Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

Nový vzduchový hybridní motor a variabilní ventilový systém

21.03.2018 | University of Waterloo | uwaterloo.ca

Hybridní elektrické automobily jsou automobilkami považovány za jedny z nejúčinnějších a nejproveditelnějších řešení na trhu. Náklady na jejich výrobu, jejich složitost a životnost baterie však stále představují významnou překážku na cestě k jejich rozšíření.

Nová technologie, kterou vyvinuli výzkumníci University of Waterloo nabízí řešení vzduchového hybridního motoru schopného získávat kinetickou energii vozidla ve formě vysokotlakého stlačeného vzduchu během regenerativního brzdění. Nová úroveň tlaku dosažená díky neobvyklému kompresnímu procesu je mnohem vyšší než u existujících vzduchových hybridních systémů.

Nový hybridní motor

Využití nového elektro-hydraulického ventilového systému navíc poskytuje optimální úroveň zachycené energie a bezproblémové přepínání mezi různými provozními režimy vzduchového hybridního motoru. Nový variabilní ventilový systém je bezporuchový a lze jej využít u vzduchových hybridních motorů a tradičních spalovacích motorů ke zvýšení účinnosti a snížení emisí.

Celý článek na University of Waterloo

Image Credit: University of Waterloo

-jk-