Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Nový rekord účinnosti leteckého elektromotoru

27.04.2015 | SIEMENS | www.siemens.com

Výzkumníci ze společnosti Siemens vyvinuli nový typ elektrického motoru, který - přestože váží asi jen 50 kg, je schopen dodat souvislý výkon 260 kW, což je zhruba pětkrát více než jiné srovnatelné pohony. Motor byl navržen speciálně pro letadlo. Díky rekordnímu poměru výkonu na jednotku hmotnosti, budou nyní moci elektrický pohon využít i letadla se vzletovou hmotností až dvě tuny. 

Pro potřeby návrhu nového motoru odborníci Siemensu analyzovali všechny komponenty v současnosti užívaných pohonů a jejich technologické limity. Nové simulační techniky a pokročilé lehké konstrukční materiály umožnily dosažení unikátního poměru 5 kilowatt na kilogram hmotnosti. srovnatelné pohony, které jsou dnes používány v průmyslových aplikacích, dodávají zpravidla méně než 1 kW na kg hmotnosti, u elektromobilů je to pak maximálně 2 kW na kg. Protože se tyto motory mohou roztočit až na 2 500 otáček za minutu, mohou pohánět vrtule přímo, bez potřeby zpřevodování.

Tiskové materiály SIEMENS

Původní tiskovou zprávu naleznete ZDE