Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Nový vzduchový hybridní motor a variabilní ventilový systém

21. 3. 2018 | University of Waterloo | uwaterloo.ca

Hybridní elektrické automobily jsou automobilkami považovány za jedny z nejúčinnějších a nejproveditelnějších řešení na trhu. Náklady na jejich výrobu, jejich složitost a životnost baterie však stále představují významnou překážku na cestě k jejich rozšíření.

Nová technologie, kterou vyvinuli výzkumníci University of Waterloo nabízí řešení vzduchového hybridního motoru schopného získávat kinetickou energii vozidla ve formě vysokotlakého stlačeného vzduchu během regenerativního brzdění. Nová úroveň tlaku dosažená díky neobvyklému kompresnímu procesu je mnohem vyšší než u existujících vzduchových hybridních systémů.

Nový hybridní motor

Využití nového elektro-hydraulického ventilového systému navíc poskytuje optimální úroveň zachycené energie a bezproblémové přepínání mezi různými provozními režimy vzduchového hybridního motoru. Nový variabilní ventilový systém je bezporuchový a lze jej využít u vzduchových hybridních motorů a tradičních spalovacích motorů ke zvýšení účinnosti a snížení emisí.

Celý článek na University of Waterloo

Image Credit: University of Waterloo

-jk-