Aktuální vydání

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 20. 1. 2021. V elektronické verzi na webu 10. 2. 2021. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů

Číslo 6/2020 vyšlo tiskem 14. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 18. 12. 2020.

Veletrhy a výstavy
Ohlédnutí za dvacátým druhým ročníkem Designbloku
Soutěž časopisu Světlo na veletrhu FOR ARCH a FOR GARDEN 2020

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 48
Světelný design pro show Vivaldianno
Světlík – dílna se světlem a o světle pro děti

Osobní továrna na výrobu obvodů

24. 10. 2014 | |

Startup BotFactory z Newyorského Brooklynu vyvíjí nástroj, který umožní hardwarovým společnostem získat významnou konkurenční výhodu. Již řadu let vytvářejí průmysloví designéři pomocí 3D tiskáren a laserových řezaček své prototypy během několika hodin. Elektrotechnici ale byli až do teď nuceni při vytváření prototypů používat tradiční metody. Ty jsou drahé, zdlouhavé a vyžadují chaotické a složité procesy.

"Squink" od BotFactory slibuje profesionálním elektrotechnikům, ale i bastlířům a dalším nadšencům možnost rychle stavět a testovat obvody, a přiotm snížit dobu jejich výroby někam ke 30 minutám, a náklady k 5 dolarům za kus nebo ještě níže.

S pomocí Squink budou moci vývojáři testovat a ladit malé části obvodu dříve, než je budou integrovat do větších systémů a také celý systém sám o sobě bude snadněji testovatelný. Geograficky rozptýlené týmy budou moci účinně spolupracovat na návrzích obvodů, které si budou posílat prostřednictvím elektronické pošty. Squink tak vlastně bude prvním „teleportem obvodů“ na světě.

Tzv. rapid prototyping v sobě nese příslib zrychlení vývoje. To umožní návrhářům hardwaru vyvíjet zákaznicky daleko přívětivější produkty. Zavedením tzv. agilního vývoje se urychlí vývojový cyklus, zlepší přizpůsobivost prototypů změnám a tím i obchodní hodnota konečného výrobku. Naopak se sníží riziko neúspěchu projektu. Náklady a harmonogram budou předvídatelnější a firmy budou moci udržet své duševní vlastnictví v bezpečí pod vlastní střechou.

Projekt Squink v srpnu na Kickstarter vydělal požadovaných 100 000 dolarů a bude se tedy realizovat. Nový nástroj má všechny předpoklady změnit pravidla hry v hardwarovém průmyslu.

Stránka projektu na Kickstarter
Více informací o Squink, navštivte na BotFactory