Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Ohnivzdorné lithium-iontové baterie

28.08.2018 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Výzkumníci přišli s novým řešením pro bezpečnější lithium-iontové baterie: tekutým elektrolytem, který při nárazu okamžitě ztvrdne. Nový elektrolyt by mohl zabránit přehřívání a výbuchu baterií, například při autonehodě nebo tvrdém nárazu.

Lithium-iontové akumulátory obsahují dvě elektrody oddělené tenkým plastovým povlakem a ponořené do tekutého elektrolytu. Dojde-li k porušení plastového oddělovače, elektrody se mohou navzájem „dotknout“. Dojde ke zkratu baterie a jejímu zahřátí, což může způsobit vznícení tekutého elektrolytu.

Ohnivzdorné li-ion baterie

Řešení výzkumníků je snadné. Použili stejný elektrolyt ponořený do tekutiny, který však v případě vystavení velkému napětí ztvrdne. Při porušení nebo propíchnutí baterie tedy elektrolyt vmžiku ztvrdne a zabrání kontaktu elektrod.

 

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Gabriel Veith

-jk-