Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem
17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Více aktualit

Nový průlom v pátrání po lithium-ion baterii budoucnosti

01.06.2016 | Berkeley Lab | newscenter.lbl.gov

V pátrání po mnohem účinnější lithium-iontové baterii je slibným krokem tzv. „lithium-rich” katoda, která obsahuje vyšší množství lithia, než obvykle. A zatímco její potenciál pro mnohem vyšší hustotu energie je velký, vědci nebyli dosud schopni nahlédnout pod pokličku chemických procesů, obzvláště pak neznali přesnou roli kyslíku.

Výzkumníkům z katedry energie laboratoře Berkeley Lab se nyní podařilo odhalit roli oxidace kyslíku při vytváření mimořádné kapacity v těchto katodách a otevřeli tak dveře výrobě baterií s mnohem vyšší hustotou energie. Jednoho dne tak váš telefon nebo vaše auto vydrží pracovat mnohem déle na jedno nabití.

Nový průlom v oblasti litium-ion baterií

V katodě běžné lithium-ion baterii je obsah lithia a tranzitního kovu, jako například niklu nebo mědi, ve stejném poměru, zatímco lithium-rich katoda má vyšší podíl lithia.  A jelikož tranzitní kovy jsou těžké a drahé, snížení jejich obsahu v katodě je velkou výhodou. Baterie může být podstatně lehčí a její cena nižší, což jsou velmi důležité faktory pro elektrické automobily, kde je baterie často jedna z nejtěžších komponent.

Celý článek na Berkeley Lab

Image Credit: Berkeley Lab

-jk-