Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Odpověď na Tesla baterii – Mercedes-Benz představil konkurenční řešení

17.06.2015 | The Verge | www.theverge.com

Tesla je po zásluze výrobce, který může bez výhrad nabízet baterie obrovských kapacit, jež stačí připevnit ke zdi vašeho domu, určitě ale není jediným producentem automobilů na elektrický pohon.

Na scénu nyní vstupuje Daimler - německý konglomerát plánuje od září letošního roku nabízet ve své domovině baterie značky Mercedes-Benz a to skrze svou dceřinou společnost Accumotive. Zakázky přijímá již teď.

Mercedes-Benz new battery

Stejně jako v případě Tesly jsou baterie Mercedesu vyrobeny z článků koncipovaných pro automobily a jsou navrženy tak, aby dokázaly stejnoměrně využít svou kapacitu, takže sluneční energii lze skladovat přes noc a domácnosti z ní mohou čerpat mimo špičku. Daimler uvádí, že lze kombinovat až 8 článků - každý o kapacitě 2,5 kWh, celkem tedy 20kWh - baterii tak bez problémů využijí domácnosti i firmy. Je nasnadě, že společnost bude nabízet i vysokokapacitní baterie pro náročnější odběratele. Podobnou možnost představila i Tesla pod názvem "Powerpack", což je kombinace několik baterií Powerwall o kapacitě 10 a více MWh.

Tesla dle svých slov zaznamenala enormní zájem o baterie Powerwall, lze tedy předpokládat, že vstup Mercedesu na trh pomůže tuto technologii rozšířit - a trocha konkurence nikdy není na škodu. Cena zařízení nebyla zveřejněna, baterie Tesly začínají na 3500 dolarech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Daimler

-jk-