Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

V Praze byla představena publikace Světového energetického výhledu Pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu se v Praze konala prezentace aktuálního…

Temelín investuje 1,5 miliardy a soustředí se na efektivitu provozu Přestože je Temelín nejnovější jadernou lokalitou v Evropě, bude i nadále pokračovat v…

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Více aktualit

Nový průlom v pátrání po lithium-ion baterii budoucnosti

01.06.2016 | Berkeley Lab | newscenter.lbl.gov

V pátrání po mnohem účinnější lithium-iontové baterii je slibným krokem tzv. „lithium-rich” katoda, která obsahuje vyšší množství lithia, než obvykle. A zatímco její potenciál pro mnohem vyšší hustotu energie je velký, vědci nebyli dosud schopni nahlédnout pod pokličku chemických procesů, obzvláště pak neznali přesnou roli kyslíku.

Výzkumníkům z katedry energie laboratoře Berkeley Lab se nyní podařilo odhalit roli oxidace kyslíku při vytváření mimořádné kapacity v těchto katodách a otevřeli tak dveře výrobě baterií s mnohem vyšší hustotou energie. Jednoho dne tak váš telefon nebo vaše auto vydrží pracovat mnohem déle na jedno nabití.

Nový průlom v oblasti litium-ion baterií

V katodě běžné lithium-ion baterii je obsah lithia a tranzitního kovu, jako například niklu nebo mědi, ve stejném poměru, zatímco lithium-rich katoda má vyšší podíl lithia.  A jelikož tranzitní kovy jsou těžké a drahé, snížení jejich obsahu v katodě je velkou výhodou. Baterie může být podstatně lehčí a její cena nižší, což jsou velmi důležité faktory pro elektrické automobily, kde je baterie často jedna z nejtěžších komponent.

Celý článek na Berkeley Lab

Image Credit: Berkeley Lab

-jk-