Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

ORNL zmenšuje transformátory pro elektromobily

30.10.2014 | |

Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) vytvořily invertor pro ještě lehčí, výkonnější a účinnější elektromobily. Jeho srdcem je širokopásmový polovodičový materiál z karbidu křemíku, odlišného od standardních polovodičových materiálů. Invertor ORNL dosahuje při malých rozměrech a hmotnosti vyšší hustoty výkonu.

Širokopásmová polovodičová technologie je pro invertory v elektroautech nejlepším řešením, tvrdí Madhu Chinthavali, vedoucí projektu. Jejími výhodami jsou – kromě nižší hmotnosti – vyšší vlastní spolehlivost a celková účinnost, vyšší rozsah frekvenční i operačních teplot.

30kW invertor od ORNL má vylepšené chlazení, např. i díky použití několika malých kapacitorů zapojených paralelně, což umožnilo umístit prvky o rozdílných teplotách blízko sebe, redukujíce tak ztráty elektrické energie.

První prototyp kapalinou chlazeného trakčního invertoru je z poloviny produktem 3D tisku. Účinnost invertoru při změně stejnosměrného proudu na střídavý je odhadována na téměř 99 %. Chinthavali chce poměr tištěných prvků ještě zvýšit, stejně jako hustotu výkonu.

Tisková zpráva: ORNL
Foto: ORNL