Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Více aktualit

Nový průlom v pátrání po lithium-ion baterii budoucnosti

01.06.2016 | Berkeley Lab | newscenter.lbl.gov

V pátrání po mnohem účinnější lithium-iontové baterii je slibným krokem tzv. „lithium-rich” katoda, která obsahuje vyšší množství lithia, než obvykle. A zatímco její potenciál pro mnohem vyšší hustotu energie je velký, vědci nebyli dosud schopni nahlédnout pod pokličku chemických procesů, obzvláště pak neznali přesnou roli kyslíku.

Výzkumníkům z katedry energie laboratoře Berkeley Lab se nyní podařilo odhalit roli oxidace kyslíku při vytváření mimořádné kapacity v těchto katodách a otevřeli tak dveře výrobě baterií s mnohem vyšší hustotou energie. Jednoho dne tak váš telefon nebo vaše auto vydrží pracovat mnohem déle na jedno nabití.

Nový průlom v oblasti litium-ion baterií

V katodě běžné lithium-ion baterii je obsah lithia a tranzitního kovu, jako například niklu nebo mědi, ve stejném poměru, zatímco lithium-rich katoda má vyšší podíl lithia.  A jelikož tranzitní kovy jsou těžké a drahé, snížení jejich obsahu v katodě je velkou výhodou. Baterie může být podstatně lehčí a její cena nižší, což jsou velmi důležité faktory pro elektrické automobily, kde je baterie často jedna z nejtěžších komponent.

Celý článek na Berkeley Lab

Image Credit: Berkeley Lab

-jk-