Aktuální vydání

Číslo 7/2020 vyšlo tiskem 24. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 24. 7. 2020. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika

Hlavní článek
Nové technologie trakčního napájení 25 kV/50 Hz (2. část)

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Nový způsob navýšení energetické kapacity lithiových baterií

29. 3. 2019 | MIT | www.mit.edu

Výzkumníci po celém světě bez přestání usilují o vytvoření menších a lehčích baterií, které by umožnily větší dojezd elektrických automobilů nebo delší provoz přenosné elektroniky bez nutnosti dobíjení. Výzkumníkům MIT se nyní ve spolupráci s čínskými kolegy podařilo vytvořit novou verzi katody, která je klíčovou komponentou každé baterie.

Tým popisuje svůj koncept jako „hybridní“ katodu, protože kombinuje aspekty dvou různých metod. Jedna z nich zvyšuje energetický výkon na kilogram (gravimetrická hustota energie), zatímco druhá metoda zvyšuje množství energie na litr (objemová hustota energie). Tato synergická kombinace přináší výhody obou řešení a otevírá dveře dalším možnostem využití.

Vyšší energetická kapacita baterie

Dnešní lithium-iontové baterie používají katody vyrobené z oxidů přechodných kovů, ale nadějnou alternativou pro lehčí baterie jsou katody vyrobené ze síry. Tyto se obvykle vyrábějí pomocí jednoho ze dvou způsobů – vsunutím nebo konverzí. Týmu výzkumníků se podařilo zkombinovat oba přístupy a vytvořit katodu spojující oba typy disulfidu molybdenu zvaného Chevrelova fáze a čistou síru.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-