Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 17. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Osram přebírá společnost Ring Automotive Po schválení převzetí společnosti Ring Automotive společností Osram britským Úřadem pro…

Více aktualit

ORNL zmenšuje transformátory pro elektromobily

31.10.2014 | |

Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) vytvořily invertor pro ještě lehčí, výkonnější a účinnější elektromobily. Jeho srdcem je širokopásmový polovodičový materiál z karbidu křemíku, nepodobný standardním PV materiálům. Invertor ORNL dosahuje při malých rozměrech a váze vyšší hustoty výkonu.

Širokopásmová PV technologie je pro invertory v elektroautech nejlepším řešením, tvrdí Madhu Chinthavali, vůdce projektu. Jejími výhodami jsou – kromě nižší hmotnosti – vyšší vlastní spolehlivost a celková účinnost, vyšší rozsah frekvenční i operačních teplot.

30kW inverter od ORNL má vylepšené chlazení, např. i díky použití několika malých kapacitorů zapojených paralelně, což umožnilo umístit prvky o rozdílných blízko sebe, redukujíce ztráty el. en.

První prototyp kapalinou chlazeného trakčního invertoru je z poloviny produktem 3D tisku, účinnost výroby se odhaduje až na 99 %. Chinthavali chce poměr tištěných prvků ještě zvýšit, stejně jako hustotu výkonu.

Tisková zpráva: ORNL
Foto: ORNL