Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

ABB řešení pro řízení výroby získalo Zlatý Amper 2018 Společnost ABB obdržela prestižní cenu Zlatý Amper 2018 za ABB Ability™ Manufacturing…

Více aktualit

Nový vzduchový hybridní motor a variabilní ventilový systém

21.03.2018 | University of Waterloo | uwaterloo.ca

Hybridní elektrické automobily jsou automobilkami považovány za jedny z nejúčinnějších a nejproveditelnějších řešení na trhu. Náklady na jejich výrobu, jejich složitost a životnost baterie však stále představují významnou překážku na cestě k jejich rozšíření.

Nová technologie, kterou vyvinuli výzkumníci University of Waterloo nabízí řešení vzduchového hybridního motoru schopného získávat kinetickou energii vozidla ve formě vysokotlakého stlačeného vzduchu během regenerativního brzdění. Nová úroveň tlaku dosažená díky neobvyklému kompresnímu procesu je mnohem vyšší než u existujících vzduchových hybridních systémů.

Nový hybridní motor

Využití nového elektro-hydraulického ventilového systému navíc poskytuje optimální úroveň zachycené energie a bezproblémové přepínání mezi různými provozními režimy vzduchového hybridního motoru. Nový variabilní ventilový systém je bezporuchový a lze jej využít u vzduchových hybridních motorů a tradičních spalovacích motorů ke zvýšení účinnosti a snížení emisí.

Celý článek na University of Waterloo

Image Credit: University of Waterloo

-jk-