Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Nový objev pro vyšší účinnost lithium-iontových baterií

17.04.2019 | Rensselaer Polytechnic Institute | www.rpi.edu

Podle nejnovějšího výzkumu americké vysoké školy Rensselaer Polytechnic Institute, jež byl zveřejněn v časopise Nature Communications, je možné vyrobit lithium-iontovou baterii, kterou lze dobít za několik minut a zachovat přitom její vysokou kapacitu.

Lithium-iontová baterie se nabíjí a vybíjí v důsledku pohybu iontů lithia mezi dvěma elektrodami, tzv. anodou a katodou. Anoda je obvykle vyráběna z grafitu, zatímco katoda se skládá z oxidu kobaltito-lithného. Spojení těchto materiálů je natolik účinné, že se lithium-iontové baterie těší velké oblibě, ale výzkumníci Rensselaer Polytechnic Institute věří, že dokáží tuto funkci ještě vylepšit.

Vyšší účinnost li-lon baterií

Cesta k vyšší účinnosti a výkonu baterií vede přes lepší materiály, z nichž se vyrábí elektrody,“ uvedl Nikhil Koratkar, profesor mechanického, leteckého a nukleárního inženýrství na Rensselaer Polytechnic Institute a autor studie. Jeho týmu se toto podařilo nahrazením oxidu kobaltu sulfidem vanadičitým (VS2).

Celý článek na Rensselaer Polytechnic Institute

Image Credit: Rensselaer Polytechnic Institute

-jk-