Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Nový rekord účinnosti leteckého elektromotoru

27.04.2015 | SIEMENS | www.siemens.com

Výzkumníci ze společnosti Siemens vyvinuli nový typ elektrického motoru, který - přestože váží asi jen 50 kg, je schopen dodat souvislý výkon 260 kW, což je zhruba pětkrát více než jiné srovnatelné pohony. Motor byl navržen speciálně pro letadlo. Díky rekordnímu poměru výkonu na jednotku hmotnosti, budou nyní moci elektrický pohon využít i letadla se vzletovou hmotností až dvě tuny. 

Pro potřeby návrhu nového motoru odborníci Siemensu analyzovali všechny komponenty v současnosti užívaných pohonů a jejich technologické limity. Nové simulační techniky a pokročilé lehké konstrukční materiály umožnily dosažení unikátního poměru 5 kilowatt na kilogram hmotnosti. srovnatelné pohony, které jsou dnes používány v průmyslových aplikacích, dodávají zpravidla méně než 1 kW na kg hmotnosti, u elektromobilů je to pak maximálně 2 kW na kg. Protože se tyto motory mohou roztočit až na 2 500 otáček za minutu, mohou pohánět vrtule přímo, bez potřeby zpřevodování.

Tiskové materiály SIEMENS

Původní tiskovou zprávu naleznete ZDE