Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Nový průlom v pátrání po lithium-ion baterii budoucnosti

01.06.2016 | Berkeley Lab | newscenter.lbl.gov

V pátrání po mnohem účinnější lithium-iontové baterii je slibným krokem tzv. „lithium-rich” katoda, která obsahuje vyšší množství lithia, než obvykle. A zatímco její potenciál pro mnohem vyšší hustotu energie je velký, vědci nebyli dosud schopni nahlédnout pod pokličku chemických procesů, obzvláště pak neznali přesnou roli kyslíku.

Výzkumníkům z katedry energie laboratoře Berkeley Lab se nyní podařilo odhalit roli oxidace kyslíku při vytváření mimořádné kapacity v těchto katodách a otevřeli tak dveře výrobě baterií s mnohem vyšší hustotou energie. Jednoho dne tak váš telefon nebo vaše auto vydrží pracovat mnohem déle na jedno nabití.

Nový průlom v oblasti litium-ion baterií

V katodě běžné lithium-ion baterii je obsah lithia a tranzitního kovu, jako například niklu nebo mědi, ve stejném poměru, zatímco lithium-rich katoda má vyšší podíl lithia.  A jelikož tranzitní kovy jsou těžké a drahé, snížení jejich obsahu v katodě je velkou výhodou. Baterie může být podstatně lehčí a její cena nižší, což jsou velmi důležité faktory pro elektrické automobily, kde je baterie často jedna z nejtěžších komponent.

Celý článek na Berkeley Lab

Image Credit: Berkeley Lab

-jk-