Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Ohnivzdorné lithium-iontové baterie

28.08.2018 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Výzkumníci přišli s novým řešením pro bezpečnější lithium-iontové baterie: tekutým elektrolytem, který při nárazu okamžitě ztvrdne. Nový elektrolyt by mohl zabránit přehřívání a výbuchu baterií, například při autonehodě nebo tvrdém nárazu.

Lithium-iontové akumulátory obsahují dvě elektrody oddělené tenkým plastovým povlakem a ponořené do tekutého elektrolytu. Dojde-li k porušení plastového oddělovače, elektrody se mohou navzájem „dotknout“. Dojde ke zkratu baterie a jejímu zahřátí, což může způsobit vznícení tekutého elektrolytu.

Ohnivzdorné li-ion baterie

Řešení výzkumníků je snadné. Použili stejný elektrolyt ponořený do tekutiny, který však v případě vystavení velkému napětí ztvrdne. Při porušení nebo propíchnutí baterie tedy elektrolyt vmžiku ztvrdne a zabrání kontaktu elektrod.

 

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Gabriel Veith

-jk-