Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 30. 7. 2018. V elektronické verzi na webu 31. 8. 2018.

Pro osvěžení paměti
Excentrická svítidla Reného Roubíčka z let 1965 až 1977
Základy fotometrie – 1. část
Velká postava české vědy pobělohorské doby: lékař, filozof, přírodovědec a fyzik Jan Marek Marci z Kronlandu

Účinky a užití optického záření
Světlo a cirkadiánní rytmy

Aktuality

Úspěch studentské formule týmu eForce FEE Prague Formula Studentská formule týmu eForce FEE Prague Formula z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze…

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Více aktualit

Nový rekord účinnosti leteckého elektromotoru

27.04.2015 | SIEMENS | www.siemens.com

Výzkumníci ze společnosti Siemens vyvinuli nový typ elektrického motoru, který - přestože váží asi jen 50 kg, je schopen dodat souvislý výkon 260 kW, což je zhruba pětkrát více než jiné srovnatelné pohony. Motor byl navržen speciálně pro letadlo. Díky rekordnímu poměru výkonu na jednotku hmotnosti, budou nyní moci elektrický pohon využít i letadla se vzletovou hmotností až dvě tuny. 

Pro potřeby návrhu nového motoru odborníci Siemensu analyzovali všechny komponenty v současnosti užívaných pohonů a jejich technologické limity. Nové simulační techniky a pokročilé lehké konstrukční materiály umožnily dosažení unikátního poměru 5 kilowatt na kilogram hmotnosti. srovnatelné pohony, které jsou dnes používány v průmyslových aplikacích, dodávají zpravidla méně než 1 kW na kg hmotnosti, u elektromobilů je to pak maximálně 2 kW na kg. Protože se tyto motory mohou roztočit až na 2 500 otáček za minutu, mohou pohánět vrtule přímo, bez potřeby zpřevodování.

Tiskové materiály SIEMENS

Původní tiskovou zprávu naleznete ZDE