Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Nový rekord účinnosti leteckého elektromotoru

27.04.2015 | SIEMENS | www.siemens.com

Výzkumníci ze společnosti Siemens vyvinuli nový typ elektrického motoru, který - přestože váží asi jen 50 kg, je schopen dodat souvislý výkon 260 kW, což je zhruba pětkrát více než jiné srovnatelné pohony. Motor byl navržen speciálně pro letadlo. Díky rekordnímu poměru výkonu na jednotku hmotnosti, budou nyní moci elektrický pohon využít i letadla se vzletovou hmotností až dvě tuny. 

Pro potřeby návrhu nového motoru odborníci Siemensu analyzovali všechny komponenty v současnosti užívaných pohonů a jejich technologické limity. Nové simulační techniky a pokročilé lehké konstrukční materiály umožnily dosažení unikátního poměru 5 kilowatt na kilogram hmotnosti. srovnatelné pohony, které jsou dnes používány v průmyslových aplikacích, dodávají zpravidla méně než 1 kW na kg hmotnosti, u elektromobilů je to pak maximálně 2 kW na kg. Protože se tyto motory mohou roztočit až na 2 500 otáček za minutu, mohou pohánět vrtule přímo, bez potřeby zpřevodování.

Tiskové materiály SIEMENS

Původní tiskovou zprávu naleznete ZDE