Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

Více aktualit

Nový typ baterie s extrémní kapacitou a výdrží

30.11.-0001 | Phys.org | www.phys.org

Vědci z Kalifornské univerzity v Irvine (UCI) vyvinuli baterii s technologií nanovláken, která je schopna sto až tisícinásobného nabití a přiblížili nás tak o krok blíže k používání baterií, kterou již nebudeme muset nahrazovat. Tento zásadní objev může v budoucnu napomoci vzniku komerčně vyráběných baterií s velmi dlouho životností pro počítače, chytré telefony, spotřebiče, automobily a vesmírné rakety.

Vědci z celého světa již dlouho usilují o využití nanovláken při výrobě baterií. Nanovlákna jsou tisícinásobně tenčí než lidský vlas, jsou vysoce vodivá a chlubí se velkou povrchovou plochou pro uskladnění a přenos elektronů. Nevýhodou těchto vláken je ale jejich extrémní křehkost a nevhodnost pro dobíjení. V typické lithium-iontové baterii se rozpínají a lámou, což vede ke vzniku prasklin.

Nová technologie výroby baterie s výjimečnou kapacitou

Výzkumníci z UCI tento problém vyřešili tak, že potáhli zlatá nanovlákna pláštěm z oxidu manganičitého a uzavřeli je do elektrolytu vyrobeného z gelu podobného plexisklu. Tato kombinace se ukázala jako spolehlivá a odolná.

Vedoucí studie, Mya Le Thai, otestovala zkušební elektrodu více než 200 000 krát v průběhu 3 měsíců a nezaznamenala žádný pokles kapacity nebo výkonu či porušení některého z nanovláken.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: UCI

-jk-