Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Odpověď na Tesla baterii – Mercedes-Benz představil konkurenční řešení

17.06.2015 | The Verge | www.theverge.com

Tesla je po zásluze výrobce, který může bez výhrad nabízet baterie obrovských kapacit, jež stačí připevnit ke zdi vašeho domu, určitě ale není jediným producentem automobilů na elektrický pohon.

Na scénu nyní vstupuje Daimler - německý konglomerát plánuje od září letošního roku nabízet ve své domovině baterie značky Mercedes-Benz a to skrze svou dceřinou společnost Accumotive. Zakázky přijímá již teď.

Mercedes-Benz new battery

Stejně jako v případě Tesly jsou baterie Mercedesu vyrobeny z článků koncipovaných pro automobily a jsou navrženy tak, aby dokázaly stejnoměrně využít svou kapacitu, takže sluneční energii lze skladovat přes noc a domácnosti z ní mohou čerpat mimo špičku. Daimler uvádí, že lze kombinovat až 8 článků - každý o kapacitě 2,5 kWh, celkem tedy 20kWh - baterii tak bez problémů využijí domácnosti i firmy. Je nasnadě, že společnost bude nabízet i vysokokapacitní baterie pro náročnější odběratele. Podobnou možnost představila i Tesla pod názvem "Powerpack", což je kombinace několik baterií Powerwall o kapacitě 10 a více MWh.

Tesla dle svých slov zaznamenala enormní zájem o baterie Powerwall, lze tedy předpokládat, že vstup Mercedesu na trh pomůže tuto technologii rozšířit - a trocha konkurence nikdy není na škodu. Cena zařízení nebyla zveřejněna, baterie Tesly začínají na 3500 dolarech.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Daimler

-jk-