Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Odpověď na Tesla baterii – Mercedes-Benz představil konkurenční řešení

17.06.2015 | The Verge | www.theverge.com

Tesla je po zásluze výrobce, který může bez výhrad nabízet baterie obrovských kapacit, jež stačí připevnit ke zdi vašeho domu, určitě ale není jediným producentem automobilů na elektrický pohon.

Na scénu nyní vstupuje Daimler - německý konglomerát plánuje od září letošního roku nabízet ve své domovině baterie značky Mercedes-Benz a to skrze svou dceřinou společnost Accumotive. Zakázky přijímá již teď.

Mercedes-Benz new battery

Stejně jako v případě Tesly jsou baterie Mercedesu vyrobeny z článků koncipovaných pro automobily a jsou navrženy tak, aby dokázaly stejnoměrně využít svou kapacitu, takže sluneční energii lze skladovat přes noc a domácnosti z ní mohou čerpat mimo špičku. Daimler uvádí, že lze kombinovat až 8 článků - každý o kapacitě 2,5 kWh, celkem tedy 20kWh - baterii tak bez problémů využijí domácnosti i firmy. Je nasnadě, že společnost bude nabízet i vysokokapacitní baterie pro náročnější odběratele. Podobnou možnost představila i Tesla pod názvem "Powerpack", což je kombinace několik baterií Powerwall o kapacitě 10 a více MWh.

Tesla dle svých slov zaznamenala enormní zájem o baterie Powerwall, lze tedy předpokládat, že vstup Mercedesu na trh pomůže tuto technologii rozšířit - a trocha konkurence nikdy není na škodu. Cena zařízení nebyla zveřejněna, baterie Tesly začínají na 3500 dolarech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Daimler

-jk-