Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

ORNL zmenšuje transformátory pro elektromobily

30.10.2014 | |

Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) vytvořily invertor pro ještě lehčí, výkonnější a účinnější elektromobily. Jeho srdcem je širokopásmový polovodičový materiál z karbidu křemíku, odlišného od standardních polovodičových materiálů. Invertor ORNL dosahuje při malých rozměrech a hmotnosti vyšší hustoty výkonu.

Širokopásmová polovodičová technologie je pro invertory v elektroautech nejlepším řešením, tvrdí Madhu Chinthavali, vedoucí projektu. Jejími výhodami jsou – kromě nižší hmotnosti – vyšší vlastní spolehlivost a celková účinnost, vyšší rozsah frekvenční i operačních teplot.

30kW invertor od ORNL má vylepšené chlazení, např. i díky použití několika malých kapacitorů zapojených paralelně, což umožnilo umístit prvky o rozdílných teplotách blízko sebe, redukujíce tak ztráty elektrické energie.

První prototyp kapalinou chlazeného trakčního invertoru je z poloviny produktem 3D tisku. Účinnost invertoru při změně stejnosměrného proudu na střídavý je odhadována na téměř 99 %. Chinthavali chce poměr tištěných prvků ještě zvýšit, stejně jako hustotu výkonu.

Tisková zpráva: ORNL
Foto: ORNL