Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Více aktualit

Nový rekord účinnosti leteckého elektromotoru

27.04.2015 | SIEMENS | www.siemens.com

Výzkumníci ze společnosti Siemens vyvinuli nový typ elektrického motoru, který - přestože váží asi jen 50 kg, je schopen dodat souvislý výkon 260 kW, což je zhruba pětkrát více než jiné srovnatelné pohony. Motor byl navržen speciálně pro letadlo. Díky rekordnímu poměru výkonu na jednotku hmotnosti, budou nyní moci elektrický pohon využít i letadla se vzletovou hmotností až dvě tuny. 

Pro potřeby návrhu nového motoru odborníci Siemensu analyzovali všechny komponenty v současnosti užívaných pohonů a jejich technologické limity. Nové simulační techniky a pokročilé lehké konstrukční materiály umožnily dosažení unikátního poměru 5 kilowatt na kilogram hmotnosti. srovnatelné pohony, které jsou dnes používány v průmyslových aplikacích, dodávají zpravidla méně než 1 kW na kg hmotnosti, u elektromobilů je to pak maximálně 2 kW na kg. Protože se tyto motory mohou roztočit až na 2 500 otáček za minutu, mohou pohánět vrtule přímo, bez potřeby zpřevodování.

Tiskové materiály SIEMENS

Původní tiskovou zprávu naleznete ZDE