Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

Odpověď na Tesla baterii – Mercedes-Benz představil konkurenční řešení

17.06.2015 | The Verge | www.theverge.com

Tesla je po zásluze výrobce, který může bez výhrad nabízet baterie obrovských kapacit, jež stačí připevnit ke zdi vašeho domu, určitě ale není jediným producentem automobilů na elektrický pohon.

Na scénu nyní vstupuje Daimler - německý konglomerát plánuje od září letošního roku nabízet ve své domovině baterie značky Mercedes-Benz a to skrze svou dceřinou společnost Accumotive. Zakázky přijímá již teď.

Mercedes-Benz new battery

Stejně jako v případě Tesly jsou baterie Mercedesu vyrobeny z článků koncipovaných pro automobily a jsou navrženy tak, aby dokázaly stejnoměrně využít svou kapacitu, takže sluneční energii lze skladovat přes noc a domácnosti z ní mohou čerpat mimo špičku. Daimler uvádí, že lze kombinovat až 8 článků - každý o kapacitě 2,5 kWh, celkem tedy 20kWh - baterii tak bez problémů využijí domácnosti i firmy. Je nasnadě, že společnost bude nabízet i vysokokapacitní baterie pro náročnější odběratele. Podobnou možnost představila i Tesla pod názvem "Powerpack", což je kombinace několik baterií Powerwall o kapacitě 10 a více MWh.

Tesla dle svých slov zaznamenala enormní zájem o baterie Powerwall, lze tedy předpokládat, že vstup Mercedesu na trh pomůže tuto technologii rozšířit - a trocha konkurence nikdy není na škodu. Cena zařízení nebyla zveřejněna, baterie Tesly začínají na 3500 dolarech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Daimler

-jk-