Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Nový průlom v pátrání po lithium-ion baterii budoucnosti

01.06.2016 | Berkeley Lab | newscenter.lbl.gov

V pátrání po mnohem účinnější lithium-iontové baterii je slibným krokem tzv. „lithium-rich” katoda, která obsahuje vyšší množství lithia, než obvykle. A zatímco její potenciál pro mnohem vyšší hustotu energie je velký, vědci nebyli dosud schopni nahlédnout pod pokličku chemických procesů, obzvláště pak neznali přesnou roli kyslíku.

Výzkumníkům z katedry energie laboratoře Berkeley Lab se nyní podařilo odhalit roli oxidace kyslíku při vytváření mimořádné kapacity v těchto katodách a otevřeli tak dveře výrobě baterií s mnohem vyšší hustotou energie. Jednoho dne tak váš telefon nebo vaše auto vydrží pracovat mnohem déle na jedno nabití.

Nový průlom v oblasti litium-ion baterií

V katodě běžné lithium-ion baterii je obsah lithia a tranzitního kovu, jako například niklu nebo mědi, ve stejném poměru, zatímco lithium-rich katoda má vyšší podíl lithia.  A jelikož tranzitní kovy jsou těžké a drahé, snížení jejich obsahu v katodě je velkou výhodou. Baterie může být podstatně lehčí a její cena nižší, což jsou velmi důležité faktory pro elektrické automobily, kde je baterie často jedna z nejtěžších komponent.

Celý článek na Berkeley Lab

Image Credit: Berkeley Lab

-jk-