Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Více aktualit

Phoenix-Zeppelin na veletrhu Czech Rail Days v Ostravě

31.05.2012 | |

Phoenix-Zeppelin se od 19. do 21. června zúčastní Czech Rail Days v Ostravě, největšího specializovaného veletrhu v oboru železniční dopravy v České republice. Pro návštěvníky jsou připraveny motory v lokomotivních aplikacích.

Hlavní část exponátů Phoenix-Zeppelin se bude nacházet v expozici společnosti CZ LOKO, a.s. V modernizované lokomotivě 753.601 bude osvědčený dvanáctiválec Caterpillar 3512 CHD o výkonu 1 550 kW. „Motor tohoto typu byl v loňském roce jubilejním 500. lokomotivním motorem Caterpillar, který společnost Phoenix-Zeppelin dodala minulý rok,“ řekl Zdeněk Řešátko, ředitel divize energetické systémy z Phoenix-Zeppelin. V lokomotivě typu 744 je instalován motor Caterpillar 3508C o výkonu 1 000 kW.
Návštěvníci mohou zhlédnout na volné ploše expozici malých motorů, která názorně ukazuje rozdíly v konstrukci motorů splňujících emise dle současné legislativy EU Stage IIIB. Konkrétně se jedná o motory Cat C4.4 určené pro drážní speciály – SVP, MUV 71 a MUV 74. V obou případech jde o řadové přeplňované elektronicky řízené čtyřválce se zdvihovým objemem 4,4 litru, přímým vstřikem paliva, systémem common rail a mezichladičem plnicího vzduchu.

Rozdíl mezi motorem Cat C4.4 97 kW / 2 200 ot·min-1 splňujícím emisní normu STAGE IIIA a zde představenou novinkou Cat C4.4 129,5 kW / 2 200 ot·min-1 Stage IIIB je v použité technologii EGR ‒ částečné recirkulaci spalin doplněné o emisní modul složený z oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic v tomto případě s pasivní regenerací.

K prohlédnutí bude plynový motor Caterpillar 3412G instalovaný v modernizované lokomotivě řady 714. Na modernizaci této lokomotivy se podílejí společnosti VÍTKOVICE Doprava, a.s., CZ LOKO, a.s., Phoenix-Zeppelin a další. Ověření provozuschopnosti tohoto motoru v trakci má zásadní význam. Plynové motory výkonů nad 300 kW se dosud používaly především v režimu konstantních otáček a málo se měnící zátěže, například v teplárenství, v kogeneračních jednotkách nebo k pohonu kompresorů.

„Provozní náklady u plynového motoru jsou na úrovni 40–50 % provozních nákladů u stejně výkonného dieselového motoru,“ řekl Zdeněk Řešátko. „To je také důvod, proč provozovatelé různých strojů zvažují náhradu dieselového motoru motorem plynovým. Předpokladem úspěchu většího rozšíření plynových motorů v této oblasti je zachování dynamiky dieselového motoru při splnění požadovaných emisí,“ dodal Zdeněk Řešátko.

Divize energetické systémy společnosti Phoenix-Zeppelin dodala za 20 let existence více než 500 lokomotivních motorů Caterpillar do nejrůznějších typů trakčních vozidel.

www.p-z.cz