Aktuální vydání

Číslo 4/2021 vyšlo tiskem 14. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 3. 5. 2021. 

Téma: Inteligentní budovy; Elektroinstalace; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Elektrické a úžitkové vlastnosti komerčných primárnych alkalických článkov

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

Odpověď na Tesla baterii – Mercedes-Benz představil konkurenční řešení

17. 6. 2015 | The Verge | www.theverge.com

Tesla je po zásluze výrobce, který může bez výhrad nabízet baterie obrovských kapacit, jež stačí připevnit ke zdi vašeho domu, určitě ale není jediným producentem automobilů na elektrický pohon.

Na scénu nyní vstupuje Daimler - německý konglomerát plánuje od září letošního roku nabízet ve své domovině baterie značky Mercedes-Benz a to skrze svou dceřinou společnost Accumotive. Zakázky přijímá již teď.

Mercedes-Benz new battery

Stejně jako v případě Tesly jsou baterie Mercedesu vyrobeny z článků koncipovaných pro automobily a jsou navrženy tak, aby dokázaly stejnoměrně využít svou kapacitu, takže sluneční energii lze skladovat přes noc a domácnosti z ní mohou čerpat mimo špičku. Daimler uvádí, že lze kombinovat až 8 článků - každý o kapacitě 2,5 kWh, celkem tedy 20kWh - baterii tak bez problémů využijí domácnosti i firmy. Je nasnadě, že společnost bude nabízet i vysokokapacitní baterie pro náročnější odběratele. Podobnou možnost představila i Tesla pod názvem "Powerpack", což je kombinace několik baterií Powerwall o kapacitě 10 a více MWh.

Tesla dle svých slov zaznamenala enormní zájem o baterie Powerwall, lze tedy předpokládat, že vstup Mercedesu na trh pomůže tuto technologii rozšířit - a trocha konkurence nikdy není na škodu. Cena zařízení nebyla zveřejněna, baterie Tesly začínají na 3500 dolarech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Daimler

-jk-