Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Více aktualit

Nový typ baterie s extrémní kapacitou a výdrží

25.04.2016 | Phys.org | www.phys.org

Vědci z Kalifornské univerzity v Irvine (UCI) vyvinuli baterii s technologií nanovláken, která je schopna sto až tisícinásobného nabití a přiblížili nás tak o krok blíže k používání baterií, kterou již nebudeme muset nahrazovat. Tento zásadní objev může v budoucnu napomoci vzniku komerčně vyráběných baterií s velmi dlouho životností pro počítače, chytré telefony, spotřebiče, automobily a vesmírné rakety.

Vědci z celého světa již dlouho usilují o využití nanovláken při výrobě baterií. Nanovlákna jsou tisícinásobně tenčí než lidský vlas, jsou vysoce vodivá a chlubí se velkou povrchovou plochou pro uskladnění a přenos elektronů. Nevýhodou těchto vláken je ale jejich extrémní křehkost a nevhodnost pro dobíjení. V typické lithium-iontové baterii se rozpínají a lámou, což vede ke vzniku prasklin.

Nová technologie výroby baterie s výjimečnou kapacitou

Výzkumníci z UCI tento problém vyřešili tak, že potáhli zlatá nanovlákna pláštěm z oxidu manganičitého a uzavřeli je do elektrolytu vyrobeného z gelu podobného plexisklu. Tato kombinace se ukázala jako spolehlivá a odolná.

Vedoucí studie, Mya Le Thai, otestovala zkušební elektrodu více než 200 000 krát v průběhu 3 měsíců a nezaznamenala žádný pokles kapacity nebo výkonu či porušení některého z nanovláken.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: UCI

-jk-