Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Nový vzduchový hybridní motor a variabilní ventilový systém

21.03.2018 | University of Waterloo | uwaterloo.ca

Hybridní elektrické automobily jsou automobilkami považovány za jedny z nejúčinnějších a nejproveditelnějších řešení na trhu. Náklady na jejich výrobu, jejich složitost a životnost baterie však stále představují významnou překážku na cestě k jejich rozšíření.

Nová technologie, kterou vyvinuli výzkumníci University of Waterloo nabízí řešení vzduchového hybridního motoru schopného získávat kinetickou energii vozidla ve formě vysokotlakého stlačeného vzduchu během regenerativního brzdění. Nová úroveň tlaku dosažená díky neobvyklému kompresnímu procesu je mnohem vyšší než u existujících vzduchových hybridních systémů.

Nový hybridní motor

Využití nového elektro-hydraulického ventilového systému navíc poskytuje optimální úroveň zachycené energie a bezproblémové přepínání mezi různými provozními režimy vzduchového hybridního motoru. Nový variabilní ventilový systém je bezporuchový a lze jej využít u vzduchových hybridních motorů a tradičních spalovacích motorů ke zvýšení účinnosti a snížení emisí.

Celý článek na University of Waterloo

Image Credit: University of Waterloo

-jk-