Aktuální vydání

Číslo 1/2021 vyšlo tiskem 20. 1. 2021. V elektronické verzi na webu 10. 2. 2021. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Univerzální bezdrátové nabíjení elektromobilů

Číslo 6/2020 vyšlo tiskem 14. 12. 2020. V elektronické verzi na webu 18. 12. 2020.

Veletrhy a výstavy
Ohlédnutí za dvacátým druhým ročníkem Designbloku
Soutěž časopisu Světlo na veletrhu FOR ARCH a FOR GARDEN 2020

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 48
Světelný design pro show Vivaldianno
Světlík – dílna se světlem a o světle pro děti

Nový způsob navýšení energetické kapacity lithiových baterií

29. 3. 2019 | MIT | www.mit.edu

Výzkumníci po celém světě bez přestání usilují o vytvoření menších a lehčích baterií, které by umožnily větší dojezd elektrických automobilů nebo delší provoz přenosné elektroniky bez nutnosti dobíjení. Výzkumníkům MIT se nyní ve spolupráci s čínskými kolegy podařilo vytvořit novou verzi katody, která je klíčovou komponentou každé baterie.

Tým popisuje svůj koncept jako „hybridní“ katodu, protože kombinuje aspekty dvou různých metod. Jedna z nich zvyšuje energetický výkon na kilogram (gravimetrická hustota energie), zatímco druhá metoda zvyšuje množství energie na litr (objemová hustota energie). Tato synergická kombinace přináší výhody obou řešení a otevírá dveře dalším možnostem využití.

Vyšší energetická kapacita baterie

Dnešní lithium-iontové baterie používají katody vyrobené z oxidů přechodných kovů, ale nadějnou alternativou pro lehčí baterie jsou katody vyrobené ze síry. Tyto se obvykle vyrábějí pomocí jednoho ze dvou způsobů – vsunutím nebo konverzí. Týmu výzkumníků se podařilo zkombinovat oba přístupy a vytvořit katodu spojující oba typy disulfidu molybdenu zvaného Chevrelova fáze a čistou síru.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-