Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Nový typ baterie s extrémní kapacitou a výdrží

30.11.-0001 | Phys.org | www.phys.org

Vědci z Kalifornské univerzity v Irvine (UCI) vyvinuli baterii s technologií nanovláken, která je schopna sto až tisícinásobného nabití a přiblížili nás tak o krok blíže k používání baterií, kterou již nebudeme muset nahrazovat. Tento zásadní objev může v budoucnu napomoci vzniku komerčně vyráběných baterií s velmi dlouho životností pro počítače, chytré telefony, spotřebiče, automobily a vesmírné rakety.

Vědci z celého světa již dlouho usilují o využití nanovláken při výrobě baterií. Nanovlákna jsou tisícinásobně tenčí než lidský vlas, jsou vysoce vodivá a chlubí se velkou povrchovou plochou pro uskladnění a přenos elektronů. Nevýhodou těchto vláken je ale jejich extrémní křehkost a nevhodnost pro dobíjení. V typické lithium-iontové baterii se rozpínají a lámou, což vede ke vzniku prasklin.

Nová technologie výroby baterie s výjimečnou kapacitou

Výzkumníci z UCI tento problém vyřešili tak, že potáhli zlatá nanovlákna pláštěm z oxidu manganičitého a uzavřeli je do elektrolytu vyrobeného z gelu podobného plexisklu. Tato kombinace se ukázala jako spolehlivá a odolná.

Vedoucí studie, Mya Le Thai, otestovala zkušební elektrodu více než 200 000 krát v průběhu 3 měsíců a nezaznamenala žádný pokles kapacity nebo výkonu či porušení některého z nanovláken.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: UCI

-jk-