovaných emisí,“ dodal Zdeněk Řešátko.

Divize energetické systémy společnosti Phoenix-Zeppelin dodala za 20 let existence více než 500 lokomotivních motorů Caterpillar do nejrůznějších typů trakčních vozidel.

www.p-z.cz