Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Nový způsob navýšení energetické kapacity lithiových baterií

29.03.2019 | MIT | www.mit.edu

Výzkumníci po celém světě bez přestání usilují o vytvoření menších a lehčích baterií, které by umožnily větší dojezd elektrických automobilů nebo delší provoz přenosné elektroniky bez nutnosti dobíjení. Výzkumníkům MIT se nyní ve spolupráci s čínskými kolegy podařilo vytvořit novou verzi katody, která je klíčovou komponentou každé baterie.

Tým popisuje svůj koncept jako „hybridní“ katodu, protože kombinuje aspekty dvou různých metod. Jedna z nich zvyšuje energetický výkon na kilogram (gravimetrická hustota energie), zatímco druhá metoda zvyšuje množství energie na litr (objemová hustota energie). Tato synergická kombinace přináší výhody obou řešení a otevírá dveře dalším možnostem využití.

Vyšší energetická kapacita baterie

Dnešní lithium-iontové baterie používají katody vyrobené z oxidů přechodných kovů, ale nadějnou alternativou pro lehčí baterie jsou katody vyrobené ze síry. Tyto se obvykle vyrábějí pomocí jednoho ze dvou způsobů – vsunutím nebo konverzí. Týmu výzkumníků se podařilo zkombinovat oba přístupy a vytvořit katodu spojující oba typy disulfidu molybdenu zvaného Chevrelova fáze a čistou síru.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-