Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Více aktualit

Nový způsob navýšení energetické kapacity lithiových baterií

29.03.2019 | MIT | www.mit.edu

Výzkumníci po celém světě bez přestání usilují o vytvoření menších a lehčích baterií, které by umožnily větší dojezd elektrických automobilů nebo delší provoz přenosné elektroniky bez nutnosti dobíjení. Výzkumníkům MIT se nyní ve spolupráci s čínskými kolegy podařilo vytvořit novou verzi katody, která je klíčovou komponentou každé baterie.

Tým popisuje svůj koncept jako „hybridní“ katodu, protože kombinuje aspekty dvou různých metod. Jedna z nich zvyšuje energetický výkon na kilogram (gravimetrická hustota energie), zatímco druhá metoda zvyšuje množství energie na litr (objemová hustota energie). Tato synergická kombinace přináší výhody obou řešení a otevírá dveře dalším možnostem využití.

Vyšší energetická kapacita baterie

Dnešní lithium-iontové baterie používají katody vyrobené z oxidů přechodných kovů, ale nadějnou alternativou pro lehčí baterie jsou katody vyrobené ze síry. Tyto se obvykle vyrábějí pomocí jednoho ze dvou způsobů – vsunutím nebo konverzí. Týmu výzkumníků se podařilo zkombinovat oba přístupy a vytvořit katodu spojující oba typy disulfidu molybdenu zvaného Chevrelova fáze a čistou síru.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-