Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Více aktualit

Nový typ baterie s extrémní kapacitou a výdrží

25.04.2016 | Phys.org | www.phys.org

Vědci z Kalifornské univerzity v Irvine (UCI) vyvinuli baterii s technologií nanovláken, která je schopna sto až tisícinásobného nabití a přiblížili nás tak o krok blíže k používání baterií, kterou již nebudeme muset nahrazovat. Tento zásadní objev může v budoucnu napomoci vzniku komerčně vyráběných baterií s velmi dlouho životností pro počítače, chytré telefony, spotřebiče, automobily a vesmírné rakety.

Vědci z celého světa již dlouho usilují o využití nanovláken při výrobě baterií. Nanovlákna jsou tisícinásobně tenčí než lidský vlas, jsou vysoce vodivá a chlubí se velkou povrchovou plochou pro uskladnění a přenos elektronů. Nevýhodou těchto vláken je ale jejich extrémní křehkost a nevhodnost pro dobíjení. V typické lithium-iontové baterii se rozpínají a lámou, což vede ke vzniku prasklin.

Nová technologie výroby baterie s výjimečnou kapacitou

Výzkumníci z UCI tento problém vyřešili tak, že potáhli zlatá nanovlákna pláštěm z oxidu manganičitého a uzavřeli je do elektrolytu vyrobeného z gelu podobného plexisklu. Tato kombinace se ukázala jako spolehlivá a odolná.

Vedoucí studie, Mya Le Thai, otestovala zkušební elektrodu více než 200 000 krát v průběhu 3 měsíců a nezaznamenala žádný pokles kapacity nebo výkonu či porušení některého z nanovláken.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: UCI

-jk-