Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Nový způsob navýšení energetické kapacity lithiových baterií

29.03.2019 | MIT | www.mit.edu

Výzkumníci po celém světě bez přestání usilují o vytvoření menších a lehčích baterií, které by umožnily větší dojezd elektrických automobilů nebo delší provoz přenosné elektroniky bez nutnosti dobíjení. Výzkumníkům MIT se nyní ve spolupráci s čínskými kolegy podařilo vytvořit novou verzi katody, která je klíčovou komponentou každé baterie.

Tým popisuje svůj koncept jako „hybridní“ katodu, protože kombinuje aspekty dvou různých metod. Jedna z nich zvyšuje energetický výkon na kilogram (gravimetrická hustota energie), zatímco druhá metoda zvyšuje množství energie na litr (objemová hustota energie). Tato synergická kombinace přináší výhody obou řešení a otevírá dveře dalším možnostem využití.

Vyšší energetická kapacita baterie

Dnešní lithium-iontové baterie používají katody vyrobené z oxidů přechodných kovů, ale nadějnou alternativou pro lehčí baterie jsou katody vyrobené ze síry. Tyto se obvykle vyrábějí pomocí jednoho ze dvou způsobů – vsunutím nebo konverzí. Týmu výzkumníků se podařilo zkombinovat oba přístupy a vytvořit katodu spojující oba typy disulfidu molybdenu zvaného Chevrelova fáze a čistou síru.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-